[ALL] [100 / A6 / S6] Serwo z Audi A8 D2

dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Może ma znaczenie czy od benzyny czy od diesla?
Te od diesla widać ze zdjęć że takie jakby dwa złączone a te od benzyny inne.
Sam już nie wiem które wziąć.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

mocniejsze auta miały to większe, BEX ma fabrycznie 312 na przodzie więc i serwo ma większe, pomp też są dwa rodzaje, chociaż na wygląd to samo, to moje też jest dwuczęściowe tylko tak blacha dookoła jest i jest takie wrażenie, poszukaj może coś znajdziesz w okolicy, koniecznie bierz ze śrubami!!! w komplecie bo ciężko takie dostać
Ostatnio zmieniony 2013-09-10, 12:25 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Noi dupa zbita.
Serwo kupione,chęci są,czas też i wielka niewiadoma.
Poddałem się bez rozbierania,
Jak zobaczyłem jaki jest dostęp do śruby jednej od serwa to se dałem spokuj.
Ciekaw żem jak się zabierał ktoś za to bez cięcia kabli i bez rękawic masarskich?
Za wskazówki zgóry dziękuje.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Napisałeś tego posta w taki sposób jakbyś miał do nas o coś pretensje, pisałem już wcześniej jak i inni użytkownicy pisali o tej jeden śrubie, nie wiem jakie tam kable chcesz ciąć. Na początku ta śruba też wyglądała mi na nie do odkręcenia, ale mała grzechotka, przedłużki, łącznik przegubowy i poszło a jak przykręcałem to pomocnik kręcił grzechotką od strony komory a ja trzymałem od środka płaską 13tką :D tak tak można od góry ją sprytnie wsadzić. Ja jestem za bardzo uparty żeby tak szybko rezygnować, u siebie walczyłem tydzień, żeby wszystko dopasować posprawdzać.


P.S.

W wolnym czasie porobię aktualizację linków do zdjeć bo chyba nie działają już
Ostatnio zmieniony 2013-10-02, 15:52 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Żadnych pretensji nie mam do nikogo.
Wręcz przeciwnie.
Poprostu stwierdzilem że mnie to przerasta.
A o kabli cięciu czy rękawicach-to tak ironicznie aby śmieszniej było.
Myślałem że będzie łatwiej.
W sobote drugie podejście,może coś mi się jeszcze przyśni...
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

jakie serwo i od czego kupiłeś? zawsze jest opcja rozłożyć ori serwo i rozwiercić śrubę od środka
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Kupiłem
8E0612105AG
Z tej aukcji
http://allegro.pl/show_item.php?item=3525920154
Razem z rurkami i śrubami.
Rozwiercać mojego starego nie mam zamiaru,pracuje bardzo dobrze.wrazie jak coś może pujść nie tak to będę miał w zapasie.
A jak zakończe pomyślnie to sprzedam.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Zanim się zabierzesz za robotę, wlej trochę płynu do zbiorniczka od tego serwa z B6 i wciśnij trzpień i zobacz czy jest ciśnienia na obu sekcjach. Co do psucia serwa to i tak będziesz musiał swoje poświęcić dlatego, że sam trzpień od serwa z b6 jest za krótki i musisz go wydłużyć tak jak tutaj, tyle, że tu jest na serwie z D2 bo później już fotek nie robiłem,

Obrazek

do tego użyłem, kawałka trzpnienia z serwa od C4

Obrazek

i takiego łącznika, który zrobiłem odcinając kulke od tego króćca z serwa od B6

Obrazek
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

No myśle że aż tak nie będę musiał kombinować.
Mam pytanie
Czy gwinty trzpieni w serwie z c4 i b6 są takie same?
Jak tak to pikuś.
Obcinam troche miarowo ten trzpień z b6,dorabiam przedłużke gwintowaną i zakladam widełki z c4.
Mam dostęp do tokarzy,jak również super zaopatrzony sklep z częściami zamiennymi przemysłowymi mam niedaleko.
Rurki pompa-abs jak się długość nie wyrobi tych co mam teraz to sprobuje zaadoptować te z b6.
Redukcja bedzie potrzebna na pompe abs bo w b6 są już większe chyba m12x1?!?.

Ale priorytet nadal pozostaje odkręcenie starego serwa.
Potem dalej

Co do sprawności nabytej pompy-jest ok.
Sprzedawca odkręcił przewody z pomy dopiero jak pakował.
Wszystko było umaziane hydrolem jak otworzyłem paczke,także sucha niebyła.
Jak zalałem płynem mając w imadle nieźle daje, także można rezać
Ostatnio zmieniony 2013-10-02, 21:31 przez dariodario, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Gwinty chyba wszystkie serwa mają takie same, przynajmniej w Audi, C4, C5, B5, D2 mają ten sam. Jak będziesz robił przedłużkę to faktycznie skróć ten trzpień z gwintem przy serwie z B6 możliwie jak się da, tak żeby weszła przedłużka i nakrętka do kontry a zostaw sobie większą możliwość regulacji na widełkach. Zmierz sobie odległość od płaszczyzny serwa do końca widełek i ustaw mniej więcej taką przy serwie od B6, już z przedłużką ale tal żebyś miał możliwość regulacji w jedną i drugą stronę. Długość tego trzpienia jest bardzo ważna, dopóki nie zacząłem z tym działać nie byłem świadomy, jak bezie za krótka to hamulec będzie przy samej podłodze a jak rozkręcisz za bardzo to będą Ci się hamulce blokowały jak się rozgrzeją.

Redukcje gwintów potrzebne są jak masz 100/C4 bo tam jest inna pompa i inne przewody pompa -->ABS, jak masz A6/C4 to nie potrzebujesz redukcji, ori gwinty pasują do pompy od A4
Ostatnio zmieniony 2013-10-03, 06:55 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

W moim aucie pompa abs ma gwinty m10 a pompa hamulcowa m12.
Pompa hamucowa z b6 ma m12 gwint,także jak dlugość oryginalnych rurek wydoli to zostawie te,jak nie to będę kombinował z redukcją przy pompie abs.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

z tymi przewodami z B6 za wiele nie wykombinujesz bo są aluminiowe a nie miedziane, więc ciężko to się dogina, masz przy tym serwie od tyłu taką aluminiową nakłądke? jak masz to ja wywal, ona jest przyklejona na taką piankę, dla bezpieczeństwa lepiej, żeby tam powierzchnia była płaska i ładnie serwo dolegało
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Noi po wymianie.
Po kilku godzinnym męczeniu sie udało mi się upakować nowe serwo.
Pogoda mi przerwała reszte,zostalo tylko odpowietrzyć.
Ale mnie męczy jedna rzecz.
Dlaczego światła stopu palą się non stop?
Dodam że czujniki w pedałach na swoim miejscu,jak również kostki też
Ostatnio zmieniony 2013-10-12, 14:00 przez dariodario, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

dariodario, A czujnik przestawiłeś na swoje miejsce?:P Kto wie czy przy grzebaniu pedał nie zmienił swojego położenia i nie odpadł niżej wciskając pstryczka, jest on regulowany :-P
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Czujniki wyciągałem bo przeszkadzaly.
Po złożeniu i wyregulowaniu śweci stop.
Po wyjęciu wtyczek też świeci.
Zamiana czujników nic nie daje(sprzęgło-stop)
Ostatnio zmieniony 2013-10-12, 14:25 przez dariodario, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”