[ALL ] wymiana zegarow fakty i mity
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
[ALL ] wymiana zegarow fakty i mity
mityczny temat zmiany zegarow w a6c4 na zegary z ac/bc....
sama przekladka to bajka.podam kilka trickow jakie mozna wykonac aby uproscic sobie zycie.
1.adaptacja manetki w przypadku gdy zdobedziemy niepasujaca a majaca wlasciwe i potrzebne guziki.
ze swojej oryginalnej manetki sciagamyobramowke glowki dzwigienki.
ukaze nam sie otwor w ktory wlozymy przelaczniki z drugiego palaka.
z drugiej manetki postepujemy analogicznie.zaczac warto od rozciecia kabelka z tylu manetki.warto rozciac na srodku zeby potem to zlutowac.
nastepnie wyciagamy cienkim narzedziem guzik,jast na zaczepach wiec wychodzi bez problemu.
nastepnie musimy z dawcy wyjac calosc wnetrznosci czyli caly przelacznik.na bokach glowki widac zaczepy ktore blokuja wyjecie calosci.trzeba je delikatnie podwazyc i puszcza.
po wysunieciu pozostaje nam wlozenie tego do naszego wlasciwego przelacznika.w odwrotnej kolejnosci.
bez obaw kazda manetka ma standartowa ta glowke wiec wszystko bedzie pasowac i wszystkie zaczepy i dziurki beda.
nie ma sprezynek wiec raczej nic nei powinnismy zgubic wysuwajac to wg mojej metody.
na koniec lutujemy kabelki kolorami jaden do jednego i musi dzialac.
powyzsza instrukacja odnosi sie do wszystkich manetek i do 100 c4 ktore jak wiadomo nei pasuja do a6c4.ajk rowniez przy kombinacj avant-sedan.
nie wykonamy tego z manetka od a4 ktorama taki suwak do regulacji predkosci wycieraczek.
dotyczy to tylko manetki do komputera.nie zrobimy tego z manetka tempomatu.
doskonaly sposob jesli uda sie dostac uszkodzony przelacznik a sama manetka jest cala.
patent nr2.
problemem przy przekladaniu licznika jest przebieg.
zarowno przebieg jak i wszystkie ustawienia tzn rodzaj silnika inspekcje i inne mniej wazne dane zapisane sa w pamieci eeprom znajdujacej sie na plycie licznika.
najprostszym sposobem aby miec swoje oryginalen dane jest zamiana tego klocuszka ze swojej oryginalnej plyty do plyty z ac i bc.
jest to tez pomocne w przypadku braku komunikacji vag gdyz ten zabieg powoduej ze licznik pokazujenam w europejskich jednostkach jesli przerabiamy licznik angielski na europe.nie trzeba nic kodowac vagiem.
jest tylko jeden rodzaj tej pamieci wiec nei ma mozliwosci zeby nei pasowala.
znajduje sie on w 2 roznych miejscach zaleznie od licznika.jednak bez obaw.na calej plycie jest tylko jedna taka kosteczka.w liczniku bez ac/bc znajduje sie ona pod wyswietlaczem przebiegu.wyswietlacz odkrecamy srubki i zdejmujemy.po lewej stronie bedzie pamiec eeprom.w liczniku z ac/bc bedzie ona powyzej za tarcza predkosciomierza.caly modol predkosciomierza jest tylko wciskany wiec go zdejmujemy. na zdjeciach widac wlasciwe kostki
licznik z ac/bc pamiec widoczna po ukosie prawego rogu wyswietlacza.czarna na 8nozkach.
na tym zdjeciu wyswietlacz zegarka jest odkrecony i przesuniety aby ukazac kostke.
to jest wersja licznika bez komputera
a tutaj porownanie obu plyt.jakos kiepskaale widacwyraznie roznice i miejsce umieszczenia pamieci
wymiane najlepiej wykonac stacja na gorace powietrze.jesli tekij nie posiadamy to kazdy serwis gsm ja posiada.wiekszoasc zakladow naprawy rtv rowniez.
milej zabawy. <lol>
<lol> <lol>
sama przekladka to bajka.podam kilka trickow jakie mozna wykonac aby uproscic sobie zycie.
