[ALL ] avant-naprawa wiązki klapy tylnej
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
[ALL ] avant-naprawa wiązki klapy tylnej
Czesta usterka w avantach jest niedzialajace urzadzenia elektryczne w klapie tylnej jak swiatla lub wycieraczka.
Najczestsza przyczyna sa przerwane kable w elastycznym laczniku znajdujacym sie przy zawiasie klapy.
W przypadku c4 jest to lewa guma karbowana przez ktora przechodza przewody elektryczne z nadwozia do klapy.
Naprawa polega na wycieciu 40-50cm tej instalacji i wlutowaniu w to miejsce nowej wiazki przewodow.
Dobrze przy okazji zaopatrzyc sie w nowa przelotke gumowa.Do nabycia w aso koszt ok 30zl.
Naprawe zaczynamy od rozebrania slupka tylnego.zaczynamy od zdjecia plastiku gornego.podwazamy go od strony uszczelki i odpinamy w dol.
Nastepnie od gory odchylamy i odpinamy plastik na boczku tylnym.
Mamy juz wiazke na slupku.zawinieta w izolacje tekstylna.
Przystepujemy do rozbierania klapy.
Tutaj podobnie zaczynamy od dlugiego plastiku.Jest na zatrzaskach.
nastepnie sciagamy plastik przy lewej krawedzi klapy.jest na blaszanych zaczepach wiec wystarczy go odciagnac od klapy i schodzi.
Mamy druga strone rozebrana.
Nastepnie odkrecamy oslone zawiasu dwie srubki na krzyzak i sciagamy te oslone.
Sciagamy gume z otworow w nadwoziu i w klapie.
Odcinamy ok 20cm wiazki na slupku tylnym odzielajac jednak z wiazki kable do lampki idace sa tylko w jednej izolacji
Na klapie rozplatujemy wiazke i tniemy kable w roznych miejscach.chodzi o to zeby zmieniac miejsce przeciecia kolejnych kabli o ok 1cm .Zabieg stosujemy po to aby nie wyszlo jedno duze klebowisko zlaczen i lutowan bedzie ciezko upchnac pod oslona.
Nastepnie wyciagamy cala uszkodzona czesc instalacji lacznie z uszkodzona guma laczaca.
Nastepnie liczymy ile jest kabli na klapie do polaczenia u mnie bylo to 13 kabli.od strony nadwozia bylo to 11 kabli i 2 kable do lampki.
Wiec wszystko sie zgadza.
Nastepnie robimy 50cm kawalek izolacji czyli 13 kabli odpowiedniej dlugosci zawijamy izolacja na calej dlugosci
Pamietajmy o zalozeniu nowej gumy.
Przewlekamy z jednej strony do klapy przez otwory konstrukcyjne z drugiej do nadwozia.
Pozostalo polutowanie kabli jeden do jednego,
czyli np czerwony w klapie mozemy polaczyc jakimkolwiek kolorem aby tylko w slupku do tego samego koloru podlaczyc rowniez czerwony kabelek.
Dobrze jest wpuscic w ta gumowa oslone kabli troszke oleju,aby kable mogly sie ladnie ulozyc i nie byly napiete przez kilka pierwszych zamkniec klapy..
Calosc skladamy w odwrotnej kolejnosci.
musi dzialac.
Zdjecia robione w czasie operacji wymiany klapy ale dzialanie to samo gdyz przy okazji wymiany naprawialem instalacje.
Najczestsza przyczyna sa przerwane kable w elastycznym laczniku znajdujacym sie przy zawiasie klapy.
W przypadku c4 jest to lewa guma karbowana przez ktora przechodza przewody elektryczne z nadwozia do klapy.
Naprawa polega na wycieciu 40-50cm tej instalacji i wlutowaniu w to miejsce nowej wiazki przewodow.
Dobrze przy okazji zaopatrzyc sie w nowa przelotke gumowa.Do nabycia w aso koszt ok 30zl.
Naprawe zaczynamy od rozebrania slupka tylnego.zaczynamy od zdjecia plastiku gornego.podwazamy go od strony uszczelki i odpinamy w dol.
Nastepnie od gory odchylamy i odpinamy plastik na boczku tylnym.
Mamy juz wiazke na slupku.zawinieta w izolacje tekstylna.
Przystepujemy do rozbierania klapy.
Tutaj podobnie zaczynamy od dlugiego plastiku.Jest na zatrzaskach.
nastepnie sciagamy plastik przy lewej krawedzi klapy.jest na blaszanych zaczepach wiec wystarczy go odciagnac od klapy i schodzi.
