[A6-2.5TDI AEL] Zasyfiony Intercooler

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Misiek90
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2011-07-06, 16:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jarosław

[A6-2.5TDI AEL] Zasyfiony Intercooler

Post autor: Misiek90 »

Witam, po zakupie auta poprzedni właściciel nie zakładał osłon od dołu i od góry, i teraz zabieram sie za robienie koło silnika i zauważyłem ze IC jest totalnie zabity jakimś syfem( błoto itp) chce się dowiedzieć czy w tym stanie możne on mieć jakiś wpływ na turbinkę (Po 2tys obrotów czuć turbinkę wiec działa ale czy może mocniej?) i czym to wyczyścić wyciągnąć go myjka ciśnieniowa czy co??
Audi 100 C4 Sedan
Audi 80 B2 Sedan
Audi 80 B3 Sedan
Obecnie - Audi A6 C4 Avant
W planach Audi S6 C5 Sedan:)
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

wyciągnij go i wyczyść jeśli masz na to czas ;)
nie myjka ciśnieniowa bo możesz pogiąc cienkie blaszki, chyba ze zgodnie z ich kierunkiem będziesz myc..
dodatkowo wyczyść środek jeśli znajdziesz tam olej :)
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Misiek90
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2011-07-06, 16:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jarosław

Post autor: Misiek90 »

Będę cały przód wyciągać wiec i go wydrę, dzięki za pomoc:)
Audi 100 C4 Sedan
Audi 80 B2 Sedan
Audi 80 B3 Sedan
Obecnie - Audi A6 C4 Avant
W planach Audi S6 C5 Sedan:)
Mario69
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2011-09-08, 22:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn / Londyn

Post autor: Mario69 »

witaj... intercooler to chlodnica powietrza, chlodniejsze powietrze wpadajace do silnika to wiecej tlenu w konsekwencji wieksz moc silnika... sama turbina nie padnie jak IC bedzie zatkany blotem..... ale jak go wyczyscisz to poczujesz na trasie... napewno zobaczysz roznice w spalaniu...
...pozdrawiam...
cztery kółka diesel w rzędzie i dojadę sobie wszędzie
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Misiek90, jak czyszczenie IC ?
w sumie też bym się za to zabrał bo mam troche zasyfiony.. trzeba sciagać zderzak albo błotnik do tego ? czy od dołu da rade sie dostac ?

myślicie, że zasyfiony IC może wpływać na wieksze dymienie i mocniejsze grzanie się silnika (szukam przyczyny tego ze olej mam na trasie w temperaturze ok 110-115 stopni) ?
Ostatnio zmieniony 2011-09-09, 18:38 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
Mario69
Adept
Adept
Posty: 6
Rejestracja: 2011-09-08, 22:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn / Londyn

Post autor: Mario69 »

..witaj Pablo90, mysle ze taka temperatura oleju to norma w naszych autach, ja jadac na trasie 150km/h temp oleju mam 130 stopni, prosta zasada olej rowniez studzi silnik a w szczegolnosci denka tlokow i jak szybciej jedziesz - cieplejszy olej
...dymienie to inna historia...podstawa to paliwo... teraz wielkie koncerny leja olej roslinny do naszego diesla i nigdy nie wiesz co kupujesz... druga rzecz to jak zaslepisz egr to tez bedzie kopcil... trzecia rzecz to wtryskiwacze jak leja tez kopci...jak chcesz zobaczyc czy cos jest nie tak przegon autko po trasie troszke i dopiero sprawdz bo jak jezdzisz tylko po miescie to w kacie masz pelno sadzy...
...ale pomysl z czyszczeniem IC popieram, sam musze zerknac czy tam czysto... to ma wplyw na moc i spalanie w trasie...
cztery kółka diesel w rzędzie i dojadę sobie wszędzie
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

Mario69, albo ktokolwiek podpowiedzcie mi jak wymontować intercooler
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Misiek90
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 65
Rejestracja: 2011-07-06, 16:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jarosław

Post autor: Misiek90 »

