ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[2.0 16v ACE] wymiana oleju w ACE
Autor Wiadomość
jacek2121 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: ace
Pojemność silnika: 2.0 16v
Imię: Jacek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: |13 Sie 2013|, o 07:36   [2.0 16v ACE] wymiana oleju w ACE

Witam zbliża się u mnie wymiana oleju jeżdżę na 15w 40 elf przez 10000 dodałem ok 2l oleju dodam że remont głowicy, był robiony pół roku temu i nadal pobiera olej.. Spotkałem się z opinią ze ten silnik nie bd dobrze pracował na tym oleju którego używam i żeby przejść na 10w 40 i może przestać brać.. Co o tym myślicie zrobić tak czy zostawić 15w 40?
Ostatnio zmieniony przez jacek2121 |13 Sie 2013|, o 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Mareek 
Zasłużony klubowicz
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEC
Pojemność silnika: 4.2
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 16
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 560
Skąd: Piaseczno
Wysłany: |13 Sie 2013|, o 09:01   

Zastosuj tagi w temacie. Uprości to nam wszystkim życie.
please
 
 
     
Thorny 
C4 Autorytet
Ostatni Rockers




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: ABC
Pojemność silnika: 2598
Imię: Robert
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 289
Skąd: Piła
Wysłany: |13 Sie 2013|, o 11:23   

Są dwie możliwości - albo leci górą albo leci dołem. Jak głowica zrobiona to pewnie leci przez zapieczone pierścienie. Można zlac olej (razem z filtrem oleju [!] ) wykręcic świece i wlac po powiedzmy 100ml nafty do cylindrów tak zostawic na noc. Pewnie rano już cylindry będą puste. Zlac całą naftę z miski olejowej można zalac gęściejszy olej niż był poprzednio i dalej testowac.

Edit: Przed wkręceniem świec sprawdź czy ta nafta czasami nie jest w cylindrach :D jakby co to strzykawką wyssssac i przedmuchac kręcąc rozrusznikiem bez świec. Tylko kręc rozrusznikiem jak już olej zalejesz ;)
_________________
Quattro illa amat hiberno!
Ostatnio zmieniony przez Thorny |13 Sie 2013|, o 11:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
jacek2121 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: ace
Pojemność silnika: 2.0 16v
Imię: Jacek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: |13 Sie 2013|, o 12:26   

Przepraszam za brak taga na szybko pisałem w pracy i to jeszcze na telefonie. Pierścienie powinny być ok bo przy okazji zdjęcia głowicy były sprawdzane nafta i było tak jak powinno być.. Jest wyciek oleju kolo aparatu zapłonowego bądź uszczelniacz od strony skrzyni biegów przepuszcza trochę ale nie jest to aż taki wyciek żeby ginelo tyle oleju.
 
     
Thorny 
C4 Autorytet
Ostatni Rockers




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: ABC
Pojemność silnika: 2598
Imię: Robert
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 04 Wrz 2012
Posty: 289
Skąd: Piła
Wysłany: |13 Sie 2013|, o 23:58   

Niema innej opcji albo ci litrami leci z miski, głowicy, czapki albo jest spalany w cylindrach a dostaje się przez uszczelniacze zaworowe lub pierścienie. Innej opcji chyba niema.
_________________
Quattro illa amat hiberno!
 
 
     
jacek2121 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: ace
Pojemność silnika: 2.0 16v
Imię: Jacek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: |14 Sie 2013|, o 15:58   

No dobra mniesza z tym, ale wracając do tematu oleju jaki w tym momencie najlepiej zalać??
 
     
oczko1979 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: ace
Pojemność silnika: 2000
Imię: Artur
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 60
Skąd: chełm
Wysłany: |21 Wrz 2013|, o 17:06   

ja w tym silniku mam zalany valvoline max live 10-40
_________________
Oczko
 
     
oldkloss 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: ACE
Pojemność silnika: 2.0
Imię: Adam
Trakcja: Ośka
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 81
Skąd: B-B
Wysłany: |7 Gru 2013|, o 19:17   

valvoline vr1 10w60 polecam.Miałem troche problem z dzwonieniem szklanek pozatym cieklo tu i tam lalem mobila 15w z oszczedności zanim wszystko porobiłem i zalałem tym valvoline- teraz cisza. :] silnik troszcze elastyczniejszy
 
     
hubos21 
Audi Mastah




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: ACE
Pojemność silnika: 2000
Imię: Hubert
Trakcja: Ośka
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 553
Skąd: Mogilno
Wysłany: |11 Gru 2013|, o 19:53   

olej może walić uszczelniaczem wału w dzwon skrzyni, ja też polecam VR1 10W60, jest cisza na rozgrzanym ale jak auto stoi z dwa dni jak jest zimno to chwilę po odpaleniu słychać jakąś szklankę bo jest gęsty jak się lekko rozgrzeje to cichnie, od wakacji nie dolałem ani grama
_________________
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
 
