[Q-MAN.] Zamiana torsena z typ 1 na typ 3

Wszystko co związane z napędem a nie pasujące do ww kategorii.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

[Q-MAN.] Zamiana torsena z typ 1 na typ 3

Post autor: lukaszz2369 »

Witam

Ostatnio do głowy wpadł mi pomysł czy jest możliwe zamontowanie torsena typ 3 zamiast standardowego typ 1. Teoretycznie jest to wykonalne czy za dożo różnic występuje żeby wykonać taka przekładkę?
Ostatnio zmieniony 2013-03-10, 15:50 przez lukaszz2369, łącznie zmieniany 1 raz.
zrywka
Mechanik
Mechanik
Posty: 112
Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków/Zamość

Post autor: zrywka »

Torsen 3 to taki jak w A4 jest?
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

lukaszz2369, zapytam nieśmiało : co nie odpowiada Ci w fabrycznym rozwiązaniu torsena, że chcesz zmieniać z typu 1 na typ 3 ?.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Nie chce zmieniać bo mi to jest nie potrzebne, pytałem się czysto teoretycznie. Z tego co wiem to w typ 3 więcej mocy idzie na tył co niweluje podsterowność i myślałem że może ktoś to już przerabiał.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Torsen typ 1 :

http://www.torsen.com/files/Torsen%20T- ... 0Sheet.pdf

Torsen typ 3 :

http://www.torsen.com/files/Torsen%20T- ... 0Sheet.pdf

Z tego co widzę to w typie 3 więcej mocy idzie na przód.
Ostatnio zmieniony 2014-04-10, 20:29 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 305
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

Zawsze jak się dowiadywałem to typ 3 rozdziela moment 40:60 przód tył

http://audi-blog.eu/2011_04_01_wszystko ... m-miejscu/
zrywka
Mechanik
Mechanik
Posty: 112
Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków/Zamość

Post autor: zrywka »

ja z kolei slyszalem,ze najlepiej nie ruszac torsena,a tylko wymienic tylni dyfer na dyfer z Audi V8 z torsenem. podobno bajka jest.
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”