[A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
rafciu1983
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2013-09-26, 09:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lwówek Śląski

Post autor: rafciu1983 »

Podepnę się pod temat u mnie tez ciężko odpala na zimnym, przesyłam link do logów: http://vaglog.pl/log_246412.html może ktoś coś powie.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

BS zloguj
Awatar użytkownika
rafciu1983
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2013-09-26, 09:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lwówek Śląski

Post autor: rafciu1983 »

Awatar użytkownika
Rico77
Mechanik
Mechanik
Posty: 116
Rejestracja: 2015-05-03, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Rico77 »

Kolego, logi fajna rzecz, ale najpierw spróbuj jednej rzeczy, gdy problem jest tylko na zimnym przy niskich temperaturach ;)
Zagrzej świece 3 razy zanim spróbujesz odpalić, ale nie patrz na kontrolkę świec żarowych. Przekręć kluczyk na zapłon i obserwuj wskazanie stanu akumulatora oraz wsłuchuj się w ciszę. W pewnym momencie usłyszysz delikatne pyknięcie oraz zobaczysz, że wskaźnik stanu akumulatora idzie do góry. Zrób tak 3 razy i dopiero później odpal silnik.
Będzie dobrze/lepiej? Sprawdź w jakim stanie masz fajki świec żarowych oraz czy nie ściągnęła się izolacja zaraz za zgięciem fajka --> przewód. Może tam już być goły przewód. Jeżeli tak, fajki do wymiany, bo prąd ucieka i trzeba więcej grzać.
Awatar użytkownika
rafciu1983
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2013-09-26, 09:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lwówek Śląski

Post autor: rafciu1983 »

Dzisiaj robiłem tak jak napisałeś i żadnej różnicy nie bylo.
kEru
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 262
Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Suwałki

Post autor: kEru »

Ważne żeby był odpowiedni początkowy kąt wtrysku. Świece sprawdziłeś czy masz wszystkie sprawne? Na listwach świec żarowych jest napięcie do czasu wyłączenia przekaźnika 202? (odpowiedzialny za grzanie świec żarowych) oraz profilaktycznie co słychać w bezpieczniku świec przy ECU pod nogami kierowcy. ;-)
Akumulator też musi być dobrej kondycji, a nie zdychający.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

te BS były na rozgrzanym do 90*C ?
Awatar użytkownika
rafciu1983
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 53
Rejestracja: 2013-09-26, 09:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lwówek Śląski

Post autor: rafciu1983 »

tak około 90 dokładnie jakieś 87
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Kąt jest ok, dawka też. Problem leży gdzie indziej: świece/kompresja/rozrusznik.
Awatar użytkownika
PRZEMEK30
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2015-04-17, 21:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lodzkie

Post autor: PRZEMEK30 »

Podepne sie pod temat. Mam problem z kolej rozruchu na cieplym silniku,. Na zimnym zakreci do strzala, natomiast gdy sie rozgrzeje troszke dluzej zakreci. Nie jestem az tak dobry , zeby sprawdzic sobie katy wtrysku. Czy w Lodzi znajdzie sie jakis szpenio, ktory by mnie podpial pod kapa.?
Diesel kopci, diesel czadzi, ale nigdy Cie nie zdradzi!.
kajoj
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2014-04-21, 07:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: kajoj »

Na ciepłym może być wina pompy wtryskowej -głowiczka
q_dancer1
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2016-01-24, 18:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: opolskie

Post autor: q_dancer1 »

Miałem to samo, zły kąt wtrysku + kapiąca pompa wtryskowa. Po uszczelnieniu i ustawieniu jest ok.
Ostatnio zmieniony 2016-04-11, 16:22 przez q_dancer1, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

U mnie niedawno mechanik zregenerowal rozrusznik i poprzestawiał rozrząd coś ok ok pół zabka....
Normalnie nigdy auto tak nie zapalalo- pali od pół obrotu na letnim z silniku czy też rozruchu z rana w garazu- dawniej byly to co najmniej ze 4-5 obrotów. nalot 370 tys km
Zapala teraz jak nowe z salonu 2.0 tdi skody którym jeżdze czasem jako służbowym.

... tyle ze auto całkiem straciło moc :-? :shock:
Masakra jedzie jakby turbo niepompowało wcale i jakby miał 70km a nie 140....
AEL INSIDE
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

UP moj problem naprawiony - przytkał się weżyk sterujący turbo i turbo wcale nie wstawało.

Co do odpalania - mechanik psia jego mat, grzebał przy rozrzadzie i tak ustawił rozrząd ze faktycznie auto paliło na tyk - tyle że okazało sie ze kąt wtrysku był 120 jednostek w VAG-Com. :-/
Gdzie optymalny jest 45-70. I jak zwykle musiałem poprawiać po mechaniku...
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”