 
     
jacek2121 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: ace
Pojemność silnika: 2.0 16v
Imię: Jacek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: |12 Gru 2013|, o 23:15   

A zanim wlałeś ten 10w60 ubywało?
 
     
oczko1979 
Czeladnik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: ace
Pojemność silnika: 2000
Imię: Artur
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 60
Skąd: chełm
Wysłany: |13 Gru 2013|, o 19:42   

u mnie tez ubywa oleju ciekawe czy po vri by nie ubywala albo przynajmniej mniej
_________________
Oczko
 
     
jacek2121 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: ace
Pojemność silnika: 2.0 16v
Imię: Jacek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: |16 Gru 2013|, o 17:58   

hubos21 napisał/a:
olej może walić uszczelniaczem wału w dzwon skrzyni, ja też polecam VR1 10W60, jest cisza na rozgrzanym ale jak auto stoi z dwa dni jak jest zimno to chwilę po odpaleniu słychać jakąś szklankę bo jest gęsty jak się lekko rozgrzeje to cichnie, od wakacji nie dolałem ani grama

Hubos jak wlałeś ten olej to przestało ubywać czy nie ubywało Ci?? Kolega ma 2.2 turbo i też poprzedni właściciel lał tam 15w40 po kupnie jej załamał się jak zobaczył ile oliwy ubywa ok 2l na 10 tys zaczął lac 10w 60 valvoline i przestała brać...
 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |16 Gru 2013|, o 23:17   

oldkloss napisał/a:
valvoline vr1 10w60

Do R4 2.0 to naprawdę przerost formy nad treścią... To co lać do motorsportu czy F1 jak 2.0 jest tak wymagające?
Nikt nie mówi o tym ale sportowe oleje z reguły nie dbają o czystość silnika, osady i szlamy, ekonomia na tym cierpi o spalać będzie deko więcej. 10w60 są nastawione na maksymalne utrzymanie filmu olejowego, nic poza tym. Dobre syntetyczne 5w40 jest aż nad to. Ten Vr1 nie jest syntetyczny tylko HC.
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
karol89 
C4 Autorytet



Moje Audi: inne
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1984
Oznaczenie silnika: JY
Pojemność silnika: 2144
Imię: Karol
Trakcja: Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 321
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |17 Gru 2013|, o 12:57   

10W-60 VR1 olej półsyntetyczny klasy premium
5W-50 VR1 syntetyk klasy premium
Dostępne są karty charakterystyk i tam jest wszystko opisane
5W-40 Syn Power będzie wystarczający do 2.0 :ok:
Ja mam taki zalany w ACK i przy dość mocnym pałowaniu nic się z olejem nie dzieje nie robi się czarny ma przejechane ponad 8 tys na nim i olej jest jasno brązowy
A czy bierze olej czy nie bierze to już zależy od silnika w głównej mierze a nie od oleju. No chyba że trafi się na jakąś podróbkę w bańce typu "Castrol" czy "Mobil" rozlewany w stodole.
_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
 
     
hubos21 
Audi Mastah




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: ACE
Pojemność silnika: 2000
Imię: Hubert
Trakcja: Ośka
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2011
Posty: 553
Skąd: Mogilno
Wysłany: |17 Gru 2013|, o 18:34   

wlej 40tke do ACE to może Ci zagra Last Christmas na święta :D nawet jak dasz nowe szklanki, dla mnie ważniejszy jest film olejowy niż czystość w silniku, który jest warty 1/3 wypłaty, co prawda przejeździłem, na jednym silniku 220k km a miał ponad 600 i lałem 10W40 teraz już takiego tam nie zaleje, tym bardziej, że silnik ten trzeba piłować żeby jechał, wszystkie oleje z serii VR1 to HC nawet 5W50, może na wiosnę wleje sobie taki na próbę, bo będę zmieniał olej teraz co roku nawet jak przejadę 5000km
_________________
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13