[ALL] [100 / A6 / S6] Serwo z Audi A8 D2
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Pierwsza przymiarka i wszystko gra. teraz wiadomo, że u siebie nie włożę już serwa większego, max to tak jak tu 9cali duża komora i 8 mała, inaczej będzie przeszkadzać siłownik maski, chociaż w A6 jest mocowany inaczej niż w 100. Teraz już wiem, że następne serwo będzie 9/8cali z A5 albo A6/C6.
Dalej muszę zmienić (bo zaczął puszczać) i przesunąć elektrozawór od butli i opanować przewody. Jedyna rzecz o jaką się bałem to zbiorniczek wyrównawczy, jest trochę wyżej ale i tak ciut niżej niż filtr paliwa ale zawsze można założyć inny zbiorniczek
Z innych rzeczy to trzeba zakleić silikonem/dirko dwa pozostałe otwory po śrubach bo mogą min wystawać z pod uszczelki, uszczelką mam gumową z pod serwa w A3.
Jedyna rzecz jaka mnie skłoniła to lekkich przemyśleń to otwór w ścianie grodziowej. Ma ok 7cm, przy środku serwa mamy taki jakby kołnierz który w serwie od C4 ma ok 5,5cm a w tym od D2 ma ok 6cm. Dlatego następny raz jak będe wyciągał serwo to dorobię sobie taki pierścień dystansujący żeby siedziało to tam ciasno, Wiadomo przy tym seryjnym też tam był spory luz ale serwo było mocowane na 4 śruby. Tutaj będzie na dwie o twardości 8.8 jak seryjnie w A4/B6.
EDIT:
Dalej trzeba było wystrugać jakąś rurkę do podciśnienia, uciąłem kawałek ori rurke i dołożyłem kawałek rurki serwa chyba z Passata B5, połączyłem obie zaworkiem zwrotnym za pomocą opalarki
przewodów hamulcowych nie wymieniałem, miałem dwa krótki od zacisków, dogiąłem je odpowiednio i połączę za pomocą łączników, jeden mam, czekam za jednym, będzie jutro
a tak to wygląda w całokształcie
Dalej muszę zmienić (bo zaczął puszczać) i przesunąć elektrozawór od butli i opanować przewody. Jedyna rzecz o jaką się bałem to zbiorniczek wyrównawczy, jest trochę wyżej ale i tak ciut niżej niż filtr paliwa ale zawsze można założyć inny zbiorniczek
Z innych rzeczy to trzeba zakleić silikonem/dirko dwa pozostałe otwory po śrubach bo mogą min wystawać z pod uszczelki, uszczelką mam gumową z pod serwa w A3.
Jedyna rzecz jaka mnie skłoniła to lekkich przemyśleń to otwór w ścianie grodziowej. Ma ok 7cm, przy środku serwa mamy taki jakby kołnierz który w serwie od C4 ma ok 5,5cm a w tym od D2 ma ok 6cm. Dlatego następny raz jak będe wyciągał serwo to dorobię sobie taki pierścień dystansujący żeby siedziało to tam ciasno, Wiadomo przy tym seryjnym też tam był spory luz ale serwo było mocowane na 4 śruby. Tutaj będzie na dwie o twardości 8.8 jak seryjnie w A4/B6.
EDIT:
Dalej trzeba było wystrugać jakąś rurkę do podciśnienia, uciąłem kawałek ori rurke i dołożyłem kawałek rurki serwa chyba z Passata B5, połączyłem obie zaworkiem zwrotnym za pomocą opalarki
przewodów hamulcowych nie wymieniałem, miałem dwa krótki od zacisków, dogiąłem je odpowiednio i połączę za pomocą łączników, jeden mam, czekam za jednym, będzie jutro
a tak to wygląda w całokształcie
Ostatnio zmieniony 2013-08-30, 18:50 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Dopiero skończyłem, miałem tylko założyć łącznik i odpowietrzyć układ a minął cały dzień. Wszystko poskładałem odpowietrzyłem ale hamulec był na samym dole. W końcu zacząłem kombinować z regulacją pedału i cofnąłem go maksymalnie do tyłu i hamulec był ale pedał 5cm wyżej. Dopiero przypomniało mi się, że otwór na bolec do mocowania widełek C4 ma na końcu a A8 ma na początku ale wcześniej już pociąłem widełki z A8 i nie miałem drugich. Więc w ori widełkach wywierciłem w połowie dziurę na bolec tej samej średnicy, podczepiłem pedał i wykręcałem regulację tak mocno, że hamulce trzymały na postoju więc stanąłem na małej góreczce na podwórku i cofałem regulacją aż auto zaczęło się kulać z górki. Hamulec jest nieporównywalnie lepszy, nie jest taki jak w A8 bo tam większa tarcza i dwa tłoczki ale różnica jest ogromna, łapie wyżej i lekkie wciśnięcie zatrzymuje auto. Poniżej fotki. Nie wiem jak patrzyłem ale siłownik maski wcale nie przeszkadza i spokojnie można zapakować serwo z Craftera 9/9cali a może i wejdzie 9/10cali.
Jako, że przecierałem szlaki to trochę czasu zeszło, drugi raz zrobiłbym to w nie cały dzień.