Mamy druga strone rozebrana.
Nastepnie odkrecamy oslone zawiasu dwie srubki na krzyzak i sciagamy te oslone.
Sciagamy gume z otworow w nadwoziu i w klapie.
Odcinamy ok 20cm wiazki na slupku tylnym odzielajac jednak z wiazki kable do lampki idace sa tylko w jednej izolacji
Na klapie rozplatujemy wiazke i tniemy kable w roznych miejscach.chodzi o to zeby zmieniac miejsce przeciecia kolejnych kabli o ok 1cm .Zabieg stosujemy po to aby nie wyszlo jedno duze klebowisko zlaczen i lutowan bedzie ciezko upchnac pod oslona.
Nastepnie wyciagamy cala uszkodzona czesc instalacji lacznie z uszkodzona guma laczaca.
Nastepnie liczymy ile jest kabli na klapie do polaczenia u mnie bylo to 13 kabli.od strony nadwozia bylo to 11 kabli i 2 kable do lampki.
Wiec wszystko sie zgadza.
Nastepnie robimy 50cm kawalek izolacji czyli 13 kabli odpowiedniej dlugosci zawijamy izolacja na calej dlugosci
Pamietajmy o zalozeniu nowej gumy.
Przewlekamy z jednej strony do klapy przez otwory konstrukcyjne z drugiej do nadwozia.
Pozostalo polutowanie kabli jeden do jednego,
czyli np czerwony w klapie mozemy polaczyc jakimkolwiek kolorem aby tylko w slupku do tego samego koloru podlaczyc rowniez czerwony kabelek.
Dobrze jest wpuscic w ta gumowa oslone kabli troszke oleju,aby kable mogly sie ladnie ulozyc i nie byly napiete przez kilka pierwszych zamkniec klapy..
Calosc skladamy w odwrotnej kolejnosci.
musi dzialac.
Zdjecia robione w czasie operacji wymiany klapy ale dzialanie to samo gdyz przy okazji wymiany naprawialem instalacje.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- eSPe
- Administrator
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
- Imię: Sławek
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 4.2 290KM (AEC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Podziękował: 1 raz
- Płeć:
- Kontakt:
Od czego tu zacząć?
Zacznę może od tego że chciałbym podziękować Butterbeanowi za naprawę nieszczesnej wiązki tylnej klapy.
Naocznie miałem okazję podejrzeć jak to robi i powiem tylko że odbyło się to za pierwszym podejściem.
Po zlutowaniu i odpaleniu zaplonu wsio trybilo bez problemu.
Kto ma do Butterbeana blisko a również ma problem z wiązką to niech wali jak w dym.
Fachowo naprawi, kawą poczęstuje, jak mu się będzie przeszkadzało to odpowiednio opitoli.
Dzięki zakupieniu ori tulejki na wiązkę naprawiona wiązka nie tylko działa ale i wygląda jak nowa.
Poprzedni właściciel auta odprawił takie druciarstwo że Butterbean pstryknął nawet fotkę starej wiązki aby pokazać "jak nie należy jej naprawiać"
Zacznę może od tego że chciałbym podziękować Butterbeanowi za naprawę nieszczesnej wiązki tylnej klapy.
Naocznie miałem okazję podejrzeć jak to robi i powiem tylko że odbyło się to za pierwszym podejściem.
Po zlutowaniu i odpaleniu zaplonu wsio trybilo bez problemu.
Kto ma do Butterbeana blisko a również ma problem z wiązką to niech wali jak w dym.
Fachowo naprawi, kawą poczęstuje, jak mu się będzie przeszkadzało to odpowiednio opitoli.
Dzięki zakupieniu ori tulejki na wiązkę naprawiona wiązka nie tylko działa ale i wygląda jak nowa.
Poprzedni właściciel auta odprawił takie druciarstwo że Butterbean pstryknął nawet fotkę starej wiązki aby pokazać "jak nie należy jej naprawiać"
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
ja również niedługo będę miał robotę przy klapie, wycieraczka mi nie działa i widziałem że kabelki w nieciekawym stanie są.. tutek się przyda
czekamyPoprzedni właściciel auta odprawił takie druciarstwo że Butterbean pstryknął nawet fotkę starej wiązki aby pokazać "jak nie należy jej naprawiać"
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
hardcor byl hardcor...
