[Q] Zaciski - regeneracja czy nowe?

Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

A czy ktoś mógł by mi łopatologicznie wytłumaczyc jak rozebrac zacisk i co zrobić po kolei aby go zregenerowac? Bo mój umarł.. Na lewym kole nie ma ani ręcznego ani hamowania, jakieś tam aby delikatne, za to jak zaciągnąłem ręczny jakiś czas temu to potem podczas jazdy zbloczyło mi habel i za jakis czas odpuścił.. Więc prosił bym o jasny opis co i jak zrobić aby zacisk oż;-)
Swoja drogą własnie tarcze na przód bede zamawiał bo w nocy polało, wszedzie woda ja lubie zap****alac i wyszło tak ze szybkie dohamowanie ze 130 do 30(dziadzia polo za zakretem) kałuża i tarcze robia pububububu przy hamowaniu..

Zacisk to nie zwierzak że ma być orzeł :] Dbaj o jakąś polszczyznę. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2012-06-20, 20:26 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

samochód w górę, koło w dól :D

luzujesz sobie przewod hamulcowy, następnie odkręcasz jarzmo które jest przykręcone na śruby 6kątne - tam są takie tylejki prowadzące zacisk - to trzeba wyczyscic, nasmarować, wymienic uszczelnienia. to podstawa. następnie uwalniasz zacisk, który musisz wyciągnąc z auta. dobrze odkrecic tez jarzmo na sruby imbus 10 bodajrze.

tak jak mowilem regeneracja tulejek prowadzacych (sciskajacych i puszczajacych klocek)
z zacisku nalezy wykrecic tłoczek - bardzo skomplikowane narzedzie do tego celu to klucz do tarcz do szlifierki kątowej - pasuje.
patrzysz czy tloczek nie jest skorodowany, czyscisz wszystko na błysk ewentualnie wymieniasz. kupujesz nowe uszczelnienia tloczka (sa zestawy regeneracyjne) i zakladasz. wazne zeby zachowac sterylny porzadek w srodku zacisku i zeby tłoczek WKRĘCIĆ z powrotem a nie wcisnąc.. zakładasz i powinno działac. tam gdzie masz spora tematerature pracy czesci polecam smar miedziany. ja te tulejki wlasnie jechalem smarem miedzianym. dobrze w sumie przy okazji tez maznac zacisk jakas farbką żeby nie był taki rudy :P
Ty masz quattro wiec troszke inaczej niż u mnie, ale to chyba tylko kwestia mocowania linki recznego..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Hehe dzieki za odpowiedz, juz zacisk lata wczoraj tata zestaw zamowił naprawczy a dzis jak wrociłem z sezonowej pracy juz był złozony :lol: Tata z sąsiadem mechanikiem sie pobawili, pech bo mysłalem ze fotostory zrobie no ale :-/ Tarcze nowe klocki tez aby jarzmo jeszcze wyczyszcze smar do habli i składam :-P I wymieniam z przodu nowe TRW juz leżą :-P Dzieki za odpowiedz :ok:

do szlifierki kątowej - pasuje.
W dieslu tak wkrecałem, dzis mieli wkrecak do zacisków u sąsiada warsztat to narzędzia mam profi :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-06-21, 16:19 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Witam

Interesuje mnie regeneracja zacisków w mojej ośce. Ale mam pytanie. Objaw tłuką się klocki jak jadę po kostce. Auto 93` rok więc może jażma są jeszcze ori. Słyszałem o zestawach naprawczych ale czy sa warte świeczki ? Jak tak to jakiej firmy polecacie ? A drugie pytanie czy istnieje taka możliwość że ww. jażma są już wyrobione i aby zlikwidować hałas trzeba będzie pomyśleć na tym elementem ? Czy nie ma takiej opcji ? Troszkę zamieszałem ale chyba nie zrozumieliście :) Dzięki za wszelką pomoc.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Casian, nie wiem czy o to Ci chodzi ale możesz kupić nowe jarzma na tylne zaciski. Do quattro widziałem za około 150zł szt. Mam podobny problem z jazdą po kostce :-P Osobiście nie bawiłbym się w zestaw naprawczy tylko wymienił jarzma na nowe.
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Witam, mój problem jest trochę inny. Od jakiegoś czasu podczas hamowania słychać było takie dudnienie z lewej strony z tyłu. Okazało się że prowadnice zacisku na lewym tylnym kole były zapieczone. Rozruszałem, wyczyściłem i posmarowane założyłem i jakiś czas był spokój. Ale od jakiegoś czasu znowu je słychać, nie chciało mi się znowu tam zaglądać głównie z braku czasu a ostatnio przez felge widzę że tarcza już zardzewiała, klocki praktycznie się nie zużywają-w porównaniu do prawego tyłu. Teraz pytanie. Czy to zacisk jest dead czy znów te prowadnice chociaż niemożliwe chyba to drugie skoro 2 miesiące wcześniej były robione a gumki są ok. Dodam jeszcze że ręczny trzyma jak zły.
A6 C4 1.9 ON:):)
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Raczej znowu jarzmo, miałem u siebie to samo. Moczyłem jarzmo w ropie chyba z tydzień, rozruszałem, przesmarowałem wszystko git i też na krótką metę rozwiązanie. Pomogło mi dopiero drugie jarzmo. Kupiłem na szrocie ładną używkę i śmiga już sporo czasu, a koszt znikomy można powiedzieć.
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

