[ALL] Ranking przednich wahaczy

Jaki wahacz wytrzymał najdłużej?

LMO
16
31%
TRW
14
27%
Ruville
2
4%
Myle
7
14%
Febi
2
4%
Moog
3
6%
Sasic
0
Brak głosów
Delphi
0
Brak głosów
Fortune Line
2
4%
Topran/Dachstein/GPD/Hart/Fast itp
5
10%
 
Liczba głosów: 51

Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

kleizikmamert, _przywitajsie
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Ja słyszałem że regenerują w Bytomiu tylko nie wiem gdzie dokładnie.Mam sforzeń wybity w orginalnym wahaczu i chyba się tam zgłoszę :-> Wie może ktoś kto coś takiego tam regenerował ile to kosztuje?wytrzymałość jaka?chyba lepsza niż jakaś najtańsza ''chińszczyzna''
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Zalozylem meyle hd....
Sworzen jest faktycznie grubszy, poduszka ma wicej gumy ale co dziwne wahacze co wyszło na geometri sa krótsze przez co kąty sie posypały...
160+PS
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Ja też jechałem na zbieżność po wymianie wahacza ale sklepywałem nieco podkładki więc się deko musiało przesunąć, teraz po ustawieniu w 3D :lol: prowadzi się jak lokomotywa po szynach.
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Hincó pisze:Zalozylem meyle hd....
Sworzen jest faktycznie grubszy, poduszka ma wicej gumy ale co dziwne wahacze co wyszło na geometri sa krótsze przez co kąty sie posypały...
Ale to i tak powinieneś ustawić spokojnie kąty. Tyle regulacji powinno być u góry.

Dobre wahacze do niższych sprężyn. Przy obniżanych niestety nie ma tyle regulacji żeby ustawić kąty.

P.S. W jaki sposób oceniliście, że wahacze są krótsze? Była robiona geometria przed samą wymianą wahaczy? Czy po prostu kiedyś robiłeś i były w normie?

ryba80 pisze:Ja też jechałem na zbieżność po wymianie wahacza ale sklepywałem nieco podkładki więc się deko musiało przesunąć
To wpłynęło na wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.
Ostatnio zmieniony 2013-05-28, 15:14 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

elmi_k pisze:To wpłynęło na wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.
Nigdy w życiu... Podkładki tylko ograniczają ruch wahacza. Przecież normalnie, przy sprawnych nie wybitych tulejkach, nie opiera się na żadnej podkładce wahacz. Lekkie sklepanie zawęża tylko pracę tych tulejek a nie zmienia geometrię, inaczej mówiąc, jest mniejszy tylko zakres poruszania się wahacza na tych tulejach.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

J.A.G pisze:
elmi_k pisze:To wpłynęło na wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.
Nigdy w życiu... Podkładki tylko ograniczają ruch wahacza. Przecież normalnie, przy sprawnych nie wybitych tulejkach, nie opiera się na żadnej podkładce wahacz. Lekkie sklepanie zawęża tylko pracę tych tulejek a nie zmienia geometrię, inaczej mówiąc, jest mniejszy tylko zakres poruszania się wahacza na tych tulejach.
No nie do końca się z tym zgadzam, jeżeli równomiernie sklepiemy podkładki to OK ale jeżeli jedną sklepiemy 1 mm a drugą np. 4mm to niestety wpłynie to na wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

U góry na fasolkach przy poduszce amortyzatora zawsze na innych wahaczach trzeba było je do środka samochodu prawie do konca naciągnąć a teraz w druga stronę i jeszcze mało. Kat wyprzedzenia tez był poza zakresem na jednym kole ale minimalnie. ..
Tylko z tego co teraz myślę to wahacze sa za dlugie... musze zobaczyc....
Meyle daje w komplecie tez podkladki i poduszki któresa bardziej wypełnione guma od lmo... a podkładki są dosyć wypukle jak na nowe. ...
Muzy zmierzyć odległość kół przednich od tylnych czy jest ok bo mam krzywo kierownicę wiec jutro pojadę na poprawke... albo luzy w maglownicy....
Nie wiem co jest grane ale zbieżność jest ok a kierownica krzywo a przy założeniu przyrządów jest na wprost... przestawilem ma klinie i jest dobrze...
Kola nawet zamieniali i nic...
Ostatnio zmieniony 2013-05-29, 22:15 przez Hincó, łącznie zmieniany 1 raz.
160+PS
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

ryba80, musiałby ci się wahacz opierać o tą tulejkę i podkładkę a to znaczy że masz wywalone tulejki a jak są wywalone jakiekolwiek tulejki w zawiasie też się zmienia gemotria i to normalne. Musiałbyś baaardzo mocno sklepać by wyp sworznia zmienić.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
grzesiek.sz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2011-06-30, 08:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: grzesiek.sz »

Wahacze LEMFORDER LMI10077 LMI10101 (700zł za oba)
wymienione ponad 30 tyś temu i nie widać zużycia
Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

A co sądzicie o zregenerowaniu sforzni w Bytomiu?Bo przecież to tylko onie chodzi,resztę da rade wymienić ;-)
Awatar użytkownika
Glac
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 98
Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Glac »

Awatar użytkownika
pawlo12
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 93
Rejestracja: 2012-12-23, 20:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawlo12 »

Tak.Tylko że ja będe sam demontował i zawoził im te wahacze i chodzi mi tylko o sforzeń czy jest dobrze zregenerowany
Awatar użytkownika
Glac
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 98
Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Glac »

Do samej regeneracji nie mam zastrzeżeń
Awatar użytkownika
YACA
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2012-07-24, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piekary Śląskie

Post autor: YACA »

Poproszę o więcej informacji na temat regeneracji w Bytomiu - czy ktoś już u nich robił od czasu ostatnich wpisów ? Jak trwałość regeneracji ? Pamiętam, że kumpel robił u nich wahacze w Passku B4, i przez kolejne 20 tys. km nie miał problemu, później sprzedał samochód.

U mnie:

Wahacze KRAFT, wymienione po zakupie samochodu w 08.2012 r.

Wytrzymały 30 tys. km - wczoraj na przeglądzie wyszły luzy na sworzniach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze”