[A6-2.6 ABC] Wymiana uszczelniaczy na wale korbowym i wałkac

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
fifi00
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2013-11-12, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno

[A6-2.6 ABC] Wymiana uszczelniaczy na wale korbowym i wałkac

Post autor: fifi00 »

Witam serdecznie, mam kilka pytań odnośnie wymiany uszczelniaczy.

1. Jakim sposobem odkręcić śrubę mocującą koło wału korbowego (czy blokowanie wału blokadą VAG 3242 i odkręcanie zwykłą grzechotką [nie udarem] to dobry pomysł?)

2. Gdy już odkręcę w.w śrubę jak zwalić koło z wału korbowego? Jakimś ściągaczem czy patentem?

3. Czy do zmiany uszczelniacza na wale korbowym w 2.6 ABC konieczne jest zwalanie pompy oleju? (Z tego co wiem w AAH tak więc tu pewnie też?)

4. Odkręcanie śrub mocujących koła na wałkach rozrządu odkręcamy na zamocowanej blokadzie, czy w jaki sposób?

5. Czy do wymiany uszczelniaczy na wałkach wystarczy zdjąć koła i już wygrzebiemy jakoś uszczelniacz, czy trzeba czegoś więcej?

Z góry dzięki za odpowiedzi, chcę samemu się pobawić i uzbrajam się w wiedzę wyprzedzając pytania, które pewnie podczas prac wystąpią :-)
Ostatnio zmieniony 2013-12-22, 15:42 przez fifi00, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

1.zly pomysl.musisz uzyc duuuzo wiekszego ramienia i sily.
2.kolo jest chyba na klinie wiec powinno zejsc.
3.tak.
4.tak bedzie latwiej.rowniez dluga przedłuzka.kola sa na stozkach wiec konieczny scigacz.po zdjeciu obejrzyj kola czy nie pekły.
5.trzeba odkrecic jedna stope.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
antyp11
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: antyp11 »

p 3 a czemu ? symering w 2.6 2.8 jest zabijany.
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

ja zwalalem,
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
fifi00
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2013-11-12, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno

Post autor: fifi00 »

Dzięki za odpowiedzi, jeszcze jedno pytanie: jaki jest sposób prawidłowego napięcia paska zębatego? Czy napinacz naciągamy jakimś odpowiednim momentem i wtedy dokręcamy?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jak każdy, pasek musi dać się obrócić o 90* w palcach, nie mniej nie więcej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
fifi00
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2013-11-12, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno

Post autor: fifi00 »

Czyli jakiś książkowych wartości momentu napięcia napinacza nie ma? W którym miejscu robimy test 90 stopni?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dla przyrządu do napinania są podane wartości, jak się go nie ma, to jest dobry i sprawdzony sposób opisywany nawet przez instr. serwisowe.

[ Dodano: 2013-12-22, 19:22 ]
Przeważnie jest to najdłuższa część paska bez "podparcia" między kołami/rolkami.

[ Dodano: 2013-12-22, 19:35 ]
Znalazłem jeszcze coś takiego
http://obrazki.elektroda.net/46_1221668504.jpg
Mowa tu o 4Nm ale dynamometra o takim zakresie to chyba nie masz?
Ostatnio zmieniony 2013-12-22, 19:24 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

fifi00 pisze:Czyli jakiś książkowych wartości momentu napięcia napinacza nie ma? W którym miejscu robimy test 90 stopni?
najlepiej na samym kole zebatym..jak tam uda ci sie podniesc krawedz paska i obrocic go o 90 stopni to masz super.
sorry ale irytuja mnie takie pytania..wiadomo ze pomiar jest na srodku a nie przy ktoryms kole..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
fifi00
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 54
Rejestracja: 2013-11-12, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno

Post autor: fifi00 »

Oo dzięki J.A.G, o to mi chodziło, już wszystko jasne!

Butterbean, wiem, że banał i to że pomiędzy kołami wiadomo, mój błąd w niejasnym pytaniu bo zastanawiałem się bardziej czy pomiędzy lewym wałkiem (jak stoisz przed autem), a pompą wody, czy gdzieś indziej może.
bobasspr
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice

Post autor: bobasspr »

Koledzy nie wiem czy pytałem czy nie ale proszę o podpowiedź. CO mniej więcej trzeba rozebrać aby zwalić pompę olejową w ABC??
Rozrząd - to wiadomo, śruba na wale, potem koło zębate i co dalej?? Koniecznie trzeba demontować miski olejowe??
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

dolna miska napewno out.do gornej miski jest pompa skrecona
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
bobasspr
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice

Post autor: bobasspr »

Pompa zwalona, co do pytania odnośnie demontażu to ja poradziłem sobie w taki sposób:
1) śrube na wale odkręciłem ....... rozrusznikiem !! wiem że hardkor ale innej opcji nie miałem - rozrusznikiem "klikałem" kilka razy, poszło naprawdę bardzo ciężko
2) olej out, odkręcamy miskię dolną , smoka i śruby od dołu - jest 2 śruby które są szeroko ustawione i wydawać by się mogło, że one nie 3mają pompy - trzymają.
3) pompa schodzi NIE na siłe.
Na siłę szukam drugiej pompy - moja jest zatarta.
Awatar użytkownika
Frodos
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mysłowice

Post autor: Frodos »

Witam.
Z góry przepraszam że odgrzebuje taki stary temat :oops:

Robię taki mały remont silnika i mam problem ze ściągnięciem śruby z koła pasowego aby wymienić tam uszczelniacz.
Macie jakiś sprawdzony sposób na odkrecenie tejże śruby? Boje się wkręcić blokadę rozrządu bo nie chcę żeby się posypala... Może ktoś z was już tak próbował i wie że nie ma szans aby urwać tą blokadę?
Ewentualnie może ktoś z was ma jakiś patent na odkrecenie tej śruby?

Pacjent to 2.8 AAH :-)

Pozdrawiam
bobasspr
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice

Post autor: bobasspr »

Zrob tak jak ja zrobilem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”