[Inne] napinacz - problem ze stukaniem

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Tomas, jeśli już masz taki napinacz to raczej ten z A6 powinien pasować. Sprawdź jaki jest numer na twoim. Jeśli zamierzasz kupić nowy to tylko ori stabilus. Cena taka sama jak jakieś zamienniki jeśli w ogolę są około 300zł.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Ja u siebie miałem ten sam problem i zmienilem pasek na maxymalnie krótki tak ze jak go zakłądałem to musiałem delikatnie alternator odciągać. Teraz napinacz nie cyka.
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Tomas, daj fotkę jak to wygląda, u siebie zmieniałem niedawno, rozważałem taki od a6 ale nie mogłem zlokalizować mocowania.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

jeśli nie ma problemów z kołem pasowym na wale to i napinacz nie powinien skakać, nawet przy obrotach jałowych rzędu 730rpm.

co do napinaczy można założyć i ten bez amortyzatora,


dla tych którzy chcą zakładać napinacz z amortyzatorem zamiast zwykłego napinacza bez amortyzatora który był w oryginale, to powiem że to jest jak leczenie złamania kości za pomocą leków przeciw bólowych, zamiast usunąć przyczynę.
jesli skacze wam napinacz to na 99% odpowiedzialne jest za to koło pasowe na wale korbowym, zakładając napinacz z amortyzatorem, zamaskujecie tylko objaw, ale nie usuniecie przyczyny, a potem Staniecie w " środku lasu, z rysą w silniku " :-D

sory ale nie mogłem sie powstrzymać, zanim podjmiecie decyzję o założeniu napinacza z amortyzatorem jeśli wcześniej był zwykłym napinacz naprawdę z serca radzę prześwietlić koło na wale czy nie lata na boki, to że usuniecie chałas skaczącego napinacze nie spowoduje zatrzymania zniszczenia koła pasowego na wale, a gdy to sie stanie koszta będą znacznie większe.
ja w tamym roku miałem problem ze skaczacym napinaczem, jednoczesnie w porę wykryłem latające koło na wale, i dzieki temu nie byłem zmuszony remontować silnika.
jak naprawiłem koło pasowe na wale, to problem ze skaczącym napinaczem sam znikł mimo możliwie najniższych obrotów, które dało się ustawić.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Fuluch
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2013-07-13, 16:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sępólno Krajeńskie

Post autor: Fuluch »

U mnie jak amortyzatorek zaczol cieknac, to objawy byly takie ze przy gaszeniu, odpalaniu i przy ruszaniu bez dodania gazu jak silnik spadl z obrotow, to bylo slychac piszczenie paska. Amorek kupilem z Febi za 270zl, w pudelku byl ori Stabilus.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

arwam pisze:jeśli nie ma problemów z kołem pasowym na wale to i napinacz nie powinien skakać, nawet przy obrotach jałowych rzędu 730rpm.
Ale napinacz powinien napinać i być twardy a nie że go ręką bez najmniejszego oporu mogę nacisąć
arwam pisze:dla tych którzy chcą zakładać napinacz z amortyzatorem zamiast zwykłego napinacza bez amortyzatora który był w oryginale
Nie chce nic zmnieniać, tak już miałem z napinaczem i widze nie jedyny w 100 C4...
arwam pisze:z serca radzę prześwietlić koło na wale czy nie lata na boki
Ja się nie znam a mechanik mówił że jest ok, ale dam do innego bo jeśli fatycznie koło lata to jasne że nic nie da wymiana samego napinacza. A da się to stwierdzić na kanale od spodu ? Czy trzeba przód rozbierać?

dechpo, Nie wiem czy coś ci to da:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
dechpo, specjalnie szedłem robić :roll:
Fuluch pisze:Amorek kupilem z Febi za 270zl, w pudelku byl ori Stabilus.
Dobrze wiedzieć bo właśnie Febi mi proponowali w sklepie ale nieco drożej :-x
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Tomas, co do pierwszego jesli już sprężyna nie ma odpowiedniej siły naciągu to zgadzam się całkowicie, kluczem 17mm płaskim powinno iść dość ciężko,
natomiast koło możesz zobaczyć z góry jak pracuje, odpal silnik, i na obrotach jałowych zobacz jak chodzi, najlepiej z rana kiedy świece grzeją i alternator jest mocno obciążony jesli koło kołysze sie na boki, sprawdzaj szczególnie uważnie czy metalowa stała część też sie kolebie, jesli tak to koło natychmiast musi być reanimowane. jesli będziesz musiał je naprawiać to polecam na zmianę koła z AAR, na dwudzielne, gdzie tłumik drgań nie przenosi sił napędowych od wału na pasek.
tam koło pasowe jest sztywne, i bezpośrednio z wału przenosi napęd na pasek, a dopiero tłumik drgań skrętnych wygasza drgania skrętne wału, ja jestem po takiej opercji, i narazie puki co chwalę, co prawda narazie auto stoi u blacharza ale myślę ze problem już mam dożywotnio z głowy, no chyba że pękłaby śruba,

