[2.0 16v ACE] wymiana oleju w ACE

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

Hubos a co się dzieje przy 10w40
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

nic się nie dzieje, po prostu 60tka jest bardziej odporna na temp, nawet jak trochę go pogonisz to olej się tak szybko/mocno nie grzeje i masz większe ciśnienie na rozgrzanym bo olej gęstszy, zazwyczaj jak masz zimne auto to nie słychać popychaczy a jak się rozgrzeje i olej jest rzadszy potrafią się odezwać, na 10W60 już tego nie ma, specjalnie o tym pisze bo głośna klawiatura to jest przypadłość ACE, w głowicy jest zazwyczaj sporo niższe ciśnienie i przez to jak mamy kiepski rzadki olej mogą nam "grać szklanki", oznaczenie 60 dotyczy lepkości oleju ale akurat ten olej jest gęstszy, nie wiem jak syntetyki o oznaczeniu 10W60 np. LM czy Motul
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

ACE to nie jakaś tam wysilona jednostka N/A więc o temperaturze dużej nie ma mowy. Jeśli chodzi o film olejowy to tak jak i 5W-50 i 10W-60 zapewni to na pewno.
10w-60 może i gęstszy jest od 5W-40 ale jak zimny po rozgrzaniu gęstość jest zbliżona jednego i drugiego.
Każdy zalewa to co mu się podoba ja mam 5W-40 na wiosnę wlewam vr1 5W-50 :-P
10W-60 jest trochę gęsty w minusowych temperaturach więc i silnik jest słabiej smarowany zanim się nie nagrzeje
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

karol89 pisze:ACE to nie jakaś tam wysilona jednostka N/A więc o temperaturze dużej nie ma mowy. Jeśli chodzi o film olejowy to tak jak i 5W-50 i 10W-60 zapewni to na pewno.
10w-60 może i gęstszy jest od 5W-40 ale jak zimny po rozgrzaniu gęstość jest zbliżona jednego i drugiego.
Każdy zalewa to co mu się podoba ja mam 5W-40 na wiosnę wlewam vr1 5W-50 :-P
10W-60 jest trochę gęsty w minusowych temperaturach więc i silnik jest słabiej smarowany zanim się nie nagrzeje

pisałem już o tym wcześniej po odpaleniu u mnie przez 3-4s słychać któryś popychacz po chwili cichnie więc olej na pewno jest gęstszy a mam wszystkie szklanki nowe

ACE wysilone nie jest ale z 1L pojemości ma min więcej mocy niż ACK :D na papierze, na hamowni ACK wypada jeszcze gorzej :ok:
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

Hubos ale jak cały czas używam 15w 40 i wleję 10w 60 to nie ma ryzyka że stanie się coś niedobrego?? Bo np znajomy używał 15w40 zalał 10w 40 albo 5w nie pamiętam i korba wyszła bokiem. Mechanik mu powiedział że wymyło cały syf z silnika no i poszło... Nie chcę przekombinować ale też widzę ze 15w40 nie jest dobrym olejem dla tego silnika
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

akurat korba w ACE żeby wyszła bokiem to mało prawdopodobne, panewka owszem często się zdarza, ja 10W60 wlałem po wymianie silnika gdzie nie wiedziałem jaki olej był wcześniej, fakt był ładny, żółty, głowica czysta, jeżdżę od czerwca i nic się nie dzieje, zawsze jest ryzyko przed zmianą oleju proponują zrobić płukanie, kup najtańszy filtr, filtron ok 20zł, załóż, dolej środka do płukania zlej wszystko znowu nowy dobry filtr i olej docelowy, tyle, że 10W60 Vr1 175zł/5L
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Niby czemu na hamowni wypada gorzej ACK?
A jak panewkę zwinie a ktoś dalej próbuje jeździć to nie dziwne że korba wylatuje :-P
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”