[A6 C4] [2,5 TDI AEL]Wrażenia po chipowaniu

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
bol3kkkk
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2013-04-09, 21:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: bol3kkkk »

W końcu wrzuciłem kostki od Michaelo do auta. Auto znacznie bardziej elastyczne,spokojnie przyspiesza od 2000 obr dzieki czemu nie trzeba tak wahlowac biegami zeby płynnie jechać. Ogólnie szatańsko przyśpiesza,160km/h pokazuje się chwila moment(narazie więcej nie było gdzie przetestować). Także polecam zdecydowanie program od Michaelo :ok:
Awatar użytkownika
ziemas
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
Imię: Ziemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: ziemas »

Przy okazji III Ogólnopolskiego Zlotu Audi C4 na pokładzie zawitały kostki z programem od kolegi Michaelo. Autko już od 2300 obrotów wyrywa do przodu. Wyprzedzanie na trasie stało się przyjemnością. Dymu z tyłu jakby ciut więcej, spalanie bez wielkich zmian. Polecam zdecydowanie. Fotki z operacji rozdziewiczania mojej Audiczki. :ok:
Obrazek Obrazek Obrazek
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

ziemas, no ładnie, jeszcze więcej dymu ... na 4 ogólnopolskim przypomnij mi żeby nie jechać za Tobą bo mnie zaczadzisz :mrgreen:
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

ziemas, jej pierwszy raz ma za soba :D da więcej dymu ale do Afro ma dalekoooooo :)
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Awatar użytkownika
ziemas
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2012-09-12, 22:28
Imię: Ziemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Bydgoszcz
Płeć:

Post autor: ziemas »

Panowie obiecuję że będę walczył z dymem i do 4 ogólnopolskiego się wyrobię. Za rok będzie pierdziała alpejskimi fiołkami :-P
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mrozu76 »

diesel musi dymic i tyle :D
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

diesel + chip = dym
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

FAŁDZIK, nie koniecznie.
ale to wymaga zabawy i dostrajania programu pod konkretne auto, czyli poddymi powiedzmy przy 2500rpm i doładowaniu 0,8bara to dla takiego doładowania się delikatnie ujmuje paliwa, baaardzo dużo dają również zmieny w mapie kąta wtrysku.
ja mam program Rogala od Arekr, pod wtryski 230-tki.
w aucie jest K24-7000 i 260-tki. z relacji arka powinno być sporo dymu.
przed awarią nastawnika dymu było tylko trochę zanim turbo wstało. ale i auto nie jechało.
po zmianie nastawnika od renówki, znacząco urósł moment obrotowy, bardzo zdrowe sprzęgło które zapina niczym spiek, ślizga się na półgazu, a wszyscy wiem że według programu mniejsza dawka równa się późniejszy kąt wtrysku.
przy oerowaniu gazem do połowy, dymu nie ma wcale a auto jedzie i tak znacznie lepiej niż wcześniej z gazem do podłogi.
wniosek z tego taki że jak dorwę programator, to pierwsze co zrobię zanim zacznę bawić sie mapami dawek, to wcześniej nieco opóźnię mapę kąta wtrysku.
również turbo teraz wstaje znaaacznie szybciej niż wcześniej, a i ma większe tendencje do overboostów.

przy wciśnięciu gazu do podłogi dymu jest znacznie więcej ale nie o to przecież chodzi.
to już jest albo zaleta nastawnika, albo wina wcześniejszego uszkodzonego nastawnika, który mógł nie podawać pełnej zadanej dawki.


w każdym bądź razie, należy pamiętać że zbyt wczesny kąt wtrysku będzie powodował znacznie wieksze obciążenie termiczne silnika, jak i przede wszystkim ogromny wzrost obciążenia, układu korbowo-tłokowego.
lepiej mieć odrobinę za późny kąt i nawet odrobinę dymu, niż mieć zero dymu, i znacznie mocniej obciążny wał i korbowody.

Arekr pogieło korby przy jakichś 460-470Nm chłopaki ze skandynawii potrafia na seryjnych słupkach dobijać w okolice 600Nm.
nie daje to nikomu do myślenia?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Arwam skąd masz takie info że wikingowie robią na 600 nm ?
Może jakimiś dużymi turbami na wg?
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Nieju231,

http://forums.t5d5.org/topic/8749-v70-2 ... 0hp-600nm/

po swoich doświadczeniach z nastawnikiem jestem na 99% przekonany że nasze polskie projekty leżą w porównaniu do tamtych z powodu właśnie za wczesnego kąta wtrysku, no i podejrzewam że gość ma pompę wtryskową z T4
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Może w volvach lepsze korby, i wszystko na turbach WG.
Tam jest koles co w T4 373 konie i 750 Nm jak ??????? :shock: :shock:
Ostatnio zmieniony 2014-09-27, 20:26 przez Nieju231, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mrozu76 »

arwam pisze: gość ma pompę wtryskową z T4
to ona jest jakas inna/lepsza? :>
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Ta pompa wtryskowa to jest z tej wersji 150 konnej i ona jest wydajniejsza od naszej .
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Nie jest wydajniejsza tylko ma inna fale, a dzieki temu ta sama dawka jest podawana w krotszym czasie, a to si3 przeklada na mniejsze obciazenie korbowodow przy takim samym momencie obrotowym oddawanym.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

A tłoczkorozdzielacz jakie ma zadanie? bo my mamy 11mm a np. afro ma 13 mm.
Ostatnio zmieniony 2014-10-01, 11:17 przez Nieju231, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”