[ ALL] Jakie żarówki do naszych C4 ?
- baaartez
- C4 Autorytet
- Posty: 470
- Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ustka
[ ALL] Jakie żarówki do naszych C4 ?
Zakładam taki temat, gdyż uważam, że każdemu może się przydać. Pewnie nie jeden z nas stał przed dylematem wyboru odpowiednich żarówek do reflektorów naszych maszyn. Żarówek na rynku jest cała masa od takich do kupienia bez homologacji pseudo xenonów w marketach po markowe żarówki z homologacją i atestami.
Pytanie tylko co wybrać? Na jakie warto wydać pieniążki, a jakimi nawet nie warto zawracać sobie głowy?! Tutaj pole do popisu zostawiam nam użytkownikom tego portalu. Każde doświadczenie nawet z najmniej znaczącą żarówką będzie cenne. Oczywiście nie odrzucam tutaj zestawów HID chociaż wiadomo, że wyprą one każdą nawet najlepszą żarówkę. Zachęcam do wpisywania się, dodawanie fotek z "jakością świecenia", bo każdemu może się to przydać.
Zaczynam na zachętę oczywiście od siebie a więc nie mając jeszcze soczków zaczynałem od:
Osram Night Breaker Plus H4
porównanie zwykła vs NB
Osramy użytkowałem ponad rok czasu i żadna nie zawiodła. Dobrze oświetlały drogę i w porównaniu ze zwykłymi żarówkami H4 nareszcie coś widziałem
W deszczu spisywały się nieco gorzej co można było znacząco odczuć bo przy tekiej pogodzie oraz mokrej nawierzchni światła jakby traciły na jakości. cena również mogła odstraszyć, bo ja płaciłem wtedy za całość jakieś 60 złotych
Generalnie dobre żarówki, ale gdyby był nieco tańsze...
Po jakimś czasie w mojej Lady zawitały soczki
Wiadomo stare lampy razem z NB poszły na półkę do garażu.
W soczkach na początku miałem żarówki Tungsram H1 i świeciły one tak
żadna rewelacja, ale świeciły.następnie przyszła kolej na Osram Cool Blue Intense:
świeciły porównywalnie do poprzednich, ale wyglądały dużo ładniej niestety po około dwóch tygodniach użytkowania z jednej wyleciał w środku bańki ten żarniczek/drucik i przestała świecić. kaplica.
Teraz przyszła kolej na Bosma Extreme White H1
zwyła vs Bosma
wygląd wieczorny
oświetlenie drogi/ światła mijania
wygląd z pozycji mijania
Podsumowując żarówki Bosma bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły pod względem jakość/cena. Zaryzykuję stwierdzenie, że świecą podbnie jak NB.
Teraz reszta jest dla Was. Dzielcie się doświadczeniami, fotkami i radami. Każdemu ten temat może się przecież przydać. Pozdrawiam.
Pytanie tylko co wybrać? Na jakie warto wydać pieniążki, a jakimi nawet nie warto zawracać sobie głowy?! Tutaj pole do popisu zostawiam nam użytkownikom tego portalu. Każde doświadczenie nawet z najmniej znaczącą żarówką będzie cenne. Oczywiście nie odrzucam tutaj zestawów HID chociaż wiadomo, że wyprą one każdą nawet najlepszą żarówkę. Zachęcam do wpisywania się, dodawanie fotek z "jakością świecenia", bo każdemu może się to przydać.
Zaczynam na zachętę oczywiście od siebie a więc nie mając jeszcze soczków zaczynałem od:
Osram Night Breaker Plus H4
porównanie zwykła vs NB
Osramy użytkowałem ponad rok czasu i żadna nie zawiodła. Dobrze oświetlały drogę i w porównaniu ze zwykłymi żarówkami H4 nareszcie coś widziałem
W deszczu spisywały się nieco gorzej co można było znacząco odczuć bo przy tekiej pogodzie oraz mokrej nawierzchni światła jakby traciły na jakości. cena również mogła odstraszyć, bo ja płaciłem wtedy za całość jakieś 60 złotych
Generalnie dobre żarówki, ale gdyby był nieco tańsze...
