[100-2.0 AAD/ABK] Szarpie nie równo pracuje na Pb.ABK

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Zahar
Adept
Adept
Posty: 9
Rejestracja: 2013-05-03, 16:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Trzebiatów

[100-2.0 AAD/ABK] Szarpie nie równo pracuje na Pb.ABK

Post autor: Zahar »

Witam, może powielam temat,ale dalej nie mogę znaleść przyczyny. Posiadam audi 100 2.0 abk. Problem jest taki że po odpaleniu na ssaniu przez 30 sekund nie ma problemu ale jak ssanie się wyłączy to samochód strasznie szarpie na Pb w okolicy 2 tys. rpm, ciężko chodzi jest ociezaly i mulowaty jak by nie miał wogóle mocy i szarpie całą budą. Do tej pory wymieniłem: -czujnik położenia przepustnicy -świece -niebieski czujnik temperatury -szary czujnik temperatury - listwe wtryskową z wtryskami -czujnik ciśnienia oleju Mówią ze sonda lambda moze byc uszkodzona i przekazuje zle informacje do komputera. Czytalem równiez o przekaźniku nr.30 który występuje w 80-tce i ma wpływ na spalanie i działanie silnika na Pb.Proszę o poradę w tej sprawie.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

_przywitajsie

Na pewno nie jest to sonda. Sonda reguluje skład mieszanki w pewnym zakresie tylko, jej awaria co najwyżej może spowodować prace w trybie awaryjnym czyli bez korekty lub osiągnięcie granicznych wartości adaptacji ECU po których nie ma możliwości by szarpało. Jeśli skład mieszanki jest na tyle zryty by szarpało, to na pewno przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ale na pewno w układzie paliwowym skoro na ssaniu jest ok.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mamu
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2013-04-08, 20:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koszalin

Post autor: mamu »

ja bym sprawdził układ zaplonowy...
namez89
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2013-06-02, 16:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nysa

Post autor: namez89 »

A może silnik krokowy? Ja go nie mam i w sumie na wolnych chodzi ładnie ale po dodaniu gazu i puszczeniu auto zachowuje się jakby chciało zgasnąć ale spowrotem wraca na obroty około 900-1100rpm tak skacze. Noo i problem pojawia sie przy jeździe trzeba z duzych obrotów ruszać a przy zmianie biegów auto szarpie.

Czasami przyczyna może siedzieć w jakimś banale :-)
adi71090
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2012-06-26, 22:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piotrków Trybunalski

Post autor: adi71090 »

Przy silniku ABK jak jest mułowaty to obstawiam przepływkę, potencjometr przepustnicy, albo jak kolega wyżej krokowiec.
kdkp16
Adept
Adept
Posty: 7
Rejestracja: 2012-12-10, 21:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: kdkp16 »

Ja bym sprawdzil takze aparat zaplonowy mialem podobny problem wymienilem aparat i problem ustal ;) :ok:
soltysos
Adept
Adept
Posty: 2
Rejestracja: 2013-12-09, 20:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sokółka

Post autor: soltysos »

U mnie jest ten sam problem. Co do przekaźnika 30 to coś może w tym być. Na forach o audi 80 piszą że wymiana tego przekaźnika działa cuda. Ma on rzekomo odpowiadać za funkcjonowanie sterownika silnika.
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Silnik krokowy odpowiada za wolne obroty-reguluje dopływ powietrza wiec tylko do 1100 tys obrotów (na sssaniu) odpada!
sonda lambda reaguje na skład mieszanki paliwowo-powietrznej w pełnym zakresie srednio podejrzany (chyba,że dochodzi duże spalanie)
Ja bym sie skupił na układzie zapłonowym po nim oczekiwać można cyrków
Przepływomierz też pod lupe on gra dużą role.
Pamietaj pierwsze diagnoza potem wymiana,bo innaczej wymoenisz pół auta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”