i koniecznie pamietaj że tą śrubę przy prawidłowym, dokręceniu wykorzystujesz tylko raz, przy zmianie rozrządu koniecznie zmiana na nową,
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

arwam, Dobrze to opisałeś, jutro będe na wymianie oleju to i od dołu może coś popatrzę z mechanikiem bo z góry to u mnie nic nie widać :-x

A co do ruszenia amorka to mówię, że u mnie klucza nie trzeba bo ręka wystarczy...
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

hehe, a ja w a6 miałem napinacz z wewn. sprężyną :-) Do tego krótszy pasek, bo w sprzęgle kompresora klimy sypło się łożysko.
Już wróciem do napinacza z amorkiem, łożysko na kompresorze zmieniona założony pasek 1725mm i dalej rypie :cisza: Problem właśnie w kole pasowym, też chyba z setki założone( w a6 inne powinno być)
arwam pisze:dla tych którzy chcą zakładać napinacz z amortyzatorem zamiast zwykłego napinacza bez amortyzatora który był w oryginale
Dobrze gada w setkach były napinacze z wewn. sprężyną, pasek 1705mm i inne koło pasowe niż w a6.

ps. nasze autka już mają ładnych parę latek, więc przechodziły przez ręce różnych pomysłowych ludzików. Stąd te wszystkie zagwozdki:):):)
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

kiwi, jesli będziesz miał problem z kołem pasowym polecam taką samą zmianę,
problematyka małej trwałości kół pasowych w C4 2.5 wynika nie tylko z ich konstrukcji ale i z zastosowanych materiałów.
przeczytaj powyższe posty traktujące o przenoszeniu napędu poprzez tłumik drgań skrętnych,
w połączeniu z PSJ szczególnie jesli ktoś na małych obrotach, na wysokim biegu gniecie gaz dość głęboko żeby wyjechac pod górę bez redukcji to tak traktowane koło pasowe nie ma szans na długotrwałe życie, z dwóch powodów:
1. czym mniejsze obroty tym wieksze wibracje, tym wieksze im wieksze obciążenie,
2. alternator przy produkcji prądu powiedzmy 30A będzie stawiał znacznie wieksze obciążenie, przy 1500rpm silnika niż przy 2500rpm.
te dwa czynniki w połączeniu skutecznei wykańczają dwumasowe koła zamachowe, jak i koła pasowe z tłumikami drgań, w przypadku koła pasowego, sukces leży w tym aby koło pasowe przenosiło napęd z wału na pasek, ale w ten sposób alby tłumik drgań nie był obciążany siłami potrzebnymi do napędzania osprzętu,

jeszcze jedna ważna rzecz która powoduje ze w silnikach AEL koła pasowe szczególnie przy jeździe z małymi obrotami, to zastosowanie koła dwumasowego, koło dwumasowe o podobnej masie ma za zadanie oddzielać układ napędowy od wału korbowego, chodzi tu o eliminacje drgań z układu napędowego, w przypadku jego zastosowania, masa jest rozdzielona na dwie czesci, jedna względem drugiej może sie obracać czyli z wałem w sposób sztywny jest związana znacznie mniejsza masa, co powoduje że drgania na wale są znacznie bardziej wzmożone. ale za to znacznie skuteczniej są filtrowane i znacznie mniejsze jest ich nasilenie w układzie napędowym.
teraz już znacznie wieksze wibracje, przy dodatkowym obciążeniu osiągają bardzo znaczną amplitudę, której nie jest w stanie zwykłe koło pasowe pochłonąć, wiec konstrukcja koła pasowego jest nieco "mniejszym kołem dwumasowym", gdzie zamiast sprężyn mamy gumę,
i to właśnie dlatego one tak szybko padają, tą zależnośc zauważą szczególnie Ci którzy z dwumasu przesiądą sie na jednomas lub na odwrót, albo zdecydują sie jak ja na znaczne zmniejszenie masy zamachu ( w moim wypadku zamach z NG z audi 90)

