[A6 C4] Owijany wydech

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

[A6 C4] Owijany wydech

Post autor: quattrdomasz »

Mam pytanie, czy ma ktoś doświadczenie w owijaniu wydechu?
Mam zamiar uzyskać jeszcze lepszy dźwięk mojej V6 i być może ten zabieg byłby wystarczający zanim zabrałbym się za zmianę całego wydechu na inny.

Jaki mniej więcej można uzyskać efekt? Na przykładzie kilku motocykli zauważyłem, że dźwięk w owiniętym wydechu jest dużo niższy i głośniejszy na końcu wydechu. Jak będzie w przypadku samochodu?
Owijać cały wydech czy tylko początek - czyli kolektor?

Czym owijać?
Na allegro znalazłem wiele taśm termoizolacyjnych, bazaltowych.
Przykład

Na aukcji podane są zalety:
* Obnizenie temperatury w komorze silnika
* Utrzymanie podwyzszonej temperatury w układzie wydechowych dzieki czemu spaliny sa cieplejsze i szybciej opuszczaja wydech
* Mniejsze nagrzewanie oleju silnikowego w misce olejowej
czy któreś z nich są wiarygodne i czy taka taśma nie zaszkodzi silnikowi?
Ostatnio zmieniony 2013-03-03, 18:56 przez quattrdomasz, łącznie zmieniany 1 raz.
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Wiesz nie jestem specem od termodynamiki ale na chłopski rozum to podnosząc temperaturę spalin silnik też będzie cieplejszy, kolektor wydechowy jest w końcu połączony z głowicą więc te elementy będą się od siebie nagrzewały... Dwa to większa temperatura spalin to większe ciśnienie spalin- wg mnie to spowalnia odprowadzenie spalin z komory spalania. Do tego bałbym się o sondy i katalizatory- one mają swoją temperaturę pracy, czy wytrzymają podwyższoną temperaturę? Czy będą prawidłowo działały?
Awatar użytkownika
impres-me
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2012-12-02, 10:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radzyń Podlaski

Post autor: impres-me »

a ja sie pytam po co..? nie ma leprzego dzwieku niz syczenie orginalnych wydechow nieskalanych modami. slyszales kiedys taki dzwiek jaki wydobywa sie dzieki sprawnym katom i fabrycznemu wydechowi bez dziur? porownywal bym to z gwizdem turbosprezarki. u mnie tak jest i kilka osob pytalo mnie czy mam tam turbinke. kolega tak mial w czystej benzynce puki nie wycia katow. a jak chcesz dzwieku z tlumnikow zmien ostatni wydech, zadne owijanie przez to mozesz tylko sobie auto spalic , wiesz jaka temperature osiagaja rozgrzane katalizatory??
----------------------IMPRES-ME-----------------------
Awatar użytkownika
quattrdomasz
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2012-10-29, 13:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: quattrdomasz »

impres-me, wycinanie katów już przerabiałem w innych autach, dało to bardziej metaliczny dźwięk. Póki co mam seryjny wydech z katami, nówka z kwasówki, zakładałem 3 miesiące temu i tak jak mówisz lekko "syczy", ale chcę coś pokombinować żeby uzyskać bardziej rasowy dźwięk V6 zarazem pasujący do limuzyny :evil: Właśnie też się zastawiałem czy można owijać katy... ;-)
--> :q: POWER!!!

A6 C4 :q: 2.8 AAH 174KM 250Nm (96r.)
A6 C5 :q: 2.5tdi BAU 180KM 370Nm (03r.)
80 B4 :q: 2.6 ABC 150KM 225Nm (93r.) (Diff Lock;)
A6 C4 2.5tdi AEL+ 169KM 340Nm (97r.)
Pawel_M
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2013-03-02, 13:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel_M »

Takie owijanie nic nie daje a na pewno już nie zmieni dźwięku wydechu. Bandaż termoizolacyjny przeważnie stosuje się na układ wydechowy który znajduje się w komorze silnika ( kolektor i część wydechu ) w celu uzyskania niższej temperatury. Takie stosowanie ma sens w silnikach turbo gdzie temperatura spalin (EGT) często dochodzi do 1000 stopni. W silnikach wolnossących temperatury są dużo niższe a dodatkowo przy seryjnej puszcze silnika to już wogóle można sobie darować...

Jeżeli chcesz bardziej rasowy dźwięk to zrób wydech na większych średnicach rur nie zapominając o odpowiednio większym przelocie przez tłumiki i dodatkowo wywal katalizatory
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

A ja mam pytanko , w S4 silnik 2,2 TQ , za kolektorem wydechowym na dole są tzw portki czyli tam gdzie się rozgałęzia wydech na dwie rurki i na tych portkach jest jakaś termoizolacja ,nie mam osłony silnika i u mnie jest ta termoizolacja jest na wykończeniu, w strzępach.
jakie zadanie ona spełnia? Po co ona jest? Może właśnie do ochrony osłony pod silnikiem, żeby się nie sfajczyła?
Mam zamiar zamontować osłonę silnika i skrzyni i czy mogę wydech osłonić taśmą termoizolacyjną z allegro w miejscach gdzie mógłby ewentualnie wydech dotykać tej osłony? czy to zda egzamin? nie chciałbym sfajczyć osłony.

ktoś mi odpowie ?
Ostatnio zmieniony 2014-05-06, 01:54 przez Danieles, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”