[A6-2.5TDI AEL] zmiana turbiny z K14 na K16

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

GTR34, Co do kąta wtrysku, to ważne jest także jak jest napisany program, a z tego co obaj wiemy to kąt wtrysku w Twoim programie nie jest ruszony, czyli przyśpieszenie kąta wtrysku za pomocą pompy wtryskowej nic nie da bo N108 będzie miał tylko mniejsze wypełnienie, a kąt będzie taki sam.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

afro89, Masz rację, mapa doładowania i dawki paliwa zresztą też. Muszę pomyśleć nad innym programem do K16.
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

GTR34, czytałem twój watek jak zmieniałes na K16 i wposminałes ze różnica jest odczuwalna wiec teraz juz sam nie rozumiem czy jest wydajniejsza czy taka sama...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

K14 wystarcza z wielkimi bólami do 165-170KM, a K16 z AAt do około 180-190KM, może przy wielkiej gimnastyce do 200KM ale to jużna wysokim EGT
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

http://files.tinypic.pl/i/00463/3wy2ov9d96rx.gif

http://files.tinypic.pl/i/00463/s1xtnareih4m.gif

K16 jest sprawniejsza niż K14 (przykładowe ilustrację przy doładowniu 1 Bar i wydatku 0.15m^3/s) o jakieś 5%, osiąga te same parametry przy niższych obrotach wirnika.
Ostatnio zmieniony 2013-10-29, 22:34 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

icemerc, Tak, różnica jest odczuwalna, ale powtarzam- Szału Nie Ma. I na pewno na K16 nie poprzestanę bo to nie jest jeszcze to, co bym chciał.
arwam, A ile można wykrzesać NM momentu na takiej K16 z AAT i seryjnych wtryskiwaczach 0.210 z AEL'a ? Myślę też trochę nad zmianą IC na FMIC, ale nie wiem czy do tego turba to ma sens. Kiedyś chciałbym wrzucić VNT ale to w dalekiej przyszłości.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

moment około 400Nm ale to w zależności od tego jakie są umiejętności osoby robiącej program, bo sama wiedza jak zmieniać parametry silnika to nie wszystko, trzeba jeszcze znać zasady jak te zmiany będą wpływać na pracę, silnika, i od tego jaki duży margines bezpieczeństwa sobie zostawimy.


ja przynajmniej narazie o VNT nie myślę, VNT jest dobre jeśli nie latamy w sprintach, tylko jeśli zależy nam na elastycznosci sinlika.
większe WG ułatwia utrzymanie trakcji na starcie, to raz. a dwa lepiej się sprawuje w sprincie, otwarcie WG powoduje tylko przewranie dopływu energii zasilającej turbinę, a w VNT otwarcie kierownic powoduje dosłownie zahamowanie wirnika. co w sprincie przeszkadza,
nic jutro będę leczył klina na wale, i jak nie wydrę wszystkich włosów z głowy i pieniędzy z portfela to pojutrze zasiądą wtryskiwacze 240-tki i zobaczymy jak się będzie auto sprawować
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

moje turbo po prawie 400 tyś już tez dogorywa.... wiec zmiana na zdrowe K16 napewno przyniesie rezultat jakiego oczekuje.... tzn mam nadzieje :roll:
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

GTR34, po zmianie turba z 14-stki na 16-stkę należałoby pogrzebać przy kącie wtrysku czy zostawić tak jak jest pod serię K14?
Ostatnio zmieniony 2013-11-05, 20:53 przez gjom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

kąt wtrysku w Twoim programie nie jest ruszony, czyli przyśpieszenie kąta wtrysku za pomocą pompy wtryskowej nic nie da bo N108 będzie miał tylko mniejsze wypełnienie, a kąt będzie taki sam.
gjom, Zależy jaki się ma soft, w seryjnym sofcie nie ma sensu, bo tak jak powiedział afro89,
Więc wniosek jest jeden, ja mam 75 jednostek w 000 BS, coś tam się to padło zrywa ale nie tak, jakbym chciał.
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

GTR34, troszke z innej beczki. czym umyć umyc z zewnatrz turbo? bo troszke zasyfione starym oleje itp... ?
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

dimer, lub Tenzi kamień i rdza sobie bardzo dobrze radę dają, w tym drugim wypadku uwaga na lakier.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

Dzieki.


jeszcze jedno :

według teki uszczelki kolektora wydechowego różnia sie. w klepach twierdza ze sa wszystkie takie same... zakładaliscie wszystkie takie same czy jak?
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

Tak wszystkie są takie same.
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tedi, Wprowadzasz ludzi w błąd. Uszczelki kolektora wydechowego różnią się, 2 jest inne a 3 są inne jak dobrze pamiętam. Na pewno nie są takie same.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”