[ALL] Tuleje poliuretanowe - wady i zalety

icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

[ALL] Tuleje poliuretanowe - wady i zalety

Post autor: icemerc »

Witam.

Zaczne temat, bo sam jestem ciekawy zamiany na Poli pewnych elementów zawiechy. Jakie wady a jakie zalety tulei poliuretanowych ?

Pozdr
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mrozu76 »

zalety - sztywniejsze zawieszenie
wady - sztywniejsze zawieszenie ;)
antyp11
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: antyp11 »

Zalety tak jak Mrozu76 napisal sztywniejsze zawieszenie ale tez zalezne jest to od tego jakiej twardosci sie uzywa bo zakres tam gdzie ja przykladowo sie zaopatruje jest od 55Sh do 95sh.

Odpowiednik gumy to 70-75Sh ja mam ciut twardze 85Sh i nie jest az tak zle.

druga zaleta to to ze poliuretan nie tak sie zuzywa jest bardziej odporny na scieranie i czynniki zewnetrzne niz normalna guma.

Robie teraz poduszki belki do C4 z poliuretanu: http://allegro.pl/tuleja-sanek-tylna-za ... 79405.html

sztywnosci w niej mozna rzec ze nie ma bo reka ruszasz srodek co tez przeklada sie na prowadzenie w zakretach z poliuretanu bedzie sztywno

Wada Hmmm komfort troche sie pogarsza ale jak juz napisalem wyzej zalezy jakiej twardosci sie uzywa tak jak i za sprezynami, amorkami itd

No i cena troszke niektorych odstrasz bo niby drogo ale wymieniasz raz na jakis czas( bardzo dlugi)

P.s Butterbean nie bierz tego jako auto reklame dalem tylko przyklad ;-)
Ostatnio zmieniony 2014-01-31, 14:01 przez antyp11, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
Awatar użytkownika
Paweł.S
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-01-14, 21:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Paweł.S »

zalety na pewno są takie że są dużo wytrzymalsze od oryginalnych co do prowadzenia... silnik przed przednią osia duża masa c4 nie zostało stworzone do jazdy po szybkich zakrętach jest jedynie kanapą do jazdy na wprost auto bedzie nie twardsze a sztywniejsze niektórzy te dwie rzecz mylą być może bedzie też bardziej precyzyjne ale jak mówiłem z pontonu wyścigówki nie zrobisz zostaje kwestia trwałości poliuretanu chociaż elementy zawieszania lemfordera również sporo wytrzymują także jeśli ktoś dużo nie jeździ to nie warto ładować poli taka jest moja opinia
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ale jak rozumiem można zachować twardość gumy a wytrzymałość będzie poliuteranu? Bo w sumie może być tak, że "zaoszczędzę" na tulejach a po tyłku dostanie coś "dalej".
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
antyp11
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: antyp11 »

przemoprzem pisze:Ale jak rozumiem można zachować twardość gumy a wytrzymałość będzie poliuteranu? Bo w sumie może być tak, że "zaoszczędzę" na tulejach a po tyłku dostanie coś "dalej".
Jak najbardziej mozna zachowsc twardosc gumy a i mieksze sie da ale wtedy to juz odlew wchodzi w gre, bo mieksze bardzo sie ciagna przy obrobce

Przemoprzem co miales na mysli mowiac ze dostanie cos innego po tylku?
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Chodzi mi o to, że jak usztywnimy jakiś element typu tuleja to dalsze podzespoły będą przyjmować większe obciążenia - coś w tym sensie.

Tak mi się wydaje, że najlepiej utrzymać twardość gumy, żeby nie usztywnić za mocno wszystkiego.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
antyp11
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: antyp11 »

przemoprzem pisze:Chodzi mi o to, że jak usztywnimy jakiś element typu tuleja to dalsze podzespoły będą przyjmować większe obciążenia - coś w tym sensie.
Po czesci sie zgodze ale poliuretan tez tlumi drgania nawet ten twardszy. Ostatnio dla RsSerwis robilem poduszki do S2 moc ponad 600KM na srednia twardosc i byli sami zdziwieni ze tlumia drgania silnika. nawet przy ostrym starcie z procedury i na dwu-tarczowym Helixie jest lepiej niz na ori
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jeśli coś nie jest kamieniem/metalem to na pewno tłumi, kwestia jak bardzo i skutecznie. To że tłumi nie znaczy że jest ok, przy większych twardościach niż guma, na pewno deko bardziej dostają łożyska, sworznie wahaczy, końcówki dr, magiel i buda. Tuleje wahacza myślę, że są odpowiedno twarde, kwestia wytrzymałości, natomiast tuleje sanek już nie tak i tu bym może się zdecydował na twardszy poli.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

J.A.G pisze:Jeśli coś nie jest kamieniem/metalem to na pewno tłumi, kwestia jak bardzo i skutecznie. To że tłumi nie znaczy że jest ok, przy większych twardościach niż guma, na pewno deko bardziej dostają łożyska, sworznie wahaczy, końcówki dr, magiel i buda. Tuleje wahacza myślę, że są odpowiedno twarde, kwestia wytrzymałości, natomiast tuleje sanek już nie tak i tu bym może się zdecydował na twardszy poli.
No właśnie wymieniłem ostatnio jakieś 5 m-cy temu Febi.. i dziś odczuwam, że chyba ich żywot zaczyna biec ku końcowi... :zly: ktoś ma jakieś doświadczenie z tulejami sanek w poliuretnach ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

a dostępne jest takie łożysko oporowe w poliuretanie?
Obrazek

wymieniałem ten element jakieś 3 miesiące temu i już mam wrażenie, że znowu się rozsypało
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

taką jak FAŁDZIK, pokazał też bym wciągnął...
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

z tego z co mi wiadomo to ilość rzeczy w politurze do Naszych aut jest znikoma.. :(
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
verus
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2012-12-24, 16:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: verus »

Miałem tuleje poliuretanowe w Audi 80 i to była porażka. W lecie jakoś się jeździło ale w zimie jak mróz przyszedł to auto było jak wóz drabiniasty. Wszystkie wibracje, drgania i uderzenia szły bezpośrednio na budę. Kupiłem ponoć najlepsze z Olkusza i całość z wymianą kosztowała mnie prawie 700zł. Po pół roku wszystko wypieprzyłem.
Do codziennej jazdy nie polecam. Do sportowej prędzej, auto nieco lepiej się prowadziło, oczywiście na równej nawierzchni :mrgreen:
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

ja gdybym znalazł tuleje sanek w politurze to brałbym w ciemno.. Ale jak na razie nigdzie nie natrafiłem na ich choćby wiarygodny ślad..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”