[A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
  • Reklama

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez vag_only » poniedziałek, 23 wrz 2013, 17:46

sam mam problem z odpalaniem na zimnym kąt ustawiałem na różne spsoby ustawiałem na 80 jednostek i to samo jak swiece nie grzeja to nie pali od strzała wypinam wtyczke dwu pinowa i pali od kopa :shock: teraz ustawiłem na 65 i odpinam wtyczke po nocy bo inaczej nie chce meczyc aku :) podjerzewam ze u mnie lezy wina rozrusznika jak go sprawdze to napisze czy sie poprawiło :) rozusznik da sie wyjąć bez kanału? bo nie chce mi sie do pracy jechać autem żeby rozrusznik wyjmować :mrgreen:
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
vag_only
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Avatar użytkownika
 
Posty: 459
Dołączył(a): czwartek, 19 maja 2011, 12:00
Lokalizacja: Konin / Kleczew
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 14d 21h 51m 38s
Płeć: Mężczyzna
Rok produkcji: 1990
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Michał
Moje auto: viewtopic.php?t=56

Reklama

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez szczygiel189 » poniedziałek, 23 wrz 2013, 17:54

Kat wtrysku przestawiony, co powiecie na temat grupy 013?
Obrazek
Obrazek

Zobaczę jak jutro rano będzie palił po przestawieniu tego kata.
Teraz mam 2 problem. Tydzień temu zmieniałem uszczelki pod nastawnikiem, po tygodniu znowu zaczyna cieknąć paliwo z górnej i dolnej uszczelki nastawnika, dokręciłem śruby i trochę się uspokoiło ale wraz lekko cieknie, przez te nieszczelności na uszczelkach zapowietrza się pompa, bo jak było szczelne wszystko, to przez cały dzień palił od strzała.
Jakies wadliwe uszczelki sie trafiły ? Czy mozę nastawnik nie był dostatecznie dokręcony i uszczelka przytarła sie podczas drgań?

Co do dawki faluje mi w przedziale 3.1 - 5 , zalezy jakie sa obroty, przy 799 mam 3.1 jak obroty spadaja troche nizej np. 733 to dawka jest np 4.7 Nastawnik by sie przydało przeczyścić.


vag_only napisał(a):sam mam problem z odpalaniem na zimnym kąt ustawiałem na różne spsoby ustawiałem na 80 jednostek i to samo jak swiece nie grzeja to nie pali od strzała wypinam wtyczke dwu pinowa i pali od kopa :shock: teraz ustawiłem na 65 i odpinam wtyczke po nocy bo inaczej nie chce meczyc aku :) podjerzewam ze u mnie lezy wina rozrusznika jak go sprawdze to napisze czy sie poprawiło :) rozusznik da sie wyjąć bez kanału? bo nie chce mi sie do pracy jechać autem żeby rozrusznik wyjmować :mrgreen:


Kolego ja mam tak samo jak Ty. Jak odepnę wtyczkę i zagrzeje świece pali praktycznie od strzała.
Co do rozrusznika bez kanału będzie cięzko, od góry nie ma dostępu.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 23 wrz 2013, 18:00 przez szczygiel189, łącznie edytowano 1 raz
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
szczygiel189
Adept
Adept
Avatar użytkownika
 
Posty: 31
Dołączył(a): środa, 8 cze 2011, 19:17
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 1d 16h 51m 13s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 TDI

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez vag_only » poniedziałek, 23 wrz 2013, 18:24

jeszcze nie sprawdzałem jak tam dostęp do rozrusznika :) w zimę mam nadzieje ze będzie lepiej palić niż teraz :) chyba przerobie sterowanie od grzania świec bo wszystkie inne tdi zawsze grzeją świece przed odpaleniem a nasze tylko poniżej 5 stopni :mrgreen:

p.s jak miałem kąt okolo 80 musiałem uważać przy odpaleniu :) bo nie raz za wszesnie łapał jak odpiąłem wtyczkę ;) za dużej dawki nie masz ? mi przy takich ustawieniach czasami obroty falowały :-D
Ostatnio edytowano poniedziałek, 23 wrz 2013, 18:27 przez vag_only, łącznie edytowano 2 razy
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
vag_only
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Avatar użytkownika
 
Posty: 459
Dołączył(a): czwartek, 19 maja 2011, 12:00
Lokalizacja: Konin / Kleczew
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 14d 21h 51m 38s
Płeć: Mężczyzna
Rok produkcji: 1990
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Michał
Moje auto: viewtopic.php?t=56

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez icemerc » poniedziałek, 23 wrz 2013, 18:29

vag_only, bez kanały mega cięzka sprawa. ewentulanie najazdy i wtedy lżej...