1.adaptacja manetki w przypadku gdy zdobedziemy niepasujaca a majaca wlasciwe i potrzebne guziki.
ze swojej oryginalnej manetki sciagamyobramowke glowki dzwigienki.
ukaze nam sie otwor w ktory wlozymy przelaczniki z drugiego palaka.
z drugiej manetki postepujemy analogicznie.zaczac warto od rozciecia kabelka z tylu manetki.warto rozciac na srodku zeby potem to zlutowac.
nastepnie wyciagamy cienkim narzedziem guzik,jast na zaczepach wiec wychodzi bez problemu.
nastepnie musimy z dawcy wyjac calosc wnetrznosci czyli caly przelacznik.na bokach glowki widac zaczepy ktore blokuja wyjecie calosci.trzeba je delikatnie podwazyc i puszcza.
po wysunieciu pozostaje nam wlozenie tego do naszego wlasciwego przelacznika.w odwrotnej kolejnosci.
bez obaw kazda manetka ma standartowa ta glowke wiec wszystko bedzie pasowac i wszystkie zaczepy i dziurki beda.
nie ma sprezynek wiec raczej nic nei powinnismy zgubic wysuwajac to wg mojej metody.
na koniec lutujemy kabelki kolorami jaden do jednego i musi dzialac.
powyzsza instrukacja odnosi sie do wszystkich manetek i do 100 c4 ktore jak wiadomo nei pasuja do a6c4.ajk rowniez przy kombinacj avant-sedan.
nie wykonamy tego z manetka od a4 ktorama taki suwak do regulacji predkosci wycieraczek.
dotyczy to tylko manetki do komputera.nie zrobimy tego z manetka tempomatu.
doskonaly sposob jesli uda sie dostac uszkodzony przelacznik a sama manetka jest cala.
patent nr2.
problemem przy przekladaniu licznika jest przebieg.
zarowno przebieg jak i wszystkie ustawienia tzn rodzaj silnika inspekcje i inne mniej wazne dane zapisane sa w pamieci eeprom znajdujacej sie na plycie licznika.
najprostszym sposobem aby miec swoje oryginalen dane jest zamiana tego klocuszka ze swojej oryginalnej plyty do plyty z ac i bc.
jest to tez pomocne w przypadku braku komunikacji vag gdyz ten zabieg powoduej ze licznik pokazujenam w europejskich jednostkach jesli przerabiamy licznik angielski na europe.nie trzeba nic kodowac vagiem.
jest tylko jeden rodzaj tej pamieci wiec nei ma mozliwosci zeby nei pasowala.
znajduje sie on w 2 roznych miejscach zaleznie od licznika.jednak bez obaw.na calej plycie jest tylko jedna taka kosteczka.w liczniku bez ac/bc znajduje sie ona pod wyswietlaczem przebiegu.wyswietlacz odkrecamy srubki i zdejmujemy.po lewej stronie bedzie pamiec eeprom.w liczniku z ac/bc bedzie ona powyzej za tarcza predkosciomierza.caly modol predkosciomierza jest tylko wciskany wiec go zdejmujemy. na zdjeciach widac wlasciwe kostki
licznik z ac/bc pamiec widoczna po ukosie prawego rogu wyswietlacza.czarna na 8nozkach.
na tym zdjeciu wyswietlacz zegarka jest odkrecony i przesuniety aby ukazac kostke.
to jest wersja licznika bez komputera
a tutaj porownanie obu plyt.jakos kiepskaale widacwyraznie roznice i miejsce umieszczenia pamieci
wymiane najlepiej wykonac stacja na gorace powietrze.jesli tekij nie posiadamy to kazdy serwis gsm ja posiada.wiekszoasc zakladow naprawy rtv rowniez.
milej zabawy. <lol>
<lol> <lol>
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- kornikbp
- Audi Mastah
- Posty: 784
- Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Fakty i mity:
Tarcze zegarów wraz z plastikowymi nóżkami można przełożyć z licznika s4 c4 do 100 c4, Konieczna jest wymiana białej obudowy, pomiędzy tarczami a płytą licznika. Wszystko działa jak nalezy.
Oczywiście mowa o identycznym wyskalowaniu zegarów.
Emblemat S4 na tarczy prędkościomierza jest podświetlony na rancie. Tarcza S6 nie ma takiego bajeru.
Jak coś mi się jeszcze przypomni to dopiszę
Tarcze zegarów wraz z plastikowymi nóżkami można przełożyć z licznika s4 c4 do 100 c4, Konieczna jest wymiana białej obudowy, pomiędzy tarczami a płytą licznika. Wszystko działa jak nalezy.
