[A6 C4] Instalacja podgrzewanych spryskiwaczy

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

[A6 C4] Instalacja podgrzewanych spryskiwaczy

Post autor: FAŁDZIK »

w końcu znalazłem czas, żeby zainstalować spryski.
na początek taka rada aby przy zakupie grzanych spryskiwaczy kupić komplet razem z gumami (niebieskie strzałki), bo w moim przypadku różniły się od tych, które miałem wcześniej,
dalej sprawa jest już prosta, ściągamy stare spryski (po zdjęciu gumek wystarczy odpowiednio podważyć śrubokrętem) i zdejmujemy dwie zaślepki (czerwone strzałki), instalujemy nowe spryskiwacze przeprowadzając przewody w masce przez wspomniane wcześniej zaślepki
Obrazek
Obrazek

kolejny krok to wprowadzenie przewodów do wnętrza, ja wykorzystałem zrobioną już wcześniej dziurkę w puszcze bezpieczników
Obrazek

ostatnia czynność to wpięcie się w przewody grzania lusterek, najłatwiej ściągnąć gumę między drzwiami a kabiną i tam zlokalizować przewód biały (+) i brązowy (-), towarzyszą im cienkie kolorowe przewodziki od sterowania lusterkiem
Obrazek

następnie wykorzystując np. takie sprytne niebieskie złączki aby połączyć ze sobą przewody
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-11-06, 21:34 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

Ja ma podgrzewane spryskiwacze ale chyba nie działają. Moje pytanie gdzie kupiłeś podgrzewane spryskiwacze??
ładny opis rezania :-D
Los się musi odmienić
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

Rikimaru, kolega Butterbean jest człowiekiem, który mnie mocno wspomógł i właśnie od niego mam te spryski
czemu uważasz że nie działają, przy tych spryskach są kostki i jak masz do nich dostęp to możesz miernikiem sprawdzić, czy po włączeniu grzania tylnej szyby dochodzi tam napięcie
Ostatnio zmieniony 2011-11-06, 19:24 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
polsport
Adept
Adept
Posty: 36
Rejestracja: 2011-06-29, 22:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk Cieszyński

Post autor: polsport »

FAŁDZIK - popraw te "podgŻewane" w temacie bo oczy bolą :ok:
Gra miłosna jest jak jazda samochodem:
kobiety wolą objazdy, mężczyźni – skróty.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Te niebieskie sprytne złączki lubią tracić przewodność-robiłem tak radio i musiałem poprawiać-lutować/skręcać...
160+PS
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

A ja mam pytanie bo mi prąd nie dochodzi do spryskiwaczy. Gdzie idzie oryginalna wiązka od spryskiwaczy a potem gdzie leci?? Czy jest do nich jakiś specjalny przekaźnik, lusterka mi grzeją się, tylna szyba też, tylko do spryskiwaczy nie dochodzi prąd.
Los się musi odmienić
lipton
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 293
Rejestracja: 2011-05-31, 12:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: lipton »

przy ori podgrzewanych ile jest przewodów przy dyszy ? 2 ??
Obrazek
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

dwa są, + i -
Awatar użytkownika
Mongolski
Mechanik
Mechanik
Posty: 171
Rejestracja: 2011-05-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: Mongolski »

i to mi sie podoba, zastanawiałem sie pod co to podpiac zeby było dobrze i nie ciagneło cały czas prunda :ok:
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodos
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mysłowice

Post autor: Frodos »

No wydaje mi się że najlepiej pod grzanie tylnej szyby
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

Mongolski pisze:zastanawiałem sie pod co to podpiac zeby było dobrze
Wg schematu wygląda że niby + i - z prawego i lewego elementu grzejnego spryska (LEFT/RIGHT WASHER NOOZLE HEATER) podpięte są pod silnik wycieraczki (Windshield wiper motor) pod kable niebiesko czerwony (BLU/RED) i brązowy (BRN).

Schemat 100 C4 --> KLIK <---

Czyli grzeje dopiero po odpaleniu wycieraczek?
W 80tkach wg schematu podobnie zgarniając jeszcze po drodze zasilenie lampki pod maską.
Schemat 80tki --> KLIK <---

Dziwnie jakoś. Myślę że podpięcie tego tak jak to zrobił FAŁDZIK bardziej sensowne jest.
Ostatnio zmieniony 2013-01-05, 23:43 przez eSPe, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

W A6 C4, ojciec ma grzane spryski w ori, to grzeją cały czas po zapłonie. Specjalnie mierzyłem miernikiem, po każdym przekręceniu zapłonu pojawia się tam plus. Ja u siebie to dokładałem, to też podpiąłem się pod grzanie tylnej szyby i sobie włączam pakiet- lusterka, szyba tył, spryski kiedy mi się zapragnie. ;-)
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

GTR34 pisze:W A6 C4, ojciec ma grzane spryski w ori, to grzeją cały czas po zapłonie.
No mój błąd. Wg schematu podpięcie do kabla silnika niebiesko czerwonego (BLU/RED) kończy się na górze schematu w HOT IN RUN czyli po zapłonie.

Wychodzi że w oryginale jest tak jak piszesz. Ale to wtedy one i w lato chodzą.
Utwierdza to w przekonaniu że pomysł
GTR34 pisze:podpiąłem się pod grzanie tylnej szyby i sobie włączam pakiet- lusterka, szyba tył, spryski kiedy mi się zapragnie
jest 100% bardziej sensowny.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Dokładnie eSPe, w lato nawet przy upale spryski grzeją, co trochę mija się z celem moim zdaniem. Podpięcie pod przycisk grzania szyby to najlepsza opcja.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Panowie a czy nie lepiej gdy dysze by były ogrzewane poniżej określonej temperatury ?. Da rade zrobić taki "wichajsterek" :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”