Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym
Autor Wiadomość
vag_only 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 152
Skąd: Konin / Kleczew
Wysłany: 2013-09-23, 17:46   

sam mam problem z odpalaniem na zimnym kąt ustawiałem na różne spsoby ustawiałem na 80 jednostek i to samo jak swiece nie grzeja to nie pali od strzała wypinam wtyczke dwu pinowa i pali od kopa :shock: teraz ustawiłem na 65 i odpinam wtyczke po nocy bo inaczej nie chce meczyc aku :) podjerzewam ze u mnie lezy wina rozrusznika jak go sprawdze to napisze czy sie poprawiło :) rozusznik da sie wyjąć bez kanału? bo nie chce mi sie do pracy jechać autem żeby rozrusznik wyjmować :mrgreen:
_________________
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
 
 
     
szczygiel189 
Adept




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 26
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2013-09-23, 17:54   

Kat wtrysku przestawiony, co powiecie na temat grupy 013?



Zobaczę jak jutro rano będzie palił po przestawieniu tego kata.
Teraz mam 2 problem. Tydzień temu zmieniałem uszczelki pod nastawnikiem, po tygodniu znowu zaczyna cieknąć paliwo z górnej i dolnej uszczelki nastawnika, dokręciłem śruby i trochę się uspokoiło ale wraz lekko cieknie, przez te nieszczelności na uszczelkach zapowietrza się pompa, bo jak było szczelne wszystko, to przez cały dzień palił od strzała.
Jakies wadliwe uszczelki sie trafiły ? Czy mozę nastawnik nie był dostatecznie dokręcony i uszczelka przytarła sie podczas drgań?

Co do dawki faluje mi w przedziale 3.1 - 5 , zalezy jakie sa obroty, przy 799 mam 3.1 jak obroty spadaja troche nizej np. 733 to dawka jest np 4.7 Nastawnik by sie przydało przeczyścić.


vag_only napisał/a:
sam mam problem z odpalaniem na zimnym kąt ustawiałem na różne spsoby ustawiałem na 80 jednostek i to samo jak swiece nie grzeja to nie pali od strzała wypinam wtyczke dwu pinowa i pali od kopa :shock: teraz ustawiłem na 65 i odpinam wtyczke po nocy bo inaczej nie chce meczyc aku :) podjerzewam ze u mnie lezy wina rozrusznika jak go sprawdze to napisze czy sie poprawiło :) rozusznik da sie wyjąć bez kanału? bo nie chce mi sie do pracy jechać autem żeby rozrusznik wyjmować :mrgreen:


Kolego ja mam tak samo jak Ty. Jak odepnę wtyczkę i zagrzeje świece pali praktycznie od strzała.
Co do rozrusznika bez kanału będzie cięzko, od góry nie ma dostępu.
_________________
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
Ostatnio zmieniony przez szczygiel189 2013-09-23, 18:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
vag_only 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 152
Skąd: Konin / Kleczew
Wysłany: 2013-09-23, 18:24   

jeszcze nie sprawdzałem jak tam dostęp do rozrusznika :) w zimę mam nadzieje ze będzie lepiej palić niż teraz :) chyba przerobie sterowanie od grzania świec bo wszystkie inne tdi zawsze grzeją świece przed odpaleniem a nasze tylko poniżej 5 stopni :mrgreen:

p.s jak miałem kąt okolo 80 musiałem uważać przy odpaleniu :) bo nie raz za wszesnie łapał jak odpiąłem wtyczkę ;) za dużej dawki nie masz ? mi przy takich ustawieniach czasami obroty falowały :-D
_________________
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
Ostatnio zmieniony przez vag_only 2013-09-23, 18:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
icemerc 
C4 Autorytet



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Damian
Trakcja: Quattro
Wiek: 30
Dołączył: 09 Lis 2011
Posty: 266
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-09-23, 18:29   

vag_only, bez kanały mega cięzka sprawa. ewentulanie najazdy i wtedy lżej...

