[ALL ] wymiana zegarow fakty i mity

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

[ALL ] wymiana zegarow fakty i mity

Post autor: Butterbean »

mityczny temat zmiany zegarow w a6c4 na zegary z ac/bc....
sama przekladka to bajka.podam kilka trickow jakie mozna wykonac aby uproscic sobie zycie.
1.adaptacja manetki w przypadku gdy zdobedziemy niepasujaca a majaca wlasciwe i potrzebne guziki.

ze swojej oryginalnej manetki sciagamyobramowke glowki dzwigienki.
Obrazek
Obrazek


ukaze nam sie otwor w ktory wlozymy przelaczniki z drugiego palaka.

z drugiej manetki postepujemy analogicznie.zaczac warto od rozciecia kabelka z tylu manetki.warto rozciac na srodku zeby potem to zlutowac.
Obrazek
nastepnie wyciagamy cienkim narzedziem guzik,jast na zaczepach wiec wychodzi bez problemu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

nastepnie musimy z dawcy wyjac calosc wnetrznosci czyli caly przelacznik.na bokach glowki widac zaczepy ktore blokuja wyjecie calosci.trzeba je delikatnie podwazyc i puszcza.
Obrazek
Obrazek

po wysunieciu pozostaje nam wlozenie tego do naszego wlasciwego przelacznika.w odwrotnej kolejnosci.
bez obaw kazda manetka ma standartowa ta glowke wiec wszystko bedzie pasowac i wszystkie zaczepy i dziurki beda.
nie ma sprezynek wiec raczej nic nei powinnismy zgubic wysuwajac to wg mojej metody.
na koniec lutujemy kabelki kolorami jaden do jednego i musi dzialac.
powyzsza instrukacja odnosi sie do wszystkich manetek i do 100 c4 ktore jak wiadomo nei pasuja do a6c4.ajk rowniez przy kombinacj avant-sedan.
nie wykonamy tego z manetka od a4 ktorama taki suwak do regulacji predkosci wycieraczek.
dotyczy to tylko manetki do komputera.nie zrobimy tego z manetka tempomatu.
doskonaly sposob jesli uda sie dostac uszkodzony przelacznik a sama manetka jest cala.

patent nr2.
problemem przy przekladaniu licznika jest przebieg.
zarowno przebieg jak i wszystkie ustawienia tzn rodzaj silnika inspekcje i inne mniej wazne dane zapisane sa w pamieci eeprom znajdujacej sie na plycie licznika.
najprostszym sposobem aby miec swoje oryginalen dane jest zamiana tego klocuszka ze swojej oryginalnej plyty do plyty z ac i bc.
jest to tez pomocne w przypadku braku komunikacji vag gdyz ten zabieg powoduej ze licznik pokazujenam w europejskich jednostkach jesli przerabiamy licznik angielski na europe.nie trzeba nic kodowac vagiem.

jest tylko jeden rodzaj tej pamieci wiec nei ma mozliwosci zeby nei pasowala.
znajduje sie on w 2 roznych miejscach zaleznie od licznika.jednak bez obaw.na calej plycie jest tylko jedna taka kosteczka.w liczniku bez ac/bc znajduje sie ona pod wyswietlaczem przebiegu.wyswietlacz odkrecamy srubki i zdejmujemy.po lewej stronie bedzie pamiec eeprom.w liczniku z ac/bc bedzie ona powyzej za tarcza predkosciomierza.caly modol predkosciomierza jest tylko wciskany wiec go zdejmujemy. na zdjeciach widac wlasciwe kostki
Obrazek

licznik z ac/bc pamiec widoczna po ukosie prawego rogu wyswietlacza.czarna na 8nozkach.


Obrazek

na tym zdjeciu wyswietlacz zegarka jest odkrecony i przesuniety aby ukazac kostke.
to jest wersja licznika bez komputera

a tutaj porownanie obu plyt.jakos kiepskaale widacwyraznie roznice i miejsce umieszczenia pamieci
Obrazek

wymiane najlepiej wykonac stacja na gorace powietrze.jesli tekij nie posiadamy to kazdy serwis gsm ja posiada.wiekszoasc zakladow naprawy rtv rowniez.
milej zabawy. <lol>
<lol> <lol>
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Fakty i mity:

Tarcze zegarów wraz z plastikowymi nóżkami można przełożyć z licznika s4 c4 do 100 c4, Konieczna jest wymiana białej obudowy, pomiędzy tarczami a płytą licznika. Wszystko działa jak nalezy.
Oczywiście mowa o identycznym wyskalowaniu zegarów.

