[A6-2.5TDI AEL] Nieszczelny zawór WG

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Sorki że tak późno no ale lepiej późno niż wcale.

U mnie WG wygląda tak :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Taki sam jak u mnie, akurat mój WG jest elegancki, płynnie się otwiera i zamyka, chodzi jak nówka. Ale co z tego.. Poza tym chyba już wiem co boli te turbo, tam gdzie grzybek się styka z powierzchnią części gorącej turbo, na tej płaszczyźnie są wżery, i tam musi być nieszczelnie i uciekają spaliny na wydech i pewnie dlatego nie może napompować tyle ciśnienia ile trzeba na małych obrotach. Nie wiem czemu wcześniej tego nie zauważyłem :-|
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

I przez takie wzery by byla taka odczuwalna roznica?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

A ja wiem.. :-?
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

to co pasta do zaworów i będziesz docierał ? bo nie wiem co tu innego zrobić...
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Ee raczej nie, rozglądam się za K16, nie ma zbytnio sensu robić tej turbiny, spore luzy ma.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

GTR34, :ok:
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Że tak zapytam - w tym zaworku jest sprężynka, w którą stronę ona pracuje - domyka zawór czy otwiera go ?
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Domyka go
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Tak też sądziłem, tak na logikę powinno być, aby ciśnienie doładowania potrafiło przeciwdziałać ciśnieniu spalin by domknąć zaworek potrzebuje "wsparcia" sprężynki.
Więc może u GTR34 powodem spadków mocy jest uszkodzona sprężynka ? To samo u mnie bo i u mnie się problem ponawia, może też być brak ciśnienia sterującego zaworkiem z powodu zapchanego w którymś miejscu przewodu prowadzacego z intercoolera przez N75 do WG, np zabakanego olejem i innymi osadami przy interkoolerze.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

pawel pisze:Więc może u GTR34 powodem spadków mocy jest uszkodzona sprężynka ?
Niet, mój stary WG okazał się w 100% sprawny, winna była sama turbina, tam gdzie grzybek WG się styka z przylgnią w turbinie, tam były wżery i spaliny uciekały na wydech.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

GTR34, a EGR nie jest nie szczelny?
on też potrafi nabruździć.
po za tym kąt wtrysku do sprawdzenia, i jeśli masz katalizator to pytanie czy drożny
daj logi dynamiczne gr 001, 003, 004, 008, 011.
czy na włączonym zapłonie ale niepracującym silniku w grupie 010 pokrywają się wartości z 2-go i 3-ciego okienka?
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

arwam pisze:a EGR nie jest nie szczelny?
EGR wywalony całkowicie, w kolektorze dolotowym jak i wydechowym wyjście na EGR zaślepione z grubej blachy.
arwam pisze:po za tym kąt wtrysku do sprawdzenia
Kąt mam ok 3.5 stopnia BTDC.
arwam pisze:jeśli masz katalizator to pytanie czy drożny
Katalizatora nie ma, siedzi sama puszka, zostały z niego wywalone bebechy.
arwam pisze:czy na włączonym zapłonie ale niepracującym silniku w grupie 010 pokrywają się wartości z 2-go i 3-ciego okienka?
Muszę to sprawdzić.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

GTR34, warto jeszcze sprawdzić czy WG siędomyka, najlepiej jak masz złożoną muszlę z WG dmuchnąć kompresorem ( ciśnienie do 2.0bara nie większe!!!! grozi reozerwaniem mebrany) w momencie dmuchnięcia w króciec który normlanie jest podpięty do zimnej muszli turbiny, powinno być słychać stuknięcie, tak samo w momencie wypuszczenia powietrza.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Czasem warto też sprawdzić, czy jest w ogóle to ciśnienie sterujące. U mnie się okazało (przynajmniej wszystko na to wskazuje), że tego ciśnienia brak na wężyku prowadzącym z intercoolera do n75. Wówczas spinanie węży na krótko z pominięciem n75 i inne kombinacje nie dają efektu.
Pytanie - czy ktoś ma ETKĘ by sprawdzić co to jest to co posiada nr 32 ? Nie zdążyłem sprawdzić numeru bo mnie deszcz przepędził i musiałem kończyć testy ale to co zdążyłem sprawdzić wskazuje na brak na odcinku intercooler-n75 ciśnienia sterującego, prawdopodobnie zatkane to to co ma nr 32 lub wężyk od intercoolera.

http://images36.fotosik.pl/372/097f72bb90d05eb5.jpg

Efekt taki - auto przyspiesza normalnie do 2-2,2krpm, po czym delikatne szarpnięcie budą, ledwie wyczuwalne, czasem i nie (prawdopodobnie otwiera się WG na skutek ciśnienia spalin większego od oporu sprężynki w WG bo dodatkowego ciśnienia utrzymującego WG w pozycji zamkniętej brak) i auto totalnie zmulone. Czasem pojawiają się przebłyski mocy - np w czasie długotrwałych deszczy ??? lub gdy podmieniając n75 przy okazji podmuchałem 2-5 barami w oba wężyki - w ten od intercoolera też.
Ostatnio zmieniony 2013-09-14, 22:36 przez pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
AAT@17xKM/380Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”