[Q] Zaciski - regeneracja czy nowe?
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
A czy ktoś mógł by mi łopatologicznie wytłumaczyc jak rozebrac zacisk i co zrobić po kolei aby go zregenerowac? Bo mój umarł.. Na lewym kole nie ma ani ręcznego ani hamowania, jakieś tam aby delikatne, za to jak zaciągnąłem ręczny jakiś czas temu to potem podczas jazdy zbloczyło mi habel i za jakis czas odpuścił.. Więc prosił bym o jasny opis co i jak zrobić aby zacisk ożył
Swoja drogą własnie tarcze na przód bede zamawiał bo w nocy polało, wszedzie woda ja lubie zap****alac i wyszło tak ze szybkie dohamowanie ze 130 do 30(dziadzia polo za zakretem) kałuża i tarcze robia pububububu przy hamowaniu..
Zacisk to nie zwierzak że ma być orzeł Dbaj o jakąś polszczyznę. J.A.G
Swoja drogą własnie tarcze na przód bede zamawiał bo w nocy polało, wszedzie woda ja lubie zap****alac i wyszło tak ze szybkie dohamowanie ze 130 do 30(dziadzia polo za zakretem) kałuża i tarcze robia pububububu przy hamowaniu..
Zacisk to nie zwierzak że ma być orzeł Dbaj o jakąś polszczyznę. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2012-06-20, 20:26 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
samochód w górę, koło w dól
luzujesz sobie przewod hamulcowy, następnie odkręcasz jarzmo które jest przykręcone na śruby 6kątne - tam są takie tylejki prowadzące zacisk - to trzeba wyczyscic, nasmarować, wymienic uszczelnienia. to podstawa. następnie uwalniasz zacisk, który musisz wyciągnąc z auta. dobrze odkrecic tez jarzmo na sruby imbus 10 bodajrze.
tak jak mowilem regeneracja tulejek prowadzacych (sciskajacych i puszczajacych klocek)
z zacisku nalezy wykrecic tłoczek - bardzo skomplikowane narzedzie do tego celu to klucz do tarcz do szlifierki kątowej - pasuje.
patrzysz czy tloczek nie jest skorodowany, czyscisz wszystko na błysk ewentualnie wymieniasz. kupujesz nowe uszczelnienia tloczka (sa zestawy regeneracyjne) i zakladasz. wazne zeby zachowac sterylny porzadek w srodku zacisku i zeby tłoczek WKRĘCIĆ z powrotem a nie wcisnąc.. zakładasz i powinno działac. tam gdzie masz spora tematerature pracy czesci polecam smar miedziany. ja te tulejki wlasnie jechalem smarem miedzianym. dobrze w sumie przy okazji tez maznac zacisk jakas farbką żeby nie był taki rudy
Ty masz quattro wiec troszke inaczej niż u mnie, ale to chyba tylko kwestia mocowania linki recznego..
luzujesz sobie przewod hamulcowy, następnie odkręcasz jarzmo które jest przykręcone na śruby 6kątne - tam są takie tylejki prowadzące zacisk - to trzeba wyczyscic, nasmarować, wymienic uszczelnienia. to podstawa. następnie uwalniasz zacisk, który musisz wyciągnąc z auta. dobrze odkrecic tez jarzmo na sruby imbus 10 bodajrze.
tak jak mowilem regeneracja tulejek prowadzacych (sciskajacych i puszczajacych klocek)
z zacisku nalezy wykrecic tłoczek - bardzo skomplikowane narzedzie do tego celu to klucz do tarcz do szlifierki kątowej - pasuje.
patrzysz czy tloczek nie jest skorodowany, czyscisz wszystko na błysk ewentualnie wymieniasz. kupujesz nowe uszczelnienia tloczka (sa zestawy regeneracyjne) i zakladasz. wazne zeby zachowac sterylny porzadek w srodku zacisku i zeby tłoczek WKRĘCIĆ z powrotem a nie wcisnąc.. zakładasz i powinno działac. tam gdzie masz spora tematerature pracy czesci polecam smar miedziany. ja te tulejki wlasnie jechalem smarem miedzianym. dobrze w sumie przy okazji tez maznac zacisk jakas farbką żeby nie był taki rudy
Ty masz quattro wiec troszke inaczej niż u mnie, ale to chyba tylko kwestia mocowania linki recznego..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Hehe dzieki za odpowiedz, juz zacisk lata wczoraj tata zestaw zamowił naprawczy a dzis jak wrociłem z sezonowej pracy juz był złozony Tata z sąsiadem mechanikiem sie pobawili, pech bo mysłalem ze fotostory zrobie no ale Tarcze nowe klocki tez aby jarzmo jeszcze wyczyszcze smar do habli i składam I wymieniam z przodu nowe TRW juz leżą Dzieki za odpowiedz
W dieslu tak wkrecałem, dzis mieli wkrecak do zacisków u sąsiada warsztat to narzędzia mam profido szlifierki kątowej - pasuje.