Oczywiście mowa o identycznym wyskalowaniu zegarów.
Emblemat S4 na tarczy prędkościomierza jest podświetlony na rancie. Tarcza S6 nie ma takiego bajeru.
Jak coś mi się jeszcze przypomni to dopiszę
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
mimo ze jestem zalozycielem tego tematu to mozesz mi wierzyc..dziala..
w pamieci jest napewno wsad przebiegu.i jest napewno kodowanie licznika....
w pamieci jest napewno wsad przebiegu.i jest napewno kodowanie licznika....
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
eoretycznie nie musisz...silniczki wskaznikow sa dopowiednio nawiniete zwojami miedzi w zgledem tarczy.inaczejmowiacptarcza jest wyskalowana i silniczek jest wyskalowany pdo tarcze.
na zdjeciu widac ta pamiec doskonale..po ukosie .nie ma drugiej takiej samej na plycie...
na zdjeciu widac ta pamiec doskonale..po ukosie .nie ma drugiej takiej samej na plycie...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 41
- Rejestracja: 2013-09-26, 16:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk/Opolskie
acha to jest to malutkie coś? taki 10 pin?
tylko że do zegara w którym był obrotomierz 7tyś wsadziłem obrotomierz 5tyś to w tym 5 tyś wskazówka wychylała się dokładnie tak samo jak w 7tyś więc z nie wydaje mi się by uzwojenie cewki było dobierane do tarczy ale mogę się mylić więc jak będę miał czas to upewnię się czy będzie działać i przelutuję eeprom i zobaczymy co i jak
tylko że do zegara w którym był obrotomierz 7tyś wsadziłem obrotomierz 5tyś to w tym 5 tyś wskazówka wychylała się dokładnie tak samo jak w 7tyś więc z nie wydaje mi się by uzwojenie cewki było dobierane do tarczy ale mogę się mylić więc jak będę miał czas to upewnię się czy będzie działać i przelutuję eeprom i zobaczymy co i jak
Ostatnio zmieniony 2013-10-16, 07:56 przez grembol7, łącznie zmieniany 1 raz.
- Thorny
- C4 Autorytet
- Posty: 288
- Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
- Imię: Robert
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Piła
- Płeć:
Butterbean, Dzięki ogólnie za wskazówki co i jak.
Przerabiałem swoją manetkę z sedana do avanta (tylna wycieraczka)
Wystarczyło tak jak piszesz przerzucic same wnętrze zabieg naprawdę plug'n'play.
Mam jedynie małą wskazówkę dla potomnych.
Przewody w manetce wystarczy odlutowac od pinów , oczywiście wcześniej wypisac sobie ładnie który pin do czego. Następnie przyciski z przewodami wyciągnąc i wrzucic do swojego przełącznika i dolutowac bolce z kostki (w tych bolcach są otworki zalane cyną) i wszystko wygląda jak w oryginale bez cięcia przewodów.
Przerabiałem swoją manetkę z sedana do avanta (tylna wycieraczka)
Wystarczyło tak jak piszesz przerzucic same wnętrze zabieg naprawdę plug'n'play.
Mam jedynie małą wskazówkę dla potomnych.
Przewody w manetce wystarczy odlutowac od pinów , oczywiście wcześniej wypisac sobie ładnie który pin do czego. Następnie przyciski z przewodami wyciągnąc i wrzucic do swojego przełącznika i dolutowac bolce z kostki (w tych bolcach są otworki zalane cyną) i wszystko wygląda jak w oryginale bez cięcia przewodów.
Quattro illa amat hiberno!
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
mioso150, tak to jest ten układ 8 pinowy. Do kodowowania nie musisz go wyciągać by ponownie lutować. Jest takie oto sprytne urządzenie: http://allegro.pl/programator-pamieci-e ... 66783.html
-
- Adept
- Posty: 0
- Rejestracja: 2016-07-31, 10:47
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
Witam,mam problem, zegar pokazuje prędkość, nie nabija kilometrów, co zrobić, na jaki wymienić? cyferki jak w starym liczniku, bez wyświetlacza, audi 100 C4 2.0, pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2016-08-16, 22:42 przez Qchar, łącznie zmieniany 1 raz.
audi 100 C4