Witam jeszcze nie wyciągałem IC czekam na sprawdzenie klimy a jestem umówiony na poniedziałek wiec od wtorku coś się zacznie dziać :)
Audi 100 C4 Sedan
Audi 80 B2 Sedan
Audi 80 B3 Sedan
Obecnie - Audi A6 C4 Avant
W planach Audi S6 C5 Sedan:)
Awatar użytkownika
Mongolski
Mechanik
Mechanik
Posty: 171
Rejestracja: 2011-05-24, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Legnica

Post autor: Mongolski »

ja tez nad tym myslałem, z wierzchu mało widac, ale napewno nie jest czysty, pewnie bedzie to znikoma roznica, jesli wogole bedzie odczuwalna, aczkolwiek chyba warto poswiecic na to chwilke.
-dołaczam sie wiec do zapytania, czy sciagał ktos, kiedys IC bez rozbierania 3/4 przodu? 8-)
Obrazek
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak, ja rozbierałem i raczej jest to niewykonalne bez ściągania zdesia. Ściągasz zderzak i masz wszystko na wierzchu, wyciągasz całą puszkę filtra powietrza, potem ściągasz węże z IC. Tutaj gdzie siedzi puszka filtra jest śruba na imbus która trzyma IC, odkręcasz ją i wysuwasz IC do tyłu, bo z przodu trzyma się na takich gumkach. I to w zasadzie tyle, podłogę pod silnikiem też trzeba ściągnąć. Będę to robił jeszcze raz niedługo to zrobię jakieś porządne fotostory.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Jest łatwiejszy sposób :mrgreen: ściągasz obie rury z intercoolera i w górną pod ciśnieniem np. pistoletem do malowania pryskasz ropą czy jakimś płynem :-)
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Oczywiście można i tak, ale ja miałem ściągnięty zderzak bo oddałem do malowania to i przy okazji zrobiłem parę rzeczy jak było wszystko na wierzchu. Poza tym i tak musiałem go wyciągnąć bo z zewnątrz był zalepiony jakimś błotem, bo nie było osłony.. Teraz wyczyściłem go z zewnątrz i wewnątrz, założyłem osłonę i jest po Bożemu zrobione tak jak ma być.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Witam. Koledzy ostatnio staram się polepszyć dynamikę silnika. Pierwszym moim krokiem było zaślepienie egr'a a następnie wyczyszczenie dolotu później z kolei pozbylem się katalizatora. Samochód już fajnie jeździ ale to jeszcze nie to. W icku posiadam śladowe ilości oleju i zastanawiam się czy wymontowanie go i wyczyszczenie polepszy sprawę. Co koledzy o tym myślą? I jeszcze jedno pytanie trochę z innej beczki otóż ostatnio przejechałem się kolegi vw b4 1.9tdi i autko to przy delikatnym wcisnieciu gazu bardzo dynamicznie się rozpędza u mnie czegoś takiego nie ma, żebym mógł fajnie przyspieszyć muszę dodać gazu chociaż do połowy. Czy u was też tak jest? Kolega z forum kiedyś wspominał o złym ustawieniu dawki paliwa. Co o tym myślicie?


Przeniosłem do odpowiedniego działu i scaliłem. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2013-01-12, 15:12 przez gavotte, łącznie zmieniany 1 raz.
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

gavotte, w intercoolerze tam chyba zawsze coś będzie. Może mieć na na to wpływ odma, sama turbina itd... Zwiększ dawkę jeśli jest mała i będzie się lepiej bujał :ok:
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Prostując temat,
Nie ma raczej większego sensu czyszczenia i przejmowania się olejem w intercoolerze bo to normalne w doładowanych dieslach. Za to możesz umyć z zewnątrz od drugiej strony z karchera to wymiecie wszystko co się zablokowało w żeberkach ;-)
I co do układu dolotowego posprawdzaj wszystkie węże czy nie są popękane, szczelne i to na tyle :ok:
Ostatnio zmieniony 2013-01-12, 22:30 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”