Zdrowe TDi ma odpalać ze sprężania spokojnie do -15 stopni... widocznie producent stwierdził, że świece powyżej 5 stopni nie sa potrzebne aby odpalił....
raz w zime byłem świadkiem, jak stare 1.9 TDI 1Z przy -18 stopniach odpalił beż swiec :shock:
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
icemerc
Audi Mastah
Audi Mastah
 
Posty: 521
Dołączył(a): środa, 9 lis 2011, 23:08
Lokalizacja: Łódź
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 10d 19h 5m 53s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Damian
Trakcja: Ośka

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez szczygiel189 » poniedziałek, 23 wrz 2013, 18:35

vag_only napisał(a):za dużej dawki nie masz ? mi przy takich ustawieniach czasami obroty falowały :-D

teraz mam dawkę pomiędzy 3.1 - 4.9 i tak sobie skacze , obroty falują lekko i nie idzie ustawić tego bo te parametry się zmieniają, chyba ze opóźnię jeszcze nastawnik i uspokoi się te falowanie.
Ostatnio edytowano poniedziałek, 23 wrz 2013, 18:35 przez szczygiel189, łącznie edytowano 1 raz
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
szczygiel189
Adept
Adept
Avatar użytkownika
 
Posty: 31
Dołączył(a): środa, 8 cze 2011, 19:17
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 1d 16h 51m 13s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 TDI

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez vag_only » poniedziałek, 23 wrz 2013, 18:46

nastawnikiem rusz leciutko w strone grodzi :) ale maga leciutko :) to czyli jutro jadę do pracy autem mam mega daleko przez płot :mrgreen: jak będzie wolny podnośnik to wyciągnę rozrusznik i zobacze co i jak i moze foto story zrobię :ok:
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
vag_only
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Avatar użytkownika
 
Posty: 459
Dołączył(a): czwartek, 19 maja 2011, 12:00
Lokalizacja: Konin / Kleczew
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 14d 21h 51m 38s
Płeć: Mężczyzna
Rok produkcji: 1990
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Michał
Moje auto: viewtopic.php?t=56

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez afro89 » poniedziałek, 23 wrz 2013, 20:29

szczygiel189, Co do cieknącego nastawnika, to nie pomyliłeś po prostu uszczelek?? Ta z pokrywy nastawnika nie jest założona pod nastawnikiem i odwrotnie?? Bo dokręcanie na chama śrub nic nie da.

Co do 13 grupy to wartości mieszczą się w tolerancji, ale widziało się znacznie lepsze korekty.

Żeby zmniejszyć dawkę paliwa na jałowych obrotach, nie musisz ruszać nastawnika, wystarczy się zalogować w sterowniku silnika i zmienić wartość w I-szej grupie. http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1679&start=0
Moja Audinka AEL 259KM 498NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
afro89
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika
 
Posty: 1980
Dołączył(a): czwartek, 25 sie 2011, 12:53
Lokalizacja: Warszowice
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 32d 17h 6m 3s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez szczygiel189 » poniedziałek, 23 wrz 2013, 22:19

afro89 napisał(a):szczygiel189, Co do cieknącego nastawnika, to nie pomyliłeś po prostu uszczelek?? Ta z pokrywy nastawnika nie jest założona pod nastawnikiem i odwrotnie??


Nie pomyliłem, te uszczelki maja takie specjalne wypustki i na 100% ich nie pomyliłem. Tydzień czasu dobrze było, sucho, nic nie ciekło. Mógł być słabo dokręcony nastawnik bo nie był dokręcany do oporu. Chyba ze się popsuły po przesuwaniu nastawnikiem ale w to wątpię. Dokręciłem dzisiaj te śruby małą grzechotko bez jakiegoś tam wysiłku, widać było ze były luźne.