ze to się w pi...du nie sfajczyło wszystko..to na zdjeciach to to co sie jeszcze trzymalo w izolacji hehe.czesc wykruszyla sie wogole..te kabelki obok siebie na foto to byla wy konana wczesniejsza naprawa...w aucie wystarczylo ruszyc klapa tylna i zamykal sie central hehe.
ze to się w pi...du nie sfajczyło wszystko..to na zdjeciach to to co sie jeszcze trzymalo w izolacji hehe.czesc wykruszyla sie wogole..te kabelki obok siebie na foto to byla wy konana wczesniejsza naprawa...w aucie wystarczylo ruszyc klapa tylna i zamykal sie central hehe.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Czeladnik
- Posty: 66
- Rejestracja: 2011-12-16, 21:03
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Sandomierz
JA ostatnio tez przelutowałem wiązkę i cos nie tak połączyłem. Centralny otwiera normalnie wszystkie drzwi, ale po tym jak otworze samą tylną klapę (chowam cos do bagaznika) to zamykają się pozostałe drzwi oprócz klapy. Jak zamykam centralnym to wszystko sie zamyka tak jak powinno. NIe moge teraz dojsc które kable sa źle połączone bo nie mam czasu tam zajrzec.
Miał ktos podobny problem ?
Miał ktos podobny problem ?
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
no inaczej nie naprawisz jak nei sprawdzisz kabli.
zapewne pomieszales kable.sa kable w bardzo podobnych koilorach szczegolnie cienkie siwe.jeszcze raz wsio sprawdz.
zapewne pomieszales kable.sa kable w bardzo podobnych koilorach szczegolnie cienkie siwe.jeszcze raz wsio sprawdz.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
Miałem to samo.. ale przed naprawą... Otwierałem tylną klapę, zamykało się auto... Wiązkę naprawiłem... czyli po kolei kabelek za kabelkiem... i działaDrozdo pisze:JA ostatnio tez przelutowałem wiązkę i cos nie tak połączyłem. Centralny otwiera normalnie wszystkie drzwi, ale po tym jak otworze samą tylną klapę (chowam cos do bagaznika) to zamykają się pozostałe drzwi oprócz klapy. Jak zamykam centralnym to wszystko sie zamyka tak jak powinno. NIe moge teraz dojsc które kable sa źle połączone bo nie mam czasu tam zajrzec.
Miał ktos podobny problem ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
poa aso neidostepne..szukaj gumki z a80
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- kedzior96
- Adept
- Posty: 31
- Rejestracja: 2013-08-21, 12:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
witam nie będe zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj, dzisiaj zabrałem się za naprawę wiązki w tylnej klapie bo wycieraczka nie działa, mgielne nie działają,
guma idąca z samochodu do klapy jest w super stanie, lecz w tej gumie zaczyna się tragedia, ktoś przede mną próbował to naprawić i efekt jest taki:
co z tym zrobić czy obciąć kable i puścić tak jak tutaj są pokazane czy jakoś je tam lepić ? boję się je rozcinać bo nie wiem jak są szczepione te czarne kable, wygląda to tak jakby te 3 czarne kable sczepiały się w jeden, co o tym sądzicie? jaki był by najprostszy i najbardziej skuteczny sposób naprawy?
guma idąca z samochodu do klapy jest w super stanie, lecz w tej gumie zaczyna się tragedia, ktoś przede mną próbował to naprawić i efekt jest taki:
co z tym zrobić czy obciąć kable i puścić tak jak tutaj są pokazane czy jakoś je tam lepić ? boję się je rozcinać bo nie wiem jak są szczepione te czarne kable, wygląda to tak jakby te 3 czarne kable sczepiały się w jeden, co o tym sądzicie? jaki był by najprostszy i najbardziej skuteczny sposób naprawy?
audi 100 c4 2.5TDi 1992r + Audi A6 2.4 v6 30v ben-lpg 1997r + Peugeot 306 1.6 ben-lpg 1997r
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
ciac na zdrowej ori wiazce.i laczyc ori zdrowa wiazke nowymi kablami.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- kedzior96
- Adept
- Posty: 31
- Rejestracja: 2013-08-21, 12:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Butterbean, zrobiłem tak jak mówisz i na początku paliło mi bezpiecznik od podświetlania i zaczął się jakiś kabel topic i zamyka auto jak otwieram tylną klapę, co zrobiłem źle? czy mogłem coś źle podłączyć ? chłopaki pomóżcie bo autko za kilka dni jedzie do Szwecji
audi 100 c4 2.5TDi 1992r + Audi A6 2.4 v6 30v ben-lpg 1997r + Peugeot 306 1.6 ben-lpg 1997r
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz