[A6 C4] Swap hamulców S6 C4, A6 C5

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
mpkloy
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2017-03-20, 19:26
Imię: Mateusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Rzeszów
Płeć:

Post autor: mpkloy »

zbig_wwl pisze:I trzecia sprawa - swap tyłu na 269/20mm. Wczoraj się dokonał
Swap zrobiony na podstawie info zebranych tu na forum i na audiklub.pl .
Do swapa użyłem:
- tarcze nr OEM 4A0615601B
- zaciski alu z jarzmami z A8 D2
- przewody hamulcowe - miałem z tymi zaciskami j.w.
- klocki nr OEM 4B0698451E
Tarcze muszą byc te oe czy są jakieś zamienniki>??

Pytanie: czy jest różnica w zacisku A8D2 quattro i ośka>??
No i pytanie do ludzi którzy zmieniali serwo>??
Jakie serwo dokładnie wstawić konkretnie numer lub z jakiego auta model roczniki by jak najłatwiej to poszło>??
Czy to servo będzie ok>??
https://intercars.pl/produkty/326578-se ... SYEALw_wcB
Ostatnio zmieniony 2019-04-12, 10:49 przez mpkloy, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
drmort
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Otwock

Post autor: drmort »

afro

mógłbyś napisać dokładnie co założyłeś z tyłu u siebie (ośka) ?
wiem że zaciski z S6 C5
ale
jaka dokładnie tarcza?
jakie jarzma?
jakie linki ręcznego?

robił ktoś jeszcze jakieś ciekawe SWAPy na tył w ośce?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

tarczas od S6 C4
jarzma od S6 C4 pomiędzy jarzma o belkę dałem dystans 2 lub 3 milimetry
linki ori A6 C4 ośka
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Panowie a ja mam takie małe pytanie... Jak przy takim swapie hamulców w quattro z tyłu na eskowe wygląda sprawa osłon? Zostają? Nie będą zbyt małe?
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Witam, wracam do tematu swapu hebli z tyłu na s6 c4/a8 d2. Zakupiłem zaciski żeliwne od audi a8 d2 i je zregenerowałem. Razem z zaciskami zakupiłem osłony - mam nadzieję, że uda mi się je dopasować. Zna może ktoś rozstaw otworu w a6 c4 quattro? A teraz najważniejsza sprawa - skompletowanie pozostałych części. Zaciski już mam, przychodzi czas na tarcze. W etce podane są dwa numery OEM tarczy:
4A0 615 601 B - ta ma wysokość 64mm
857 615 601 - ta ma wysokość 59,5mm
Z tego co lukaszz2369 pisał to mam kupić taką o wysokości 59,5mm? Bo znowu zbig_wwl podał ten pierwszy numer - a tamte tarcze mają 64mm wysokości... Ja jak będę zmieniał hamulce to nie mogę uziemić samochodu i muszę mieć wszystkie części pasujące :/ Klocki muszę kupić takie jak do a8 d2 czy do s6 c4? Z tego co widzę to one różnią się wysokością o kilkanaście milimetrów. 4B0698451E te będą odpowiednie? Czy one są do aluminiowych zacisków i muszę kupić inne? Przewody też nie wiem jakie kupić, te które przyszły do mnie z zaciskami mają 285mm, znowu z tego co widzę to do eski są krótsze... Poratuje ktoś?
Ostatnio zmieniony 2019-08-07, 22:07 przez Surchon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Pierwszy nr są od zwykłej tarczy czyli takiej jak dotej pory masz założone. Drugi nr to jest od eski. Klocki moim zdaniem powinny pasować standardowe od c4 ale ważne żeby były od żeliwnego zacisku. Przewody mogą być dłuższe tylko żeby o nic się nie obtarły.
zbig_wwl
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2018-07-27, 16:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kobyłka

Post autor: zbig_wwl »

lukaszz2369 pisze:Pierwszy nr są od zwykłej tarczy czyli takiej jak dotej pory masz założone. Drugi nr to jest od eski. Klocki moim zdaniem powinny pasować standardowe od c4 ale ważne żeby były od żeliwnego zacisku. Przewody mogą być dłuższe tylko żeby o nic się nie obtarły.
Pierwszy nr nie jest od zwykłej tarczy, tylko wentylowanej, 269mm i wysokości 64mm - raczej tego nie kładli w standardzie ;-).