Zdrowe TDi ma odpalać ze sprężania spokojnie do -15 stopni... widocznie producent stwierdził, że świece powyżej 5 stopni nie sa potrzebne aby odpalił....
raz w zime byłem świadkiem, jak stare 1.9 TDI 1Z przy -18 stopniach odpalił beż swiec :shock:
_________________
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
 
 
     
szczygiel189 
Adept




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 26
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2013-09-23, 18:35   

vag_only napisał/a:
za dużej dawki nie masz ? mi przy takich ustawieniach czasami obroty falowały :-D

teraz mam dawkę pomiędzy 3.1 - 4.9 i tak sobie skacze , obroty falują lekko i nie idzie ustawić tego bo te parametry się zmieniają, chyba ze opóźnię jeszcze nastawnik i uspokoi się te falowanie.
_________________
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
Ostatnio zmieniony przez szczygiel189 2013-09-23, 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
vag_only 
Mechanik




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 152
Skąd: Konin / Kleczew
Wysłany: 2013-09-23, 18:46   

nastawnikiem rusz leciutko w strone grodzi :) ale maga leciutko :) to czyli jutro jadę do pracy autem mam mega daleko przez płot :mrgreen: jak będzie wolny podnośnik to wyciągnę rozrusznik i zobacze co i jak i moze foto story zrobię :ok:
_________________
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
 
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 15 razy
Wiek: 25
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 701
Skąd: Warszowice
Wysłany: 2013-09-23, 20:29   

szczygiel189, Co do cieknącego nastawnika, to nie pomyliłeś po prostu uszczelek?? Ta z pokrywy nastawnika nie jest założona pod nastawnikiem i odwrotnie?? Bo dokręcanie na chama śrub nic nie da.

Co do 13 grupy to wartości mieszczą się w tolerancji, ale widziało się znacznie lepsze korekty.

Żeby zmniejszyć dawkę paliwa na jałowych obrotach, nie musisz ruszać nastawnika, wystarczy się zalogować w sterowniku silnika i zmienić wartość w I-szej grupie. http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1679&start=0
_________________
Moja Audinka AEL 259KM 498NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
szczygiel189 
Adept




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 TDI
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 26
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 2013-09-23, 22:19   

afro89 napisał/a:
szczygiel189, Co do cieknącego nastawnika, to nie pomyliłeś po prostu uszczelek?? Ta z pokrywy nastawnika nie jest założona pod nastawnikiem i odwrotnie??


Nie pomyliłem, te uszczelki maja takie specjalne wypustki i na 100% ich nie pomyliłem. Tydzień czasu dobrze było, sucho, nic nie ciekło. Mógł być słabo dokręcony nastawnik bo nie był dokręcany do oporu. Chyba ze się popsuły po przesuwaniu nastawnikiem ale w to wątpię. Dokręciłem dzisiaj te śruby małą grzechotko bez jakiegoś tam wysiłku, widać było ze były luźne.



Dzisiaj rano samochód odpalił bardzo dobrze zrobiłem trasę 20 km postał 10h i tez odpalił dobrze . Przestawienie kata pomogło.
Jeszce na zimę sprawdzę tak profilaktycznie rozrusznik, porobię małe nieszczelności i powinno być git.
_________________
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
Ostatnio zmieniony przez szczygiel189 2013-09-24, 17:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
mati_03 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2500
Imię: Mati
Trakcja: Ośka
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 15
Skąd: Bytom
Wysłany: 2013-10-09, 20:11   

u mnie wyszło że walnięta uszczelka pod głowicą albo głowica się okaże po rozkręceniu, a do tego miałem wsadzony jeden wtrysk z 1.9 tdi ;/ także zobaczy sie co będzie po naprawie
_________________
http://www.youtube.com/wa...FhTFohk&ob=av2e
 
     
Trzmielu 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 Tdi 140 km
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 3
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2013-10-17, 19:54   

witam wszystkich. Jestem tu nowy i także kupiłem od Niemca audi i ciężko paliło. Wymieniłem rozrząd bo myślałem że przestawiony na rozrządzie ale okazało się że to nie to. Mój mechanik podsunął mi pomysł odpięcia czujnika temp cieczy ten z białą końcówką i wtedy samochód pali od strzała. Inny zaś mechanik stwierdził że nastawnik jest walnięty. Proszę o pomoc koledzy
 
 
     
mati_A6 
C4 Autorytet




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2461
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 287
Skąd: Żary
Wysłany: 2013-10-17, 20:05   

Trzmielu, po odpięciu tego czujnika świece żarowe grzały maksymalnie długo około 30sek. To dla tego auto dobrze Ci odpaliło. Ustaw odpowiednio kąt wtrysku i będzie po problemie. Nawet bez grzania świec będzie dobrze odpalał :ok:


afro89, no właśnie miałem pisać żeby kolega przed ustawieniem poprawnie kąta najpierw przedstawił się :mrgreen:
_________________
:oska:
Ostatnio zmieniony przez mati_A6 2013-10-17, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Trzmielu 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 Tdi 140 km
Imię: Przemek
Trakcja: Ośka
Wiek: 30
Dołączył: 18 Sie 2013
Posty: 3
Skąd: Starachowice
Wysłany: 2013-10-18, 08:40   