Ostatnio zmieniony 2012-06-21, 16:19 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Witam
Interesuje mnie regeneracja zacisków w mojej ośce. Ale mam pytanie. Objaw tłuką się klocki jak jadę po kostce. Auto 93` rok więc może jażma są jeszcze ori. Słyszałem o zestawach naprawczych ale czy sa warte świeczki ? Jak tak to jakiej firmy polecacie ? A drugie pytanie czy istnieje taka możliwość że ww. jażma są już wyrobione i aby zlikwidować hałas trzeba będzie pomyśleć na tym elementem ? Czy nie ma takiej opcji ? Troszkę zamieszałem ale chyba nie zrozumieliście Dzięki za wszelką pomoc.
Interesuje mnie regeneracja zacisków w mojej ośce. Ale mam pytanie. Objaw tłuką się klocki jak jadę po kostce. Auto 93` rok więc może jażma są jeszcze ori. Słyszałem o zestawach naprawczych ale czy sa warte świeczki ? Jak tak to jakiej firmy polecacie ? A drugie pytanie czy istnieje taka możliwość że ww. jażma są już wyrobione i aby zlikwidować hałas trzeba będzie pomyśleć na tym elementem ? Czy nie ma takiej opcji ? Troszkę zamieszałem ale chyba nie zrozumieliście Dzięki za wszelką pomoc.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
-
- Mechanik
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Witam, mój problem jest trochę inny. Od jakiegoś czasu podczas hamowania słychać było takie dudnienie z lewej strony z tyłu. Okazało się że prowadnice zacisku na lewym tylnym kole były zapieczone. Rozruszałem, wyczyściłem i posmarowane założyłem i jakiś czas był spokój. Ale od jakiegoś czasu znowu je słychać, nie chciało mi się znowu tam zaglądać głównie z braku czasu a ostatnio przez felge widzę że tarcza już zardzewiała, klocki praktycznie się nie zużywają-w porównaniu do prawego tyłu. Teraz pytanie. Czy to zacisk jest dead czy znów te prowadnice chociaż niemożliwe chyba to drugie skoro 2 miesiące wcześniej były robione a gumki są ok. Dodam jeszcze że ręczny trzyma jak zły.
A6 C4 1.9 ON:):)
-
- Mechanik
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
witam
Mam pytanie ostatnio jak spr tylne hamulce zauważyłem że tylny zacisk na prawym kole tłucze się niemiłosiernie. Jest znaczny luz gdyż jak złapałem go ręka poruszałem, dało się wyczuć luzy. Pytanie czy da się to jeszcze regenerować ? Czy tylko szukanie drugiego zacisku wchodzi w grę ?
Mam pytanie ostatnio jak spr tylne hamulce zauważyłem że tylny zacisk na prawym kole tłucze się niemiłosiernie. Jest znaczny luz gdyż jak złapałem go ręka poruszałem, dało się wyczuć luzy. Pytanie czy da się to jeszcze regenerować ? Czy tylko szukanie drugiego zacisku wchodzi w grę ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
A ja tak z innej beczki Ostatnio swoim quattro był u mnie kumpel i przewiózł mnie po okolicy. Dopiero jak zaciągnął rękaw domyśliłem się że mam tragedię z ręcznym. Ogólnie zaciski stoją ale chodzi o to że nie jestem w stanie zblokować tylnych kół a u niego nawet na asfalcie koła stawały. I teraz pytanie czy warto bawić się w regenerację czy taki słaby tył to norma??