[ Dodano: 2014-02-07, 22:42 ]
Tomas, jak bedziesz ole wymieniał to polecam nie żałoważ i zmienić na pełny syntetyk, zobaczysz że auto odżyje.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Tomas, dzięki za zdjęcia, wygląda na to, że da radę taki zamontować u mnie, potrzeba to górne mocowanie, u mnie go nie ma.
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

arwam pisze: jesli będziesz musiał je naprawiać to polecam na zmianę koła z AAR, na dwudzielne, gdzie tłumik drgań nie przenosi sił napędowych od wału na pasek.
arwam, mógłbyś podać w jakich modelach i rocznikach, można je znaleźć???
Albo gdzie kupowałeś swoje???Jakaś fotka dla przykładu:)
arwam pisze:w połączeniu z PSJ szczególnie jesli ktoś na małych obrotach, na wysokim biegu gniecie gaz dość głęboko żeby wyjechac pod górę bez redukcji to tak traktowane koło pasowe nie ma szans na długotrwałe życie, z dwóch powodów:
1. czym mniejsze obroty tym wieksze wibracje, tym wieksze im wieksze obciążenie,
2. alternator przy produkcji prądu powiedzmy 30A będzie stawiał znacznie wieksze obciążenie, przy 1500rpm silnika niż przy 2500rpm.
te dwa czynniki w połączeniu skutecznei wykańczają dwumasowe koła zamachowe, jak i koła pasowe z tłumikami drgań, w przypadku koła pasowego, sukces leży w tym aby koło pasowe przenosiło napęd z wału na pasek, ale w ten sposób alby tłumik drgań nie był obciążany siłami potrzebnymi do napędzania osprzętu,
No to ja jeżdże jak benzyniakiem, pod czerwone pole kręci sie mój silnik jak jest gdzie pogonić ,hehe.Jeszcze w sierpniu ub. roku miałem go rozebranego do śrubki, więc jest w fazie testów. Albo się rozleci teraz, albo pojeździ następne 300 000 km bezawaryjnie:)
Po mieście do 3,5krpm zmiana biegu przy ok 2.5-2.7krpm
Dobra, dosyć ot
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Dzisiaj patrzyłem na to nieszczęsne koło pasowe, nie widać żadnych niepokojących bić czy odstępstw od normy. Więc zostaje wymienić tylko nieszczęsny amortyzator napinacza :zly:

Co ciekawe:
arwam pisze:polecam na zmianę koła z AAR, na dwudzielne, gdzie tłumik drgań nie przenosi sił napędowych od wału na pasek.
etka pisze że w AAT jest jakiś tłumnik drgań:
Obrazek

A co do:
arwam pisze:szczególnie jesli ktoś na małych obrotach, na wysokim biegu gniecie gaz dość głęboko żeby wyjechac pod górę bez redukcji to tak traktowane koło pasowe nie ma szans na długotrwałe życie
To w automacie osiągnięcie zbyt małych obrotów jest teoretycznie jak i praktycznie nie możliwe. Obroty przez całą żywotność silnika są optymalne (dla niego).
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Tomas pisze:To w automacie osiągnięcie zbyt małych obrotów jest teoretycznie jak i praktycznie nie możliwe. Obroty przez całą żywotność silnika są optymalne (dla niego).
niestety nie:( w sumie lepiej jak w manualu, którym zarządza byle czubek:):):)

Nie unikniesz małych obrotów zabijających koło pasowe i tego co pisał arwam o psj. Ale i tak masz lepiej- nie masz zamachu dwumasowego.
Ps. Panowie jak u was z dwumasem na zamachu?? zrzuczałem trzy razy skrzynia w 2.5 tdi r5 i za każdym razem dwumas, tarcza i docisk ori vwaudi w całkiem dobrym stanie.
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

kiwi pisze:niestety nie:( w sumie lepiej jak w manualu, którym zarządza byle czubek:):):)
C ty gadasz :?: :?: :shock: Gdzie byś nie zapytał to silniki najdłuższą żywotność mają w skrzyni automatycznej :!: Nigdy nie było i nie będzie inaczej...
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”