Emblemat S4 na tarczy prędkościomierza jest podświetlony na rancie. Tarcza S6 nie ma takiego bajeru.

Jak coś mi się jeszcze przypomni to dopiszę :ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
grembol7
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-09-26, 16:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk/Opolskie

Post autor: grembol7 »

Czy ktoś lutował już te pamięci? Czy to na pewno działa? Mam stację i przelutował bym sobie... jakie dokładnie zadanie spełnia ta pamięć??
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

mimo ze jestem zalozycielem tego tematu to mozesz mi wierzyc..dziala..
w pamieci jest napewno wsad przebiegu.i jest napewno kodowanie licznika....
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
grembol7
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-09-26, 16:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk/Opolskie

Post autor: grembol7 »

ale jeśli przelutuje pamięć to obrotomierz i prędkościomierz też muszę dać taki jak był w zegarach z tą pamięcią ? na tym zdjęciu z ac/bc są dwie takie podobne i która to ma być?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

eoretycznie nie musisz...silniczki wskaznikow sa dopowiednio nawiniete zwojami miedzi w zgledem tarczy.inaczejmowiacptarcza jest wyskalowana i silniczek jest wyskalowany pdo tarcze.
na zdjeciu widac ta pamiec doskonale..po ukosie .nie ma drugiej takiej samej na plycie...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
grembol7
Adept
Adept
Posty: 41
Rejestracja: 2013-09-26, 16:14
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk/Opolskie

Post autor: grembol7 »

acha to jest to malutkie coś? taki 10 pin?

tylko że do zegara w którym był obrotomierz 7tyś wsadziłem obrotomierz 5tyś to w tym 5 tyś wskazówka wychylała się dokładnie tak samo jak w 7tyś więc z nie wydaje mi się by uzwojenie cewki było dobierane do tarczy ale mogę się mylić więc jak będę miał czas to upewnię się czy będzie działać i przelutuję eeprom i zobaczymy co i jak :)
Ostatnio zmieniony 2013-10-16, 07:56 przez grembol7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Butterbean, Dzięki ogólnie za wskazówki co i jak.

Przerabiałem swoją manetkę z sedana do avanta (tylna wycieraczka)

Wystarczyło tak jak piszesz przerzucic same wnętrze zabieg naprawdę plug'n'play.

Mam jedynie małą wskazówkę dla potomnych.

Przewody w manetce wystarczy odlutowac od pinów , oczywiście wcześniej wypisac sobie ładnie który pin do czego. Następnie przyciski z przewodami wyciągnąc i wrzucic do swojego przełącznika i dolutowac bolce z kostki (w tych bolcach są otworki zalane cyną) i wszystko wygląda jak w oryginale bez cięcia przewodów.
Quattro illa amat hiberno!
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Da rade przelutować sam wyświetlacz spalania do licznika bez AC/BC ? I ma to szanse dzialać ?
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
rychu1717
Mechanik
Mechanik
Posty: 154
Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wadowice

Post autor: rychu1717 »

Nie chcę zaśmiecać forum wiec odświeżę ten temat. Z racji tego że niestety zdjęcia które wkleił Butterbean, nie wyświetlają się już prosił, bym o potwierdzenie czy ta pamięć na 100% odpowiada za przebieg w wyświetlaczu.

Obrazek
mioso150
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2015-06-30, 16:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: mioso150 »

dowiedziałeś się czy to to?
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

mioso150, tak to jest ten układ 8 pinowy. Do kodowowania nie musisz go wyciągać by ponownie lutować. Jest takie oto sprytne urządzenie: http://allegro.pl/programator-pamieci-e ... 66783.html
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

Dodek pisze:Da rade przelutować sam wyświetlacz spalania do licznika bez AC/BC ? I ma to szanse dzialać ?
nie
Qchar
Adept
Adept
Posty: 0
Rejestracja: 2016-07-31, 10:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: Qchar »

Witam,mam problem, zegar pokazuje prędkość, nie nabija kilometrów, co zrobić, na jaki wymienić? cyferki jak w starym liczniku, bez wyświetlacza, audi 100 C4 2.0, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2016-08-16, 22:42 przez Qchar, łącznie zmieniany 1 raz.
audi 100 C4
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Qchar, najprawdopodobniej został uszkodzony tryb odpowiadający za napędzanie wałka z przebiegiem. Wiem, że można takią zębatkę dokupić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”