Dzisiaj rano samochód odpalił bardzo dobrze zrobiłem trasę 20 km postał 10h i tez odpalił dobrze . Przestawienie kata pomogło.
Jeszce na zimę sprawdzę tak profilaktycznie rozrusznik, porobię małe nieszczelności i powinno być git.
Ostatnio edytowano wtorek, 24 wrz 2013, 17:07 przez szczygiel189, łącznie edytowano 2 razy
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
szczygiel189
Adept
Adept
Avatar użytkownika
 
Posty: 31
Dołączył(a): środa, 8 cze 2011, 19:17
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 1d 16h 51m 13s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 TDI

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez mati_03 » środa, 9 paź 2013, 20:11

u mnie wyszło że walnięta uszczelka pod głowicą albo głowica się okaże po rozkręceniu, a do tego miałem wsadzony jeden wtrysk z 1.9 tdi ;/ także zobaczy sie co będzie po naprawie
mati_03
Czeladnik
Czeladnik
 
Posty: 51
Dołączył(a): wtorek, 27 sie 2013, 15:47
Lokalizacja: Bytom
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 4d 2h 58m 19s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2500
Imię: Mati

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez Trzmielu » czwartek, 17 paź 2013, 19:54

witam wszystkich. Jestem tu nowy i także kupiłem od Niemca audi i ciężko paliło. Wymieniłem rozrząd bo myślałem że przestawiony na rozrządzie ale okazało się że to nie to. Mój mechanik podsunął mi pomysł odpięcia czujnika temp cieczy ten z białą końcówką i wtedy samochód pali od strzała. Inny zaś mechanik stwierdził że nastawnik jest walnięty. Proszę o pomoc koledzy
Trzmielu
Adept
Adept
 
Posty: 3
Dołączył(a): niedziela, 18 sie 2013, 16:42
Lokalizacja: Starachowice
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 1h 34m 45s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 Tdi 140 km
Imię: Przemek

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez mati_A6 » czwartek, 17 paź 2013, 20:05

Trzmielu, po odpięciu tego czujnika świece żarowe grzały maksymalnie długo około 30sek. To dla tego auto dobrze Ci odpaliło. Ustaw odpowiednio kąt wtrysku i będzie po problemie. Nawet bez grzania świec będzie dobrze odpalał :ok:


afro89, no właśnie miałem pisać żeby kolega przed ustawieniem poprawnie kąta najpierw przedstawił się :mrgreen:
Ostatnio edytowano czwartek, 17 paź 2013, 20:08 przez mati_A6, łącznie edytowano 1 raz
:oska:
mati_A6
Audi Mastah
Audi Mastah
Avatar użytkownika
 
Posty: 516
Dołączył(a): poniedziałek, 12 wrz 2011, 13:04
Lokalizacja: Żary
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 26d 21h 21m 59s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2461
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Moje auto: viewtopic.php?f=69&t=4804

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez Trzmielu » piątek, 18 paź 2013, 08:40

To czyli nastawnik nie ma z tym nic wspólnego tak? To jaka dawka paliwa powinna być ustawiona. Samochód ma przejechane 340tyś
Trzmielu
Adept
Adept
 
Posty: 3
Dołączył(a): niedziela, 18 sie 2013, 16:42
Lokalizacja: Starachowice
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 1h 34m 45s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 Tdi 140 km
Imię: Przemek

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez mati_A6 » sobota, 19 paź 2013, 13:45

Trzmielu, raczej mechanika poniosła fantazja. Dawka w okolice 4,5mg/R, tyle jest fabrycznie. Chyba że chcesz więcej to daj z 3,5mg. Max to 2.2mg... Musisz przyspieszyć zapłon także kąt wtrysku na około 65 w BS i powinno pomóc z tym zimnym rozruchem.
:oska:
mati_A6
Audi Mastah
Audi Mastah
Avatar użytkownika
 
Posty: 516
Dołączył(a): poniedziałek, 12 wrz 2011, 13:04
Lokalizacja: Żary
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 26d 21h 21m 59s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2461
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Moje auto: viewtopic.php?f=69&t=4804