U mnie zaciski są aluminiowe i ta trcza 64mm pasuje idealnie (jak na foto), ale może przy żeliwnych zaciskach jest inny offset i ta niższa tarcza lepiej pasuje.
Jak nie chcesz uziemiać auta, to kup obydwa komplety i ten niepasujący oddasz.
Pozdrawiam
zbig_wwl
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

lukaszz2369 pisze:Pierwszy nr są od zwykłej tarczy czyli takiej jak dotej pory masz założone. Drugi nr to jest od eski. Klocki moim zdaniem powinny pasować standardowe od c4 ale ważne żeby były od żeliwnego zacisku. Przewody mogą być dłuższe tylko żeby o nic się nie obtarły.
Do tej pory mam lite tarcze 245mm, po wpisaniu pierwszego numeru wyskakują tarcze takie jak do eski tylko wysokość/odsadzenie 64mm, a z drugiego numeru odsadzenie 59.5mm.

Właśnie z tego co widziałem to klocki od eski i a8 d2 różnią się tylko wysokością klocka, ale czy klocek wyższy o kilkanaście milimetrów będzie pasował?

[ Dodano: |8 Sie 2019|, o 08:10 ]
zbig_wwl pisze:
lukaszz2369 pisze:Pierwszy nr są od zwykłej tarczy czyli takiej jak dotej pory masz założone. Drugi nr to jest od eski. Klocki moim zdaniem powinny pasować standardowe od c4 ale ważne żeby były od żeliwnego zacisku. Przewody mogą być dłuższe tylko żeby o nic się nie obtarły.
Pierwszy nr nie jest od zwykłej tarczy, tylko wentylowanej, 269mm i wysokości 64mm - raczej tego nie kładli w standardzie ;-).

U mnie zaciski są aluminiowe i ta trcza 64mm pasuje idealnie (jak na foto), ale może przy żeliwnych zaciskach jest inny offset i ta niższa tarcza lepiej pasuje.
Jak nie chcesz uziemiać auta, to kup obydwa komplety i ten niepasujący oddasz.
Tylko, że jak otworzę i przymierzę to raczej mi już tego nie przyjmą... :/ A klocki od a8 d2?
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Rzeczywiście mój blad :oops: ja sprawdzałem nr 4A0 615 601 ale z końcówką "A" zamiast "B" a to jest już różnica.
mpkloy
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2017-03-20, 19:26
Imię: Mateusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Rzeszów
Płeć:

Post autor: mpkloy »

Witam.
Mam już jarzma, tarcze na przód, pompę hamulcowa nowa, zregenerowane zaciski. Nie kupilem jeszcze serwa.
Kwestia serwa< czy może ktoś odpowiedzieć w końcu konkretnie> czytałem że serwo z VW LT podchodzi? To sprawdzone info>?? Jak nie to jakie założyć serwo>?? najlepiej numer lub z jakiego auta model rok i silnik. Chce to serwo nowe kupić.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Nie myslałeś wstawić porzadnych 4 tłoczkowych zaciskow a nie jakieś bardziewie z 1 tłoczkiem?
Serwa z nowych a4 pasują choć i tak wszystko to działą gumowo
Ostatnio zmieniony 2019-11-10, 21:18 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Dodek, nie psiocz na jedno tłoki bo nie są złe
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
wyborowy
Moderator
Moderator
Posty: 57
Rejestracja: 2016-05-25, 18:37
Imię: Dawid
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: quattro
Skąd: Wawa - Białołęka
Płeć:

Post autor: wyborowy »

Ja właśnie zaczął bym pracę nad heblami od zmiany serwa żeby wydobyć co się da z obecnych zacisków.
Albo TURBO albo wcale !!!

Moja S-taruszka:
viewtopic.php?t=11579

.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 216
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Ja mam u siebie założone z przodu jarzma od C5 pod tarcze 312mm, a z tyłu zaciski od S6 C4 i wentylowane tarcze 269mm. Bardzo sobie chwalę - w końcu z dużych prędkości czuję, że auto mi hamuje. Jedyne co zauważyłem to ostatnio przy dociążonym przodzie (2 osoby) i lekkim tyle (1/4 baku benzyny, końcówka gazu, pusty bagażnik i brak pasażerów z tyłu) podczas hamowania awaryjnego z dużej prędkości miałem wrażenie, że tył lekko bokiem pociągnęło. Oprócz tego to same zalety, a koszt nie jakiś ogromny ;)

W sumie zastanawiałem się też nad zmianą serwa, ale w nie wiem w czym mogłoby to mi pomóc. Hamulec nawet z dużych prędkości jest skuteczny.
Ostatnio zmieniony 2019-11-13, 16:16 przez Surchon, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Panowie zakupione mam zaciski z jarzmami od A8 D2 żeliwne na tył pod tarcze 269mm. Pytanie moje, czy przy takim zacisku trzeba przerabiać linki od ręcznego przy ośce? Drugie pytanie klocki muszą iść od A8 czy idą od C4?
Ostatnio zmieniony 2020-01-10, 06:13 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”