Miałeś rację, dzisiaj znowu rozruszałem, nasmarowałem i poczekam. Jeżeli znowu zemrze to kupie inne. Dzięki.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

witam

Mam pytanie ostatnio jak spr tylne hamulce zauważyłem że tylny zacisk na prawym kole tłucze się niemiłosiernie. Jest znaczny luz gdyż jak złapałem go ręka poruszałem, dało się wyczuć luzy. Pytanie czy da się to jeszcze regenerować ? Czy tylko szukanie drugiego zacisku wchodzi w grę ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

A ja tak z innej beczki :cry: Ostatnio swoim quattro był u mnie kumpel i przewiózł mnie po okolicy. Dopiero jak zaciągnął rękaw domyśliłem się że mam tragedię z ręcznym. Ogólnie zaciski stoją ale chodzi o to że nie jestem w stanie zblokować tylnych kół a u niego nawet na asfalcie koła stawały. I teraz pytanie czy warto bawić się w regenerację czy taki słaby tył to norma?? :-/
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Nie, nie jest to norma. U siebie w mojej osi, i ojca w quattro tak samo, ręczny jest żyleta, przy 70km/h rękaw w górę i ciągnę obydwa koła. A przede wszystkim w jakim stanie masz tarczę i klocki, zacznijmy od tego ?
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Czytaj stan tragedia :P Ale głównie problem mam taki że lewy zacisk dzwignię ma już wyciągniętą na maksa a i tak koła nie blokuje... Winowajca tłoczek lub jak ja to wolę nazwać "poprzedni właściciel" :evil: Kurde prawy tył tarczę ma całą wyczyszczoną a lewy tylko środek tarczy więc wnioskuję że lewy musi iść do wymiany :(
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No to jeśli stan tarcz i klocków tragedia, to czym Ty chcesz te koła zablokować ? Najpierw tarcze i klocki do wymiany, i niech się dotrą, potem odpowiednia regulacja linek ręcznego i wsio.
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Najpierw to trza rozruszać tłoczki ale teraz idę obadać co to są za zaciski żeby zestawy naprawcze zamówić :ok:

[ Dodano: 2012-12-09, 03:18 ]
Kupa jak nic już wiem co jest a czego nie ma... Zacisk lewy stał jak diabli więc odkręciłem go i o dziwo tłoczek idzie sprawnie kręcić więc dźwigienka poszła w ruch. Zdziwienie bo i ona się rusza, a po prostu linki stoją w pancerzach :-/ No i problem tego typu że chyba jakiś baran na siłę wcisnął tłoczek bo ruszanie dźwigienką od ręcznego skutkuje tym, że tłoczek minimalnie się wysuwa, słychać takie "klik" tłoczek się delikatnie cofa i już nic się nie dzieje. Co może być uszkodzone :?: Kurde nie miałem pod ręką zestawu naprawczego bo bym rozebrał i zajrzał co tam się stanęło :-( Jakieś pomysły :?:
Balll
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2012-07-03, 23:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: W-wa

Post autor: Balll »

Ja na dniach regenerowalem zaciski... niestety.

Po pierwsze czeka mnie wymiana na nowe szpilek montujących zacisk do jarzma(wytarte powodują wychylanie sie do wewnątrz jarzma z zaciskiem do osi pojazdu podczas hamowania, wygląda to dramatycznie nawet na podnośniku).

Druga sprawa, wytarte jarzma na prowadnicach nadają sie do wyminy na nowe.
Zaciski mam po renegeracji ale co z tego jak same tłoczki są poważnie skorodowane.
:roll:
Pytanie brzmi jaki zestaw montować na tył do ośki... Chciałbym nie z amelinium tylko żeliwny co by sie nie utleniał no i fajnie jakby podchodził pod ori tarcze a nawet klocki (niekoniecznie) bo mam nowy zestaw ate.

Podobno najlepszym rozwiązaniem jest zestaw z golfa 4, żeliwy. Czy pasuje pod ori tarcze i klocki? Czy można kupić nowe zaciski i jarzma ate. Wole wydac więcej i mieć nowe i dobre, nie mam czasu na pozostawienie auta na podnośniku na pare dni.

Ktoś to rozkminił może ? :-/
Ostatnio zmieniony 2012-12-23, 12:51 przez Balll, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”