[A6 C4 2,5TDI] - dziwny problem po wymianie przegubu zewn.

Wszystko co związane z w/w kategorią.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

[A6 C4 2,5TDI] - dziwny problem po wymianie przegubu zewn.

Post autor: pawel »

Mam problem po wymianie przegubu zewnętrznego (lewego). Wymieniony został jeden przegub, w którym pęknięta była osłona, nowy to Ruville nr 75712S. Po wyjeździe z warsztatu zauważyłem coś, co nigdy dotąd nie występowało (od co najmniej 8 lat) - przy minimalnych prędkościach delikatne wciśnięcie pedału hamulca powoduje uruchamianie się ABS pomimo, że koła nie są blokowane - jest to o tyle wkurzające, że praktycznie każde poruszanie się w korkach lub powolne pociąganie samochodem przed światłami na skrzyżowaniach i lekkie przyhamowywanie powoduje ten efekt "pierdzenia" pompy ABS.

Co może być nie tak ? Zakładam, że przegub o podanym numerze jest właściwy do tego modelu.

Jeżeli to ma znaczenie - silnik AAT, skrzynia 6 biegów.
Ostatnio zmieniony 2013-11-22, 10:40 przez pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
Mecenas
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2012-07-11, 10:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kreis Rastenburg

Post autor: Mecenas »

A świeci Ci kontrolka ABS?
Miałem przypadek ale odwrotny do Twojego. Po wymianie przegubu na jedno koło nie działał ABS - po pierwszym hamowaniu zaczęła świecić kontrolka. Podpięcie pod komp - wywalony błąd czujnika ABS-u danego koła. Okazało się że go uszkodziłem podczas wymiany i musiałem wymienić czujnik - po wymianie problem znikł.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

pawel, Musisz wbić czujnik ABS-u delikatnie, widocznie ma za dużą odległość od koronki i nie czyta sygnału jak się należy.
Ostatnio zmieniony 2013-11-22, 15:33 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Oki, dzięki za sugestie. Kontrolka ABS nie świeci, dziwne to trochę bo zamiennik jest raczej dobrej klasy i nie powinno być takich problemów ale sprawdzę jeszcze tą odległość czujnika od ząbków, wiem że w starym była ona minimalna, nawet kiedyś czyściłem ząbki papierem ściernym bo obrdzewiałe ocierały o obudowę czujnika.

W jaki sposób wbić ten czujnik ? Mam rozumieć, że jego odległość od koronki jest regulowana ?
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

lekko go popukaj młoteczkiem, może być również że coś przykleiło się bądź ubrudziło smarem na końcu czujnika i również wali błędy, tylko dziwne że nie świeci Ci się kontrolka ABS? :roll:
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Dawid2542, W takim przypadku nigdy się nie zaświeci kontrolka z ABS-u, ponieważ nie ma usterki elektrycznej w obwodzie, jest usterka mechaniczna polegająca na zabrudzeniu koronki, czujnika, bądź jest nie prawidłowa odległość, wtedy czujnik odczytuje sygnał o innej częstotliwości i sterownik ABS-u widzi iż jedno koło ma inną prędkość i próbuje to skorygować załączając ABS.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
dabur23
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2013-03-28, 20:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SB.......:)
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: dabur23 »

Właśnie, afro89, dobrze mówi, słuchać doświadczonych :mrgreen: Kiedyś wyciągałem zwrotnice do wymiany łożysk-musiałem wyciągnąć czujnik ABSu i powstał w/w problem. Lekkie puknięcie młoteczkiem (nie jakąś maciorą :-D ) i wszystko ustało.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”