[A6 C4] Instalacja podgrzewanych spryskiwaczy
-
- C4 Autorytet
- Posty: 390
- Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Przemyśl
- Płeć:
[A6 C4] Instalacja podgrzewanych spryskiwaczy
w końcu znalazłem czas, żeby zainstalować spryski.
na początek taka rada aby przy zakupie grzanych spryskiwaczy kupić komplet razem z gumami (niebieskie strzałki), bo w moim przypadku różniły się od tych, które miałem wcześniej,
dalej sprawa jest już prosta, ściągamy stare spryski (po zdjęciu gumek wystarczy odpowiednio podważyć śrubokrętem) i zdejmujemy dwie zaślepki (czerwone strzałki), instalujemy nowe spryskiwacze przeprowadzając przewody w masce przez wspomniane wcześniej zaślepki
kolejny krok to wprowadzenie przewodów do wnętrza, ja wykorzystałem zrobioną już wcześniej dziurkę w puszcze bezpieczników
ostatnia czynność to wpięcie się w przewody grzania lusterek, najłatwiej ściągnąć gumę między drzwiami a kabiną i tam zlokalizować przewód biały (+) i brązowy (-), towarzyszą im cienkie kolorowe przewodziki od sterowania lusterkiem
następnie wykorzystując np. takie sprytne niebieskie złączki aby połączyć ze sobą przewody
na początek taka rada aby przy zakupie grzanych spryskiwaczy kupić komplet razem z gumami (niebieskie strzałki), bo w moim przypadku różniły się od tych, które miałem wcześniej,
dalej sprawa jest już prosta, ściągamy stare spryski (po zdjęciu gumek wystarczy odpowiednio podważyć śrubokrętem) i zdejmujemy dwie zaślepki (czerwone strzałki), instalujemy nowe spryskiwacze przeprowadzając przewody w masce przez wspomniane wcześniej zaślepki
kolejny krok to wprowadzenie przewodów do wnętrza, ja wykorzystałem zrobioną już wcześniej dziurkę w puszcze bezpieczników
ostatnia czynność to wpięcie się w przewody grzania lusterek, najłatwiej ściągnąć gumę między drzwiami a kabiną i tam zlokalizować przewód biały (+) i brązowy (-), towarzyszą im cienkie kolorowe przewodziki od sterowania lusterkiem
następnie wykorzystując np. takie sprytne niebieskie złączki aby połączyć ze sobą przewody
Ostatnio zmieniony 2011-11-06, 21:34 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 390
- Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Przemyśl
- Płeć:
Rikimaru, kolega Butterbean jest człowiekiem, który mnie mocno wspomógł i właśnie od niego mam te spryski
czemu uważasz że nie działają, przy tych spryskach są kostki i jak masz do nich dostęp to możesz miernikiem sprawdzić, czy po włączeniu grzania tylnej szyby dochodzi tam napięcie
czemu uważasz że nie działają, przy tych spryskach są kostki i jak masz do nich dostęp to możesz miernikiem sprawdzić, czy po włączeniu grzania tylnej szyby dochodzi tam napięcie
Ostatnio zmieniony 2011-11-06, 19:24 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
- eSPe
- Administrator
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
- Imię: Sławek
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 4.2 290KM (AEC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Podziękował: 1 raz
- Płeć:
- Kontakt:
Wg schematu wygląda że niby + i - z prawego i lewego elementu grzejnego spryska (LEFT/RIGHT WASHER NOOZLE HEATER) podpięte są pod silnik wycieraczki (Windshield wiper motor) pod kable niebiesko czerwony (BLU/RED) i brązowy (BRN).Mongolski pisze:zastanawiałem sie pod co to podpiac zeby było dobrze
Schemat 100 C4 --> KLIK <---
Czyli grzeje dopiero po odpaleniu wycieraczek?
W 80tkach wg schematu podobnie zgarniając jeszcze po drodze zasilenie lampki pod maską.
Schemat 80tki --> KLIK <---
Dziwnie jakoś. Myślę że podpięcie tego tak jak to zrobił FAŁDZIK bardziej sensowne jest.
Ostatnio zmieniony 2013-01-05, 23:43 przez eSPe, łącznie zmieniany 2 razy.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
W A6 C4, ojciec ma grzane spryski w ori, to grzeją cały czas po zapłonie. Specjalnie mierzyłem miernikiem, po każdym przekręceniu zapłonu pojawia się tam plus. Ja u siebie to dokładałem, to też podpiąłem się pod grzanie tylnej szyby i sobie włączam pakiet- lusterka, szyba tył, spryski kiedy mi się zapragnie.
- eSPe
- Administrator
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
- Imię: Sławek
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 4.2 290KM (AEC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Podziękował: 1 raz
- Płeć:
- Kontakt:
No mój błąd. Wg schematu podpięcie do kabla silnika niebiesko czerwonego (BLU/RED) kończy się na górze schematu w HOT IN RUN czyli po zapłonie.GTR34 pisze:W A6 C4, ojciec ma grzane spryski w ori, to grzeją cały czas po zapłonie.
Wychodzi że w oryginale jest tak jak piszesz. Ale to wtedy one i w lato chodzą.
Utwierdza to w przekonaniu że pomysł
jest 100% bardziej sensowny.GTR34 pisze:podpiąłem się pod grzanie tylnej szyby i sobie włączam pakiet- lusterka, szyba tył, spryski kiedy mi się zapragnie