Pozdrawiam
Jako, że przecierałem szlaki to trochę czasu zeszło, drugi raz zrobiłbym to w nie cały dzień.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2013-08-31, 20:30 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
oczywiście przewody można dorobić podoginane tak jak trzeba, moje zostały ori tak jak były i tylko dołożyłem te krótkie, które doginałem lekko i łączniki po 7zł, koszt całej operacji 75zł, trochę roboty ale warto, ja bynajmniej przy takich rzeczach odpoczywam, co do wniosków na przyszłość, jednak w serwo z Touarega bym się nie bawił, musi być takie, które trzebień do pompy ma gwintowany, przejrzałem wszystkie opcje i jak na razie oprócz serwa z A8/D2 można założyć to z Craftera/LTka/Sprintera, mocowane na cztery śruby, trzpień na gwincie, pompa jak w Touaregu, mniej roboty niż z serwem z D2. Jeszcze tylko raz odpowietrzanie dla pewności i można śmigać, na wiosnę na przód przyjdą 312 i można wkładać 1.8T
Ostatnio zmieniony 2013-08-31, 23:46 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Przebojów z serwem miałem ciąg dalszy, kupiłem inną pompe i też była śmieciem, cena nowej niezbyt zachęcająca, musiałem kupić coś na 100% sprawnego i było pod ręką tylko serwo z pompą od A4/B6 1.8T BEX (190KM), serwo siedziało jeszcze w aucie które cały czas jeździło i postanowiłem je zaadoptować, większych problemów nie było wszystko podobnie oprócz przykręcenia śrub, musimy przykręcić na te drugie śruby m. in. na tą lewą górną do której praktycznie nie ma dojścia ale udało się przykręcić na szczęście. Nareszcie mam taki hamulec jaki chciałem, łapie od razu i mega hamuje, przy odpowietrzaniu gejzery na 15 cm Dla ciekawości powiem, że serwo jest dwukomorowe 10/9cali więc większe niż z A8/D2, niestety pompy z A8/D2 i A4/B6 nie pasują zamiennie. Zbiorniczek też poszedł z B6 bo C4kowy nie pasuje, jest szeroki i płaski i teraz jest dużo niżej. Jutro fotki.
P.S.
Wnioski dla innych, najłatwiej wsadzić serwo z A8/D2, A4/B5 po lifcie albo A6/C5 2.5 TDi, są takie same praktycznie, przykręcane na te śruby łatwo dostępne. Do tego pompa z A8 albo A4/S4/RS4/B5, A6/C5 2.5 ale tylko taka, która ma wyjście przewodów w dół a nie na bok. Reszta na fotkach i w opisie powyżej. Jedna uwaga nie kupować pomp, które leżą jakiś czas bez zbiorniczka i płynu bo będą szrotami. Kilka ich sprawdziłem ostatnio, wszystkie były wyciągane ze sprawnych jeżdżących aut a po czasie przepuszczają. Pompa powinna mieć zatkane wyjście przewodów, założony zbiorniczek i zalany płynem inaczej mamy po gumkach.
P.S.
Wnioski dla innych, najłatwiej wsadzić serwo z A8/D2, A4/B5 po lifcie albo A6/C5 2.5 TDi, są takie same praktycznie, przykręcane na te śruby łatwo dostępne. Do tego pompa z A8 albo A4/S4/RS4/B5, A6/C5 2.5 ale tylko taka, która ma wyjście przewodów w dół a nie na bok. Reszta na fotkach i w opisie powyżej. Jedna uwaga nie kupować pomp, które leżą jakiś czas bez zbiorniczka i płynu bo będą szrotami. Kilka ich sprawdziłem ostatnio, wszystkie były wyciągane ze sprawnych jeżdżących aut a po czasie przepuszczają. Pompa powinna mieć zatkane wyjście przewodów, założony zbiorniczek i zalany płynem inaczej mamy po gumkach.
Ostatnio zmieniony 2013-09-05, 22:51 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
mistrzowie drugiego planu czekają na koniec września co do hamulce to jak pisałem gdzieś wyżej, zawsze jeżdżąc A4/B5 podobało mi się hamowanie, wczoraj jechałem nią wieczorem i stwierdziłem, że nie hamuje polecam serwo i pompę z B6 każdemu
Ostatnio zmieniony 2013-09-08, 12:19 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
Kolego hubos21
Czy taki komplet z aukcji z linka będzie pasił do mojej fury?
http://allegro.pl/show_item.php?item=3514395109
Czy taki komplet z aukcji z linka będzie pasił do mojej fury?
http://allegro.pl/show_item.php?item=3514395109
Ostatnio zmieniony 2013-09-09, 16:11 przez dariodario, łącznie zmieniany 1 raz.
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
będzie ale to jest to trochę mniejsze serwo z B6, ja mam takie http://allegro.pl/serwo-pompa-hamulcowa ... 15252.htmldariodario pisze:Kolego hubos21
Czy taki komplet z aukcji z linka będzie pasił do mojej fury?
http://allegro.pl/show_item.php?item=3514395109
pamiętaj że łatwiej jest przykręcić serwo z A8/D2, A6/C5 ale to też się da tylko trzeba większej cierpliwości
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło