[A6-2.6 ABC] Wymiana uszczelniaczy na wale korbowym i wałkac
- fifi00
- Czeladnik
- Posty: 54
- Rejestracja: 2013-11-12, 11:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Sępólno
[A6-2.6 ABC] Wymiana uszczelniaczy na wale korbowym i wałkac
Witam serdecznie, mam kilka pytań odnośnie wymiany uszczelniaczy.
1. Jakim sposobem odkręcić śrubę mocującą koło wału korbowego (czy blokowanie wału blokadą VAG 3242 i odkręcanie zwykłą grzechotką [nie udarem] to dobry pomysł?)
2. Gdy już odkręcę w.w śrubę jak zwalić koło z wału korbowego? Jakimś ściągaczem czy patentem?
3. Czy do zmiany uszczelniacza na wale korbowym w 2.6 ABC konieczne jest zwalanie pompy oleju? (Z tego co wiem w AAH tak więc tu pewnie też?)
4. Odkręcanie śrub mocujących koła na wałkach rozrządu odkręcamy na zamocowanej blokadzie, czy w jaki sposób?
5. Czy do wymiany uszczelniaczy na wałkach wystarczy zdjąć koła i już wygrzebiemy jakoś uszczelniacz, czy trzeba czegoś więcej?
Z góry dzięki za odpowiedzi, chcę samemu się pobawić i uzbrajam się w wiedzę wyprzedzając pytania, które pewnie podczas prac wystąpią
1. Jakim sposobem odkręcić śrubę mocującą koło wału korbowego (czy blokowanie wału blokadą VAG 3242 i odkręcanie zwykłą grzechotką [nie udarem] to dobry pomysł?)
2. Gdy już odkręcę w.w śrubę jak zwalić koło z wału korbowego? Jakimś ściągaczem czy patentem?
3. Czy do zmiany uszczelniacza na wale korbowym w 2.6 ABC konieczne jest zwalanie pompy oleju? (Z tego co wiem w AAH tak więc tu pewnie też?)
4. Odkręcanie śrub mocujących koła na wałkach rozrządu odkręcamy na zamocowanej blokadzie, czy w jaki sposób?
5. Czy do wymiany uszczelniaczy na wałkach wystarczy zdjąć koła i już wygrzebiemy jakoś uszczelniacz, czy trzeba czegoś więcej?
Z góry dzięki za odpowiedzi, chcę samemu się pobawić i uzbrajam się w wiedzę wyprzedzając pytania, które pewnie podczas prac wystąpią
Ostatnio zmieniony 2013-12-22, 15:42 przez fifi00, łącznie zmieniany 4 razy.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
1.zly pomysl.musisz uzyc duuuzo wiekszego ramienia i sily.
2.kolo jest chyba na klinie wiec powinno zejsc.
3.tak.
4.tak bedzie latwiej.rowniez dluga przedłuzka.kola sa na stozkach wiec konieczny scigacz.po zdjeciu obejrzyj kola czy nie pekły.
5.trzeba odkrecic jedna stope.
2.kolo jest chyba na klinie wiec powinno zejsc.
3.tak.
4.tak bedzie latwiej.rowniez dluga przedłuzka.kola sa na stozkach wiec konieczny scigacz.po zdjeciu obejrzyj kola czy nie pekły.
5.trzeba odkrecic jedna stope.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
ja zwalalem,
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Dla przyrządu do napinania są podane wartości, jak się go nie ma, to jest dobry i sprawdzony sposób opisywany nawet przez instr. serwisowe.
[ Dodano: 2013-12-22, 19:22 ]
Przeważnie jest to najdłuższa część paska bez "podparcia" między kołami/rolkami.
[ Dodano: 2013-12-22, 19:35 ]
Znalazłem jeszcze coś takiego
http://obrazki.elektroda.net/46_1221668504.jpg
Mowa tu o 4Nm ale dynamometra o takim zakresie to chyba nie masz?
[ Dodano: 2013-12-22, 19:22 ]
Przeważnie jest to najdłuższa część paska bez "podparcia" między kołami/rolkami.
[ Dodano: 2013-12-22, 19:35 ]
Znalazłem jeszcze coś takiego
http://obrazki.elektroda.net/46_1221668504.jpg
Mowa tu o 4Nm ale dynamometra o takim zakresie to chyba nie masz?
Ostatnio zmieniony 2013-12-22, 19:24 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
najlepiej na samym kole zebatym..jak tam uda ci sie podniesc krawedz paska i obrocic go o 90 stopni to masz super.fifi00 pisze:Czyli jakiś książkowych wartości momentu napięcia napinacza nie ma? W którym miejscu robimy test 90 stopni?
sorry ale irytuja mnie takie pytania..wiadomo ze pomiar jest na srodku a nie przy ktoryms kole..
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
dolna miska napewno out.do gornej miski jest pompa skrecona
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Mechanik
- Posty: 110
- Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Siemianowice
Pompa zwalona, co do pytania odnośnie demontażu to ja poradziłem sobie w taki sposób:
1) śrube na wale odkręciłem ....... rozrusznikiem !! wiem że hardkor ale innej opcji nie miałem - rozrusznikiem "klikałem" kilka razy, poszło naprawdę bardzo ciężko
2) olej out, odkręcamy miskię dolną , smoka i śruby od dołu - jest 2 śruby które są szeroko ustawione i wydawać by się mogło, że one nie 3mają pompy - trzymają.
3) pompa schodzi NIE na siłe.
Na siłę szukam drugiej pompy - moja jest zatarta.
1) śrube na wale odkręciłem ....... rozrusznikiem !! wiem że hardkor ale innej opcji nie miałem - rozrusznikiem "klikałem" kilka razy, poszło naprawdę bardzo ciężko
2) olej out, odkręcamy miskię dolną , smoka i śruby od dołu - jest 2 śruby które są szeroko ustawione i wydawać by się mogło, że one nie 3mają pompy - trzymają.
3) pompa schodzi NIE na siłe.
Na siłę szukam drugiej pompy - moja jest zatarta.
- Frodos
- Czeladnik
- Posty: 52
- Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mysłowice
Witam.
Z góry przepraszam że odgrzebuje taki stary temat
Robię taki mały remont silnika i mam problem ze ściągnięciem śruby z koła pasowego aby wymienić tam uszczelniacz.
Macie jakiś sprawdzony sposób na odkrecenie tejże śruby? Boje się wkręcić blokadę rozrządu bo nie chcę żeby się posypala... Może ktoś z was już tak próbował i wie że nie ma szans aby urwać tą blokadę?
Ewentualnie może ktoś z was ma jakiś patent na odkrecenie tej śruby?
Pacjent to 2.8 AAH
Pozdrawiam
Z góry przepraszam że odgrzebuje taki stary temat
Robię taki mały remont silnika i mam problem ze ściągnięciem śruby z koła pasowego aby wymienić tam uszczelniacz.
Macie jakiś sprawdzony sposób na odkrecenie tejże śruby? Boje się wkręcić blokadę rozrządu bo nie chcę żeby się posypala... Może ktoś z was już tak próbował i wie że nie ma szans aby urwać tą blokadę?
Ewentualnie może ktoś z was ma jakiś patent na odkrecenie tej śruby?
Pacjent to 2.8 AAH
Pozdrawiam