[S6-2.2T AAN] Porównanie parametrów wałków rozrządu N/A vs.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

[S6-2.2T AAN] Porównanie parametrów wałków rozrządu N/A vs.

Post autor: kk84 »

W załączeniu wypociny w Excelu odnośnie porównania wałków turbodoładowanych jednostek vs. najpopularniejszych N/A wałków z motoru 7A.

Kiedyś szukałem tych danych, myślę, że mogą się przydać :).
Załączniki
20V wałki.png
marszall
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-11-29, 20:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łuków

Post autor: marszall »

Tak jak ja to widze to wydech najlepszy z aan 3b, a ssacy z 7a, ale czas to jedno a wysokosc krzywki drugie. Moze byc tak ze sie to rekompensuje. Ale dlaczeg ADU ma tak duzy czas wspolotwarcia?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Lepiej wydech z 7A i ssący z AAN. Gro ludzi na mocnych AAN jeździ na komplecie z 7A 8-) , "góra" jest mocarna kosztem dołu. Seria wałki AAN to kapeć w górnych partiach obrotów na dużym turbo.
marszall
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-11-29, 20:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łuków

Post autor: marszall »

A moze by tak wziac najlepsze czasy walkow 7a wydech i aan ssacy i je odpowiednio poprzestawiac?

ADU wlasne ma slaby wydech a lepszy ssacy (i jak tam turbo wstaje?)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Idealnie by było przyśpieszyć wałek ssący z 7A o 6*. GTO zrobił to o czym piszę ale finał był taki, że wleciały wałki od Schricka :-P.
marszall
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-11-29, 20:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łuków

Post autor: marszall »

toż to żaden problem zciągnąć zębatkę z wałka i przesunąć o 3.5 stopnia
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

marszall, problem jest z nacięciem rowka pod klin - twardość wewnętrznej bieżni kółka - jest cyjanowana. Obróbka nowej obsady klina u dobrego frezera to koszt 280zł, kółko regulowane CatCams'a widziałem na allegro za 3 stówki kiedyś.
marszall
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2014-11-29, 20:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łuków

Post autor: marszall »

W 16v robia to czesto bo wydechowy wkladaja w miejsce ssacego (najlepsze czasy) i przestawiaja go nacinajac nowe miejsce na klin wlasnie, wiec nie widze problemu jezeli turbo mialoby lepiej wstawac.

A tak wogole to moze wlasnie wydech z AAN wsadzic w miejsce ssacego odpowiednio go ustawiajac
Ostatnio zmieniony 2014-12-07, 16:18 przez marszall, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

kk84, co to za skróty?
Oprócz czasów otwarcia liczy się stromość wzniosów. Ciekawe, jak z ich krztałtem
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

mas0n,

Angielski zakładam, że nie stanowi problemu :), jednak mogłem coś źle przetłumaczyć, zarówno w arkuszu jak i tu :-P.

OBTDC - Open Before Top Dead Center - Otwarcie Przed Górnym Martwym Położeniem,
CABDC - Close After Bottom Dead Center - Zamknięcie Po Dolnym Martwym Położeniu,
OBBDC - Open Before Bottom Dead Center - Otwarcie Przed Dolnym Martwym Położeniem,
CBTDC - Close Before Top Dead Center - Zamknięcie Przed Górnym Martwym Położeniem,

L.C. - Lobe Center jako suma "krzywek", jak dobrze pamiętam to kąt pomiędzy krzywką ssącą a wydechową.
Współotwarcie zaworów - VOL - Valve OverLap.

[ Dodano: 2014-12-14, 15:30 ]
mas0n pisze:Oprócz czasów otwarcia liczy się stromość wzniosów. Ciekawe, jak z ich krztałtem
Krzywki na wałkach AAN są harmoniczne, przynajmniej na pierwszy rzut oka. Styczną wyklucza budowa i kształt zbocza krzywki w okolicach wierzchołka krzywki. Poza tym krzywka jest "ostra" i pełen wznios 8.3mm trwa relatywnie krótko.
Ostatnio zmieniony 2014-12-14, 15:22 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”