[100-2.5TDI AAT] Turbina do regeneracji?

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
chmuri
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-09-07, 14:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

[100-2.5TDI AAT] Turbina do regeneracji?

Post autor: chmuri »

Dzień dobry.

Problem występuje powyżej prędkości 80 km mianowicie podczas wyprzedzania gdy dociśnie się pedał gazu samochód zaczyna "zwalniać" i po chwili zamulenia powoli nabiera przyśpieszenia. Jedynie co mogę zauważyć gołym okiem to to że widać olej na wylocie na pierwszych zdjęciach. Na kolejnym zaś w gumowej rurce oraz na wylocie po włożeniu palca można tez zaobserwować olej.
ObrazekObrazek

Teraz pytanie moje do expertów czy to może oznaczać że z Turbina jest do regeneracji? Jeśli tak to możecie polecić fachowców z Wrocławia bądź okolic?
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

W tdi olej w dolocie to rzecz normalna, masz objawy typu szybko znikający olej ?
Bo brak mocy może być również spowodowany zatkanym katalizatorem jak i od strony sterowania turbiną.
W przypadku zatkanego katalizatora pomaga wyjazd na autostradę i chwila jazdy na wyższych obrotach i sporej prędkości ;) Po takim zabiegu na kilka setek kilometrów powinien być spokój, przynajmniej u mnie to pomagało jak miałem katalizator zawalony :)
Możesz jeszcze ściągnąć wąż z turbiny i pomacać wirnik czy nie ma luzów na boki.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
chmuri
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-09-07, 14:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: chmuri »

Akurat z katem nie jest problem;) Ale zobaczymy te przedmuchanie i dam znać i na tym pierwszym zdjęciu nie powinno być oleju wewnątrz ok mogę się zgodzić ale na zewnątrz raczej to nie jest dobre miejce ;-)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Jak najbardziej zgadzam się że nie powinno być go na zewnątrz - kwestia uszczelki i lepszego montażu węża :mrgreen:

Obadaj te luzy na wirniku też i jak z tym spalaniem oleju ;-)
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
chmuri
Adept
Adept
Posty: 14
Rejestracja: 2013-09-07, 14:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: chmuri »

Dzisiaj było poszukanie przyczyn i przy okazji mam kilka pytań które umiejscowiłem na zdjęciach:

Obrazek
1. Jedna wtyczka jest niewpięta jak widać na zdjęciu co powinno na niej być?

Obrazek
2. 2 wężyki idą z N75 jak widać na zdjęciu. Jeden idzie do WG? a drugi na poniższym zdjęciu jest zatkany. Gdzie miałby by one iść prawidłowo?
Obrazek
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Sprawdź przewód wtryskiwacze sterującego gdzie jest podłączony
Ten zatkany powinien iść do intercoolera

[ Dodano: 2013-10-01, 21:42 ]
Przy kolektorze ssącym (z tyłu ) masz ten gumowy wężyk ??
Ostatnio zmieniony 2013-10-01, 21:45 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

Ten drugi wężyk tak mi się wydaje, że powinien być włożony do rury gumowej która idzie od intercoolera a prowadzi do kolektora ssącego, mogę się mylić ale szukaj w tych rurach: od filtra powietrza do kolektora ssącego, któraś z tych grubych rur powinna mieć mały wypust na ten wężyk.
Los się musi odmienić
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

N75 ma trzy wężyki nie dwa. Ten grubszy niż pozostałe dwa powinien być (tak mi sie przynajmniej wydaje) wpięty do węża gumowego którym powietrze jest zasysane przez turbinkę, pozostałe 2 cieńsze to IC i WG. Zapewne masz zatkany ten grubszy właśnie (którym nadmiar ciśnienia sterującego jest upuszczany do atmosfery) - ktoś chciał zrobić tuning zmuszając WG do stałego zamknięcia ale nie wyszło i samochód wpada w tryb awaryjny lub chciał wyleczyć zepsuty N75 upuszczający stale ciśnienie sterujące do atmosfery uniemozliwiając domykanie WG.
AAT@17xKM/380Nm
Look_s6
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2015-04-12, 23:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlaskie

Post autor: Look_s6 »

Odświeże nieco temat


Normalną rzeczą jest olej w układzie dolotowym ?


Wyciagnąłem 2 strzykawki 20ml . Po wyczyszczeniu rury łączacej IC z Turbo i przejechaniu 120 km olej dalej jest w dolocie .

Wiele osób mówiło ze to normalne jak na diesla .Wiem ze normą jest olej w układzie dolotowym,ale takie ilości ??? :-/

Dodam że auto wczesniej inaczej sie zachowywało ,wiecej mocy troszkę i spalanie inne .

Oleju jak wiadomo ubywa


Nie mam niestety warunków do tego zeby sprawdzić czy turbo od strony zimnej jak i goracej rzuca olejem i licze na Wasze jakies podpowiedzi czy to moze być turbo .


Katalizator wyciety,EGR zaślepiony .
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Dolot za turbo może być "spocony" ale nie zalany olejem. Z tego co piszesz to po odessaniu 40ml oleju i przejechaniu 120km olej znowu jest w formie płynnej za turbo, w dolocie świadczy to albo o wadliwej odmie co to pluje sobie oliwą w dolot lub o złym stanie uszczelnień koła kompresji w turbinie. Biorąc pod uwagę potencjalny wiek auta i przebieg - obstawiam turbosprężarkę.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Ja też o mało bym wysłał turbo do regeneracji, ale najpierw uwolniłem odmę.. Od tego czasu sucho, nawet nie wilgotno tylko sucho.
Look_s6
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2015-04-12, 23:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlaskie

Post autor: Look_s6 »

kk84, odme czysciłem,bo i tak musiałem ja wyciagać( mała gumka łącząca odmę z rurka była dziurawa) .

Wiec oda raczej odpada

to Turbinka dała znać?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Look_s6, zbadaj organoleptycznie luzy na wirniku, osiowy i promieniowy.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Look_s6, odseparuj odme od dolotu na jakiś czas i wtedy zbadaj sprawe, wyczyszczona może się chyba ponownie zasyfić..
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

wystarczy sprawdzić czy olej jest na wlocie z filtra powietrza do turbo, i już wimy czy to turbo czy odma
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”