[ALL] Typy zawieszeń - FWD, AWD

Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

[ALL] Typy zawieszeń - FWD, AWD

Post autor: adriang92 »

Witam. Czy ktoś wie jakie występowały zawieszenia w naszych c4? Mógł by ktoś zrobić coś w stylu listy i z opisem jak je rozpoznać? Wiem że występowało dużo rożnych a na sprężynach były kropeczki tylko co one oznaczają?
U siebie mam zawias 1be z tego co znalazłem to ori sportowy. I jest chyba obniżany bo stał niżej niż taty na 1ba, a na sprężynach mam po 3 kropki z tym że lewy przód 3 pomarańczowe a prawy żółta i 2 pomarańczowe. Tak powinno być czy coś mieszane? I jakie jest to dokładne zawieszenie poda ktoś jego specyfikacje?
Pozdrawiam ;-)
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez adriang92, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Były 2 zawieszenia (pomijam quattro) standard/komfort i sport. Te różne kolorowe kropeczki które widzisz są tylko oznaczeniem sprężyny dla danego silnika, skrzyni czy osprzętu dodatkowego w aucie (klima, hak, webasto). Zawias poznasz najłatwiej po wspomnianym kodzie na wlepie. Fakt faktem że te kolory raczej się nie powtarzają, więc przy pomocy ETKI można je rozpoznać i po kropkach, o ile są dobrze widoczne.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

aha dzieki to juz wiem po co są te kropki ;-) Na początku myslałem ze oznaczja one twardośc zawiechy :-P U siebie juz wiem że napewno siedzi ori 1be obniżane bo springi maja po 4 zwoje ;-)
(pomijam quattro)
w quattro jeszcze inne były oprócz sport i komfort?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Źle się wyraziłem, w Q też są takie same rodzaje (komfort/sport) ale co dziwne są inne sprężyny i amortyzatory niż w ośce (2xdroższe :evil: )
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Ale to chyba tylko tył nie? Z tego co słyszałem to zamek czy coś jest inny i nie pasuje.. Ale tak sobie siedziałem i porównywałem to wygladaja podobnie z tego co zauważyłem to róznią sie tylko Górnym mocowaniem.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dokładnie, tylko tył i tylko górą amorka (więcej jest podtoczone na tłoku amorka i więcej części nagwintowanej)
Śmiem twierdzić że można przerzucić górne mocowanie amorka od ośki i zastosować zwykłe amorki i sprężyny.
Ostatnio zmieniony 2014-01-18, 10:20 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Śmiem twierdzić że można przerzucić górne mocowanie amorka od ośki i zastosować zwykłe amorki i sprężyny.
Własnie o to mi chodzi czy by nie dało sie zrobić takiego moda. Pomyśl ile tańsze i bardziej dostępne zawiasy a do tego możliwość gleby za mała kasę bo przecież do oski za grosze kupić można a quattro? bez komentarza..
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Taka brutalna rzeczywistość. Zawias tylny w C4 Q jest spindolony pod tym względem.
W nowych modelach A6 widziałem że jest identyczne całe zawieszenie tylne dla ośki i Q, nawet piasty tylne są w oście przystosowane do półosiek, wrzucasz most wał itd, masz z ośki quattro czego w C4 nie zrobisz... drastycznie obniża to koszta.

Co do tych amorków, sprężyn i mocowań górnych z ośki, pasować to będzie na 99%, tylko że te mocowania z quattro są właśnie pod zawias ze stabilizatorem i nie wiem czy tu z czasem jakiś problem nie wyniknie, bo jednak są tylko w zawiasie ze stabilizatorem.
Miałem się tym pobawić ale czasu nie stykło, kupiłem drogie amorki do Q i zostawiłem jak jest. Na przyszłość jednak załatwię sobie używany amorek od ośki + sprężynę i popracuję nad taką podmianą.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Co do tych amorków, sprężyn i mocowań górnych z ośki, pasować to będzie na 99%, tylko że te mocowania z quattro są właśnie pod zawias ze stabilizatorem i nie wiem czy tu z czasem jakiś problem nie wyniknie, bo jednak są tylko w zawiasie ze stabilizatorem.
Miałem się tym pobawić ale czasu nie stykło, kupiłem drogie amorki do Q i zostawiłem jak jest. Na przyszłość jednak załatwię sobie używany amorek od ośki + sprężynę i popracuję nad taką podmianą.
Mieliśmy w domu włoszke quattro z ACE(2.0 16v) i tam o to chodzi stabilizatora nie było i to raczej oroi bo mocowań nawet nie było wieć może by to działo :ok:
piotrek17120
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2011-10-25, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: chełm

Post autor: piotrek17120 »

Panowie a ja mam takie pytanie szukam szukam na allegro przednich amorków do s6 4.2 quattro i nie mogę dojść o co Kaman zdjąłem dzisiaj koło i co zobaczyłem do amorka przyspawane mocowanie kierownicze i zgłupiałem a amory mi wczoraj poszły w cholerę jak wybiło mnie na nowy asfalt bo panowie drogowcy chyba zapomnieli znaku postawić ze roboty jadę sobie w nocy a tu nagle w górę z 20 cm na nowy asfalt wybiło mnie lekko w powietrze upadła mi esa i po amorach....
potrzebuje jakiś namiar na amorki z allegro które będą do mojej eski pineski :D
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

Jak nie było znaku trzeba było na policję dzwonić i po odszkodowanie od rogowców brać.
Los się musi odmienić
piotrek17120
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2011-10-25, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: chełm

Post autor: piotrek17120 »

to już nie o to chodzi nie jestem z takich co za 200zł Policie będę wzywał i czekał godzinę czasu zmęczony po trasie na środku drogi :P chce kupić nowe amorki no i w tym momencie staje się głupi bo nie wiem jak je wymienić pierwszy raz widzę czarna magie

http://moto.allegro.pl/amortyzator-przo ... 36636.html
czy takie idą do mojej Eski? i jaka jest procedura wymiany?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

To jest amorek typu "wkład kolumny mcphersona" Siedzi on wew tego co widziałeś a wymienić same amorki można nawet bez ściągania sprężyn, od góry.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
piotrek17120
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2011-10-25, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: chełm

Post autor: piotrek17120 »

ok fajnie to już wiem...a powiedz mi jeszcze czy ten wkład jest jakoś wkręcony? mam odkręcić te 3 śruby co maja regulacje Macphersona i ta główna amortyzatora? nie wiem jak wyjąc go z sprężyny, ja Ci powiem Ty to jesteś koleś git
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Te z aukcji to właśnie takie. Mogą być bardziej miękkie bo do S6 są o innym oznaczeniu i pewnie twardsze. Fabrycznie siedzą Sachs Advantage. Jak ci nie zależy na fabrycznej twardości to bierz te. Zyskasz coś tam z komfortu ;-)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”