[A6-2.0 16V ACE] Problem z pracą silnika
-
- Czeladnik
- Posty: 51
- Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia
[A6-2.0 16V ACE] Problem z pracą silnika
Otóż chodził sobie normalnie samochód po czym nagle zaczął płatać figle , przestał chodzić na 4 cylindry , potem to już chodził na 3 , 2 i teraz ostatecznie na 1 pracuje. Palec wymieniłem , iskrę ma na każdym kablu , kompresję niby ma , silnik po remoncie... I nie wiem zupełnie o co chodzi. Na zimnym od razu po odpaleniu chodził normalnie po czym po kilkunastu s już zaczął wariować i odpadały kolejne cylindry , czyszczenie , podłączenie na nowo i znowu chodzi równo po czym sytuacja ta sama odpadają kolejno gary... Świece non stop są czarne. Układ KE-Jetronic . Wie ktoś może co posprawdzać ? Zamieniałem świece , czyściłem i efekt dalej ten sam. Wątpię by wszystkie kable poszły na raz więc je wykluczam.. Kopułka sprawdzona i wyczyszczona oporowość wszędzie taka sama na każdym punkcie. Wiem ,że to temat loteria ,ale może ktoś by podpowiedział co sprawdzić jeszcze bym mógł w poniedziałek wszystko po kolei posprawdzać i znaleźć przyczynę.
Ostatnio zmieniony 2014-02-02, 14:56 przez M4G1K, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: B-B
Kolego miałem podobnie i padło na aparat zapłonowy.Identyko objawy i okazało sie,że aparat zapłonowy zalało olejem i raz miał iskre raz nie,ale sprawdź czy masz dobrze dociśniete przewody WN.Odpinasz przewód od cewki i z wszystkich garów miernik na oporość i krecisz powoli kołem zamachowym.Między przewodem cewki,a fajkami powinny być te same oporności.Sprwadź wtyczke zasilania halla.
A zapłon dobrze ustawiony?Czy na tej szerokiej wtyczce do cewki masz 12v pomiedzy stykami.
A zapłon dobrze ustawiony?Czy na tej szerokiej wtyczce do cewki masz 12v pomiedzy stykami.
Ostatnio zmieniony 2014-02-02, 21:54 przez oldkloss, łącznie zmieniany 2 razy.
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
tak cały czas myślę czy to na pewno zapłon, próbowałeś palić to na jakimś samostarcie? wykręć wszystkie świece podłącz przewody zmasuj i kręć i patrz czy jest iskra, załatw manometr do mierzenia ciśnienia paliwa i posprawdzaj, w rozdzielaczu masz króciec do pomiaru, wykręcasz zaślepkę i sprawdzasz, ciśnienie w układzie, po postoju nawet długim nie może spaść poniżej 3-3,3bar, jak włączysz zapłon powinno dobić tak do 4,5bar i spaść za chwilę na 3,5, podczas odpalania i pracy w granicach 4,5-6,5 bar zależy od obiciażenia
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
rozmawialiśmy przez tel to niby kojeność dobra, szkoda, że to nie sierpień to bym sobie zaplanował weekend w 3mieście i bym pomógł, najlepszy sposób w takim przypadku to mieć możliwość podmianki części ze sprawnego auta, głównie bym podmienił cewkę z modułem i aparat zapłonowy, posprawdzaj masy na silniku, tą z lewej strony na dole i jeszcze jest kabelek, który idzie do góry od kolektora ssącego gdzieś tam do śruby od cewki, pamiętam, że mi bez niego chyba też nie chciał palić, sprawdź czy nie przerwany
Ostatnio zmieniony 2014-02-08, 18:03 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Czeladnik
- Posty: 51
- Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia
Wymieniłem kable WN na nowe , poczyściłem wszystko , świece inne wstawiłem skręciłem i na gazie chodzi ładnie nie wariuje , trzyma obroty na benzynie kuleje. Filtr paliwa wymieniłem na nowy. Wtrysków jeszcze nie ruszałem ,ale póki co bym sprawdził inne opcje ... Jutro kolejna próba podłączenia pod kompa może się uda w końcu.
Na kilmatronicku kiedy wchodzę w E1 pokazuje mi 06.1 błąd coś z czujnikiem wody ,a w temp silnika jak wchodzę z poziomu klimatronicka E51 to odlicza do 90 i tyle , widać ,że nie chodzi ,ale który to czujnik jest ?
Na kilmatronicku kiedy wchodzę w E1 pokazuje mi 06.1 błąd coś z czujnikiem wody ,a w temp silnika jak wchodzę z poziomu klimatronicka E51 to odlicza do 90 i tyle , widać ,że nie chodzi ,ale który to czujnik jest ?
Ostatnio zmieniony 2014-02-12, 20:24 przez M4G1K, łącznie zmieniany 1 raz.
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
51 kanał to temp silnika, więc 90stopnii jest OK, w ACE żeby mieć więcej to trzeba go chyba piłować w upalny dzień, czujnik masz 2 PINowy niebieski na wężu idący od głowicy to nagrzewnicy, jest przy samej ścianie grodziowej, sprawdź wreszcie sondę i oporność na czujniku temp bo stoimy w miejscu
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
ja już pisałem całe epopeje, na innych forach, regulacje składu mieszanki, wszystko co i jak i już mi się nie chce ale jak będę musiał to napiszę znowu, tak serio to tam nie ma żadnej filozofii, każdy jest w stanie to ogarnąć, ale musisz mieć pompę sprawną na 101%, szczelne wtryskiwacze, akie, które po wyłączeniu silnika szczelnie się zamykają, tzn. nie kapie z nich paliwo bo wtedy się zapowietrzają, do tego skład mieszanki wyregulowany na podstawie prądu nastawnika ciśnienia paliwa tak jak to jest w SSP a nie kręcenie na podstawie sondy czy analizatora, oczywiście bez sprawnej szybkiej sondy się nie obejdzie i doświadczenie mówi, że nie żadne Bosche po 300zł, oryginalna NGK, uniwersalna w tym układzie działa najlepiej, 160zł i spokój na kilka lat
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- jacek2121
- Adept
- Posty: 49
- Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Radom
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Hubos a u mnie znowu jak postoi zapalony silnik to dochodzi do 100 prawie i dopiero wtedy włączają się wentylatory... Poza tym ostatnio jakoś dziwnie chodzi na ssaniu jak jest zimny silnik to powinny być wyższe obroty na początku ok 1100 a u mnie jest na odwrót odpale ma poniżej 1000 i kuleje na obrotach jak się zagrzeje jest 1100 obr na jałowym .. Ciśnienie oleju pokazuje właściwie na początku masz potem schodzi o 2 barów.