[A6-2.0 16V ACE] Końcówka remontu i kolejne pytanie o olej j

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

[A6-2.0 16V ACE] Końcówka remontu i kolejne pytanie o olej j

Post autor: M4G1K »

Witam silnik już poskładany , teraz parę pierdół zostało więc pytanie moje jaki olej wlać po remoncie silnika ? Wymienione uszczelki pokrywa , głowica , miska , uszczelniacze zaworowe , pierścienie tłokowe , zimmeringi ( rozrządu , wału przód tył ). Więc praktycznie wszystkie uszczelki i uszczeleczki oraz wał był cały po szlifie , nowe panewki. I teraz co lać ? Pół syntetyk czy syntetyk. I jaki dedykowany pod ten motor w ogóle jest ?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Zalej syntetyk, przejedź 500 - 750km nie pałując motoru, spuść olej, zmień filtr i zalej świeży olej.
antyp11
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: antyp11 »

Zalej juz na dobre Valvoline sam mialem i polecam jezdzilem na Mobilu i wiecej nie zaleje Shell jest ok ale czesto wymieniam w 100 2.8 co 7-8 tys max. Olej to podstawa i nie warto oszczedzac
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Na dotarcie możesz takie coś zalać: http://allegro.pl/olej-total-quartz-900 ... 87667.html
Nie będzie szkoda wylać ;-)
Leje ten olej do lupo i nie ma żadnych problemów :ok:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

antyp11 pisze:Zalej juz na dobre Valvoline sam mialem i polecam jezdzilem na Mobilu i wiecej nie zaleje Shell jest ok ale czesto wymieniam w 100 2.8 co 7-8 tys max. Olej to podstawa i nie warto oszczedzac
koledze chodzi raczej o lepkość i klasę oleju, też używam Valvo ale np. Mobil 5w50 to jest bdb olej ale kosztuje ponad 40zł/L jeśli chodzi o ACE to tam jest zawsze dużo słabsze ciśnienie w głowicy, zwłaszcza na mocno rozgrzanym oleju słychać czasem szklanki nawet jak nowe włożysz i pomaga wlanie 10W60 tak jak ja to zrobiłem, można kręcić silnik do odcinki i oleju nie pali i praktycznie nie ubywa, tyle, że VR1 5W50 i 10W60 to półsyntetyki, większość ludzi poleca na 100-200km zalać minerał na dotarcie ale docelowo po remoncie zalał bym fulla tylko, że nie jakiś 5W30 :D jeśli wpakowałbym kasę w remont to wlałbym LM 10W60, do prawda cena jest konkretna ale adekwatna do jakości, jest też całą seria motula 300V, pełen syntetyki począwszy od 0W15 kończąc na 20W60, tak więc jest w czym wybierać, ważne by kupić orygianał, najtańszy z wszystkich wyjdzie Valvo VR1 ale jak pisałem to nie pełen syntetyk jednak krzywdy mu nie zrobi
Ostatnio zmieniony 2013-12-06, 13:44 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

Dzięki za odpowiedzi. A takie pytanie po co zmieniać olej po krótkim przebiegu 500-1000 ? Silnik cały wyczyszczony , filtr oleju nowy , głowica wyczyszczona więc czemu tak ? Panewki itp mogą się lekko zetrzeć np czy o co dokładnie chodzi ? :) Jestem ciekawski niestety musicie mi wybaczyć ,ale w końcu się skończą pytania ,a ja będę bogatszy o dużo wiedzy hehe ;)
Ostatnio zmieniony 2013-12-06, 14:03 przez M4G1K, łącznie zmieniany 1 raz.
antyp11
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: antyp11 »

Masz wszystko nowe ale to wszystko musie sie dotrzec i po to zmiana oleju ja bym ze dwie takie zmiany zrobil ale to juz moje zdanie ;-)
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Valvoline 5W-50 z tego co czytałem i w karcie charakterystyki pisze że to jest olej pełno syntetyczny klasy premium a Valvo 10W-60 to półsyntetyk klasy premium

[ Dodano: 2013-12-06, 17:34 ]
Ja u siebie po złożeniu silnika były nowe pierścienie itp wlałem olej i o ponad 400km zlałem go to było widać pod słońce w oleju jak się na palec chociażby wzięło że się mienią drobinki olej się ciemnawy zrobił. Poszedł nowy filtr i olej i już olej się robił podczas użytkowania brązowy nie ciemny. Ja jeździłem do przebiegu ok 1500km delikatnie nie wciskałem mocno mu i tak do 3.5-4 tys max by się wszystko poukładało. :ok: Mierzony na hamowni w tym roku przy przebiegu ok 14tys od złożenia wypluł 2.5KM więcej niż seria :mrgreen:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”