[100-2.5TDI AAT] Remont pompy i kupno wtrysków z aela gdzie

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
lukaszek_82
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2011-07-13, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ruda Sląska

[100-2.5TDI AAT] Remont pompy i kupno wtrysków z aela gdzie

Post autor: lukaszek_82 »

Jak w temacie gdzie na górnym sląsku znajdę dobry warsztat co wyremontują pompę i gdzie kupić nowę wtryski lub po regeneracji z aela? same wtryski bez programu coś dają? Ma ktoś namiary na pompiarza ze sląska co dobrze zna te klocki?
Ostatnio zmieniony 2013-07-03, 23:28 przez lukaszek_82, łącznie zmieniany 1 raz.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Wtryski kupisz na allegro 0,216 ale to niewielka różnica, swoje poślesz na wymianę wyjdzie cena atrakcyjna.
Nie korzystałem ale okoliczni mechanicy polecali mi serwis Śmietana z Kobióra.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Także mogę polecić Bosch Service Śmietana z Kobióra.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

jeśli masz silnika AAT to tak dają, zmiana na wtryski AEL spowoduje że auto będzie znaczniej lepiej jeździć, lepiej niż AEL jedynie do 2000rpm będzsie trochę więcej dymu, i podczas normalnej eksploatacji trzeba delikatniej gaz traktować, alto poprostu chce jechać.
Według mnie szkoda kasy na 216-tki, i tak mająteż otworki 0,210mm
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Skąd ta wiedza że 0.216 mają otworki 0.210 ? Możesz podesłać jakieś linki ? ;-)
Awatar użytkownika
trooky
Administrator
Administrator
Posty: 1074
Rejestracja: 2011-07-08, 23:18
Imię: Andrzej
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Szczecin
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Post autor: trooky »

Przylaczam sie do prosby powyzej
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

trooky, Maszto, też coraz częściej spotykam się z tą teorią. Ludzie Twierdzą że BOSCH nie wypuszczał wtrysków 0.216, tylko 0.210 z ciśnieniami 220/300 i nazwali je 0.216. Co do Fratelli Bosio to podobno oni robią "prawdziwe" 0.216 lecz pewnie też tam występuje jakaś tolerancja.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

afro89, z początku wtryskiwacze stosowane w AEL i D5252T miały otworki 0,216mm jednak póżniej zmniejszono je do średnicy 0,210.
wtryskiwacze od AHY AXG od początku miały średnicę 0,210mm co było spowodowane wymogami norm czystości spalin.
popatrzcie jakie średnice dysz były stosowane dla silników wysokoprężnych za oceanem...

[ Dodano: 2013-09-04, 14:58 ]
właśnie dlatego w nowszych autach najczęstszą usterką pomp wtryskowych jest łuszczenie się powiechni bierzni na fali na skutek zbyt dużych nacisków, szczególnie jest to widoczne u osób które jeżdżą agresywniej i trzymają silniki na wysokich obrotach, i tak najcześciej kończą pompy w silnikach ALH w automacie i AHH

[ Dodano: 2013-09-04, 15:00 ]
Maszto, niestety mam katalog na dysku kompa udostępniony po znajomości, niestety nie wiem czy jest on dostępny, w sieci, ale jak kilka razy próbowałem go znaleźć to były tylko linki do rapidshare, którego już dawno nie ma...
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

arwam, no to może udostępnił byś nam taki katalog?? Bo jak widać z internetu można duuużo ciekawych rzeczy się dowiedzieć. :-P
Ostatnio zmieniony 2013-09-04, 16:55 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

Jeszcze zanim arwam nam odpisał, poszperałem troszkę w sieci i rzeczywiście te informacje się pokrywają :ok:

http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-FAQ.htm
.216 injectors: These will give more power than .205 injectors. There were also two different actual sizes for injectors commonly referred to as ".216". See below for more details on actual sizes. You need adjustment of the fueling to control smoke and when used with a chip, advanced modifications and a new clutch are possible requirements to be able to burn all the fuel with little smoke. See 1000q: advanced power modifications for more details. They are not recommended for automatic transmission cars due to smoke.

The latest .216 nozzles are the Bosio DLC 1019 nozzles. These are 5 hole stock replacements for 150hp AXG engines.

Earlier 140hp 5 cylinder VW/Audi AEL engine "DSLA 150 P502" are true .216 µm nozzles. Later 150hp Transporter (eurovan, not available in the US) 5 cylinder AXG engine "DSLA 150P 1019" are .203mm nozzles but seem to give better results due to differences in the injector body (nozzles are all interchangeable). The smaller nozzles used a longer duration to achieve the same amount of fuel but since your ecu doesn't know the difference, make sure you know what .216 nozzle you are getting. The actual .216 injector body looks slightly different than your stock smaller nozzle injector bodies but the nozzles are all removable and interchangeable. 150hp nozzles may also be called "DSLA 150P 764" and use .205 holes.
arwam dobrze Cie tu mieć :-) :ok:
Ostatnio zmieniony 2013-09-04, 19:36 przez Maszto, łącznie zmieniany 2 razy.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Wklejałem parę katalogów (nie wiem czy tu czy na AKP forum) wtryskiwaczy, z których wynika, że nie ma żadnych 0.216 w wersji 150p z wyjątkiem może wynalazków fratelli (przynajmniej na takowy katalog dotąd nie natrafiłem). Jeden z nich dostępny na stornie 7 diesel.
AAT@17xKM/380Nm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”