To czyli nastawnik nie ma z tym nic wspólnego tak? To jaka dawka paliwa powinna być ustawiona. Samochód ma przejechane 340tyś
 
 
     
mati_A6 
C4 Autorytet




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2461
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 287
Skąd: Żary
Wysłany: 2013-10-19, 13:45   

Trzmielu, raczej mechanika poniosła fantazja. Dawka w okolice 4,5mg/R, tyle jest fabrycznie. Chyba że chcesz więcej to daj z 3,5mg. Max to 2.2mg... Musisz przyspieszyć zapłon także kąt wtrysku na około 65 w BS i powinno pomóc z tym zimnym rozruchem.
_________________
:oska:
 
 
     
gabrik 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2500
Trakcja: Ośka
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 4
Skąd: okolice stolicy
Wysłany: 2013-12-20, 15:42   

Witam, podłącze się pod temat. Objawy mojej lalki - po nocy czyli zimna trudno pali czyli łapie dopiero po kilku zakręceniach. Jak juz odpali to przez moment około 5 sekund nierówno pracuje (tak jakby nie na wszystkich cylindrach, troszkę nią telepie). Jak już ruszę to także przez pewien moment (myślę, że około 200-400 metrów tak jakoś jest lekko zmulona, tzn. mam wrażenie, że nie reaguje na gaz tak jak powinna (choć zaznaczam, że nigdy nie cisnę swojej laleczki gdy jest zimna). Gdy już przejadę trochę i zgaszę to pali jak trzeba (musi to być odcinek tak około 3-5 km czyli jak złapie nieco temperaturki ale tak, że nawet wskaźnik temp. jeszcze nie idzie do góry). W zeszłym roku miałem takie same zachowanie auta.

Świece żarowe wymienione wszystkie nowe, na wiosnę (DENSO) i niestety to nie pomogło. Przy wymianie świec mechanik twierdził, że kąt wtrysków sprawdzał i jest prawidłowy
Zapewne zaproponujecie sprawdzenie VAG i tu lamerskie pytanie czy mogę sam ten program zdobyć i jakoś podpiąć pod samochód kompa czy szukać mechanika, jesli mechanika to ile taka usługa sprawdzenia VAG-em kosztuje?
Ewentualnie co powinienem kazać sprawdzić tym softem?

Z góry dzięki za wskazówki.
 
     
Kamyk-mob 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Karol
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 27
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 13
Skąd: Wydminy
Wysłany: 2013-12-20, 16:36   

gabrik napisał/a:
Witam, podłącze się pod temat. Objawy mojej lalki - po nocy czyli zimna trudno pali czyli łapie dopiero po kilku zakręceniach. Jak juz odpali to przez moment około 5 sekund nierówno pracuje (tak jakby nie na wszystkich cylindrach, troszkę nią telepie). Jak już ruszę to także przez pewien moment (myślę, że około 200-400 metrów tak jakoś jest lekko zmulona, tzn. mam wrażenie, że nie reaguje na gaz tak jak powinna (choć zaznaczam, że nigdy nie cisnę swojej laleczki gdy jest zimna). Gdy już przejadę trochę i zgaszę to pali jak trzeba (musi to być odcinek tak około 3-5 km czyli jak złapie nieco temperaturki ale tak, że nawet wskaźnik temp. jeszcze nie idzie do góry). W zeszłym roku miałem takie same zachowanie auta.

Świece żarowe wymienione wszystkie nowe, na wiosnę (DENSO) i niestety to nie pomogło. Przy wymianie świec mechanik twierdził, że kąt wtrysków sprawdzał i jest prawidłowy
Zapewne zaproponujecie sprawdzenie VAG i tu lamerskie pytanie czy mogę sam ten program zdobyć i jakoś podpiąć pod samochód kompa czy szukać mechanika, jesli mechanika to ile taka usługa sprawdzenia VAG-em kosztuje?
Ewentualnie co powinienem kazać sprawdzić tym softem?

Z góry dzięki za wskazówki.


Witam a może problem leży przy filtrze paliwa, w starym może odkładać się parafina, która jest "przyłapywana" przez mróz.
_________________
było:
- Ford Mondeo MkI 1.8
- Opel Omega B 2.0 8V
- Opel Omega B 2.5 V6
- Audi 100 C4 2.6 V6 ABC
- Audi 100 C4 2.5 AAT
Jest:
- Saab 93 Gen I 2.2 TID
- Audi A6 C4 2.5 AEL
Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka wytłumaczenia.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 13