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez gabrik » piątek, 20 gru 2013, 15:42

Witam, podłącze się pod temat. Objawy mojej lalki - po nocy czyli zimna trudno pali czyli łapie dopiero po kilku zakręceniach. Jak juz odpali to przez moment około 5 sekund nierówno pracuje (tak jakby nie na wszystkich cylindrach, troszkę nią telepie). Jak już ruszę to także przez pewien moment (myślę, że około 200-400 metrów tak jakoś jest lekko zmulona, tzn. mam wrażenie, że nie reaguje na gaz tak jak powinna (choć zaznaczam, że nigdy nie cisnę swojej laleczki gdy jest zimna). Gdy już przejadę trochę i zgaszę to pali jak trzeba (musi to być odcinek tak około 3-5 km czyli jak złapie nieco temperaturki ale tak, że nawet wskaźnik temp. jeszcze nie idzie do góry). W zeszłym roku miałem takie same zachowanie auta.

Świece żarowe wymienione wszystkie nowe, na wiosnę (DENSO) i niestety to nie pomogło. Przy wymianie świec mechanik twierdził, że kąt wtrysków sprawdzał i jest prawidłowy
Zapewne zaproponujecie sprawdzenie VAG i tu lamerskie pytanie czy mogę sam ten program zdobyć i jakoś podpiąć pod samochód kompa czy szukać mechanika, jesli mechanika to ile taka usługa sprawdzenia VAG-em kosztuje?
Ewentualnie co powinienem kazać sprawdzić tym softem?

Z góry dzięki za wskazówki.
gabrik
Adept
Adept
 
Posty: 4
Dołączył(a): piątek, 20 gru 2013, 15:06
Lokalizacja: okolice stolicy
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 25m 14s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2500

Re: [A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Postprzez Kamyk-mob » piątek, 20 gru 2013, 16:36

gabrik napisał(a):Witam, podłącze się pod temat. Objawy mojej lalki - po nocy czyli zimna trudno pali czyli łapie dopiero po kilku zakręceniach. Jak juz odpali to przez moment około 5 sekund nierówno pracuje (tak jakby nie na wszystkich cylindrach, troszkę nią telepie). Jak już ruszę to także przez pewien moment (myślę, że około 200-400 metrów tak jakoś jest lekko zmulona, tzn. mam wrażenie, że nie reaguje na gaz tak jak powinna (choć zaznaczam, że nigdy nie cisnę swojej laleczki gdy jest zimna). Gdy już przejadę trochę i zgaszę to pali jak trzeba (musi to być odcinek tak około 3-5 km czyli jak złapie nieco temperaturki ale tak, że nawet wskaźnik temp. jeszcze nie idzie do góry). W zeszłym roku miałem takie same zachowanie auta.

Świece żarowe wymienione wszystkie nowe, na wiosnę (DENSO) i niestety to nie pomogło. Przy wymianie świec mechanik twierdził, że kąt wtrysków sprawdzał i jest prawidłowy
Zapewne zaproponujecie sprawdzenie VAG i tu lamerskie pytanie czy mogę sam ten program zdobyć i jakoś podpiąć pod samochód kompa czy szukać mechanika, jesli mechanika to ile taka usługa sprawdzenia VAG-em kosztuje?
Ewentualnie co powinienem kazać sprawdzić tym softem?

Z góry dzięki za wskazówki.


Witam a może problem leży przy filtrze paliwa, w starym może odkładać się parafina, która jest "przyłapywana" przez mróz.
było:
- Ford Mondeo MkI 1.8
- Opel Omega B 2.0 8V
- Opel Omega B 2.5 V6
- Audi 100 C4 2.6 V6 ABC
- Audi 100 C4 2.5 AAT
Jest:
- Saab 93 Gen I 2.2 TID
- Audi A6 C4 2.5 AEL
Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka wytłumaczenia.
Kamyk-mob
Adept
Adept
 
Posty: 42
Dołączył(a): niedziela, 18 wrz 2011, 16:36
Lokalizacja: Wydminy
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Online: 7d 21h 47m 49s
Płeć: Mężczyzna
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Karol

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Silniki pięciocylindrowe