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
Czytaj stan tragedia Ale głównie problem mam taki że lewy zacisk dzwignię ma już wyciągniętą na maksa a i tak koła nie blokuje... Winowajca tłoczek lub jak ja to wolę nazwać "poprzedni właściciel" Kurde prawy tył tarczę ma całą wyczyszczoną a lewy tylko środek tarczy więc wnioskuję że lewy musi iść do wymiany
- Key100l
- Audi Mastah
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stara Ruda ;)
Najpierw to trza rozruszać tłoczki ale teraz idę obadać co to są za zaciski żeby zestawy naprawcze zamówić
[ Dodano: 2012-12-09, 03:18 ]
Kupa jak nic już wiem co jest a czego nie ma... Zacisk lewy stał jak diabli więc odkręciłem go i o dziwo tłoczek idzie sprawnie kręcić więc dźwigienka poszła w ruch. Zdziwienie bo i ona się rusza, a po prostu linki stoją w pancerzach No i problem tego typu że chyba jakiś baran na siłę wcisnął tłoczek bo ruszanie dźwigienką od ręcznego skutkuje tym, że tłoczek minimalnie się wysuwa, słychać takie "klik" tłoczek się delikatnie cofa i już nic się nie dzieje. Co może być uszkodzone Kurde nie miałem pod ręką zestawu naprawczego bo bym rozebrał i zajrzał co tam się stanęło Jakieś pomysły
[ Dodano: 2012-12-09, 03:18 ]
Kupa jak nic już wiem co jest a czego nie ma... Zacisk lewy stał jak diabli więc odkręciłem go i o dziwo tłoczek idzie sprawnie kręcić więc dźwigienka poszła w ruch. Zdziwienie bo i ona się rusza, a po prostu linki stoją w pancerzach No i problem tego typu że chyba jakiś baran na siłę wcisnął tłoczek bo ruszanie dźwigienką od ręcznego skutkuje tym, że tłoczek minimalnie się wysuwa, słychać takie "klik" tłoczek się delikatnie cofa i już nic się nie dzieje. Co może być uszkodzone Kurde nie miałem pod ręką zestawu naprawczego bo bym rozebrał i zajrzał co tam się stanęło Jakieś pomysły
-
- Adept
- Posty: 24
- Rejestracja: 2012-07-03, 23:18
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: W-wa
Ja na dniach regenerowalem zaciski... niestety.
Po pierwsze czeka mnie wymiana na nowe szpilek montujących zacisk do jarzma(wytarte powodują wychylanie sie do wewnątrz jarzma z zaciskiem do osi pojazdu podczas hamowania, wygląda to dramatycznie nawet na podnośniku).
Druga sprawa, wytarte jarzma na prowadnicach nadają sie do wyminy na nowe.
Zaciski mam po renegeracji ale co z tego jak same tłoczki są poważnie skorodowane.
Pytanie brzmi jaki zestaw montować na tył do ośki... Chciałbym nie z amelinium tylko żeliwny co by sie nie utleniał no i fajnie jakby podchodził pod ori tarcze a nawet klocki (niekoniecznie) bo mam nowy zestaw ate.
Podobno najlepszym rozwiązaniem jest zestaw z golfa 4, żeliwy. Czy pasuje pod ori tarcze i klocki? Czy można kupić nowe zaciski i jarzma ate. Wole wydac więcej i mieć nowe i dobre, nie mam czasu na pozostawienie auta na podnośniku na pare dni.
Ktoś to rozkminił może ?
Po pierwsze czeka mnie wymiana na nowe szpilek montujących zacisk do jarzma(wytarte powodują wychylanie sie do wewnątrz jarzma z zaciskiem do osi pojazdu podczas hamowania, wygląda to dramatycznie nawet na podnośniku).
Druga sprawa, wytarte jarzma na prowadnicach nadają sie do wyminy na nowe.
Zaciski mam po renegeracji ale co z tego jak same tłoczki są poważnie skorodowane.
Pytanie brzmi jaki zestaw montować na tył do ośki... Chciałbym nie z amelinium tylko żeliwny co by sie nie utleniał no i fajnie jakby podchodził pod ori tarcze a nawet klocki (niekoniecznie) bo mam nowy zestaw ate.
Podobno najlepszym rozwiązaniem jest zestaw z golfa 4, żeliwy. Czy pasuje pod ori tarcze i klocki? Czy można kupić nowe zaciski i jarzma ate. Wole wydac więcej i mieć nowe i dobre, nie mam czasu na pozostawienie auta na podnośniku na pare dni.
Ktoś to rozkminił może ?
Ostatnio zmieniony 2012-12-23, 12:51 przez Balll, łącznie zmieniany 2 razy.