[A6-2.0 16V ACE] Problem z pracą silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

No i mam nadzieję ,że do takiego stopnia swój doprowadzę :)

Ps. Napisałem PW nie wiem czy doszlo i na Gadu info :)
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

stary spokojnie nie pisz potrójnie postów, PW też mi przysłałeś zdublowany :D zmierz ten czujnik i sondę a później skład mieszanki będzie trzeba sprawdzić, wtryski pewnie też już masz kiepskie ale jak je wyciągniesz to już ich nie włożysz, są w takich plastikowych tulejkach, po latach są jak wafelek takie kruche, nowe w ASO 15zł/sztx4, zamienników nie ma
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

A więc czujnik wody walnięty to na pewno , na zimnym działa normalnie i po minimalnym nagrzaniu silnika już ma inną rezystancję i wariuje. Jutro jadę dowiedzieć się jakie kable i przejściówki potrzebuję bym mógł się podłączyć z lapka do sterownika silnika by ułatwić sobie przyszłość i sprawdzić czy jeszcze coś mi nie wyskoczy z błędów :)
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

tak właśnie działa czujnik temp, że na zimnym ma bardzo dużą oporność ok 4,5k ohm i wraz ze wzrostem temp oporność maleje gdzieś do 250-300 ohm przy ok 80-90 stopniach
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

No tak tylko problem u mnie jest taki ,że na zimnym działa prawidłowo i im bardziej się zagrzewa silnik tym bardziej błędne dane podaje i auto zaczyna gasnąć i się dławić. A po odłączeniu tego czujnika auto śmiga średnio ,ale stabilnie ;)
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Zalewa go przez złe wskazanie czujnika temperatury.Wzbogaca mieszanke cały czas przez co na zimnym działa dobrze.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

idź do sklepu elektronicznego, kup opornik, rezystor 250ohm, rozgrzej silnik na gazie do 80 stopnii, odepnij kostkę, włóż rezystor między PINy i zobacz jak będzie odpalał i pracował
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

idź do sklepu elektronicznego, kup opornik, rezystor 250ohm, rozgrzej silnik na gazie do 80 stopnii, odepnij kostkę, włóż rezystor między PINy i zobacz jak będzie odpalał i pracował, oczywiście czujnik musi być ori/Boscha, FAE, EPSy i inne się nie sprawdzają
Ostatnio zmieniony 2014-02-14, 13:25 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Moje Fae działalo dobrze 2miechy i jest do wymiany.Z tym rezystorem dobry pomysł.
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

Co do czujnika to nagrzałem trochę silnik i we wtyczce między jest 300 k omów i spadało , a startuje od 3000 mniej więcej na totalnie zimnym. Więc wygląda dobrze ,ale po odłączeniu jego pracuje samochód o niebo lepiej i nie gaśnie... Jakieś pomysły dalej ?
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Nie do końca ma być 250-300ohm,a 300 k ohma to zajebista róznica to k przecież jednostka tysiąca. :oops:
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

Na mierniku zawsze jest w kilo omach :P Więc 2000 czy tam 200 to i tak są kilo omy..
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

nie prawda, tylko pierwsze masz 2000k, 200k, 20k, później jest 2000, dalej 200, czasem jakąś wielkość da się zmierzyć na dwóch lub więcej ustawieniach ale trzeba to dobrze odczytać

na rozgrzanym 200-300Ohm nie kOhm

po wypięciu czujnika temp, ecu chodzi w trybie awaryjnym i przyjmuje do pracy tylko dwie temp 0 i 60 stopni o ile dobrze pamiętam, masz cały czas problem z zalewaniem, obstawiam skład mieszanki, masz gdzieś z jakiejś starej instalacji kostki i wtyczki na 2PINY, bym Ci powiedział jak zrobić przejściówkę do mierzenia i ustawiania o ile sonda sprawna
Ostatnio zmieniony 2014-02-16, 00:01 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

A faktycznie więc patrzyłem na 2 tys omów i mi wyszło w granicach 300 omów jak jakieś 70 stopni czy coś koło tego.
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

Napiszę jeden pod drugim postem by się odświeżyło...

No to posprawdzałem czujnik wody , sondę , wsio działa jak powinno. Odpalam ,a tu chodzi normalnie teraz. Nic nie przerywa mocy nie traci. Więc coś tam się porobiło nie wiadomo do końca co bo jedynie co odłączałem to kable od czujnika wody i lambdy. Oby problem nie powrócił i tak będę musiał wyregulować wtrysk i gaz ,ale to kolejny krok już ;)

Czujnik 3 tys omów na zimnym ~ na rozgrzanym od 200 do 300 na maxa go nie grzałem, sonda 0,5 v i tam sobie biega w tych wartościach z napięciem i non stop zmienia napięcie minimalnie więc ok.
Ostatnio zmieniony 2014-02-17, 15:50 przez M4G1K, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”