Po jakimś czasie w mojej Lady zawitały soczki
Wiadomo stare lampy razem z NB poszły na półkę do garażu.
W soczkach na początku miałem żarówki Tungsram H1 i świeciły one tak
żadna rewelacja, ale świeciły.następnie przyszła kolej na Osram Cool Blue Intense:
świeciły porównywalnie do poprzednich, ale wyglądały dużo ładniej niestety po około dwóch tygodniach użytkowania z jednej wyleciał w środku bańki ten żarniczek/drucik i przestała świecić. kaplica.
Teraz przyszła kolej na Bosma Extreme White H1
zwyła vs Bosma
wygląd wieczorny
oświetlenie drogi/ światła mijania
wygląd z pozycji mijania
Podsumowując żarówki Bosma bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły pod względem jakość/cena. Zaryzykuję stwierdzenie, że świecą podbnie jak NB.
Teraz reszta jest dla Was. Dzielcie się doświadczeniami, fotkami i radami. Każdemu ten temat może się przecież przydać. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2013-02-06, 23:08 przez baaartez, łącznie zmieniany 2 razy.
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
Będę kolejny, ponieważ sam kiedyś miałem podobny dylemat i wiem, że czasami wybór nie jest łatwy.
Przy przesiadce z B3 na C4 zaskoczyły mnie światła w 100 na ogromny minus - nawet na dwóch soczewkach świeciły beznadziejnie.
Byłem zdesperowany, ale doszedłem do wniosku - trzeba je rozłożyć i zobaczyć co tam siedzi. Odbłyśniki były w rewelacyjnym stanie ale zasyfione okropnie, szkła to samo. Po tym zabiegu mnie OLŚNIŁO
A teraz kilka słów na temat żarówek:
Miałem przyjemność (a raczej "nieprzyjemność") jeździć na marketowych żarówkach - ogólnie klapa na całej linii, nie szło wyregulować lampy, różna różniste cuda się działy o braku oświetlenia drogi nie wspominając.
Tak samo odradzam żarówki "xenon efekt", "super xenon" i inne pochodne - mają one barwioną na niebiesko bańkę, która przy okazji "wybielania" światła osłabia ich zdolność oświetlania. Dla mnie ważne są walory użytkowe - nie estetyczne dlatego jak szybko je założyłem tak szybko je wyrzuciłem jak najdalej z samochodu.
Koniec końców zatrzymałem się na Osramach NightBraker PLUS i od tego czasu ani myślę zmieniać żarówki.
Od razu chciałbym obalić mit na temat ich żywotności - wielu użytkowników narzeka, że te żarówki padają po pół roku, lub mniej.
We wcześniejszym audiku wytrzymały ponad rok (jak go sprzedawałem to były sprawne), a w C4 świecą już prawie drugi rok (!) i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
Przy przesiadce z B3 na C4 zaskoczyły mnie światła w 100 na ogromny minus - nawet na dwóch soczewkach świeciły beznadziejnie.
Byłem zdesperowany, ale doszedłem do wniosku - trzeba je rozłożyć i zobaczyć co tam siedzi. Odbłyśniki były w rewelacyjnym stanie ale zasyfione okropnie, szkła to samo. Po tym zabiegu mnie OLŚNIŁO
A teraz kilka słów na temat żarówek:
Miałem przyjemność (a raczej "nieprzyjemność") jeździć na marketowych żarówkach - ogólnie klapa na całej linii, nie szło wyregulować lampy, różna różniste cuda się działy o braku oświetlenia drogi nie wspominając.
Tak samo odradzam żarówki "xenon efekt", "super xenon" i inne pochodne - mają one barwioną na niebiesko bańkę, która przy okazji "wybielania" światła osłabia ich zdolność oświetlania. Dla mnie ważne są walory użytkowe - nie estetyczne dlatego jak szybko je założyłem tak szybko je wyrzuciłem jak najdalej z samochodu.
Koniec końców zatrzymałem się na Osramach NightBraker PLUS i od tego czasu ani myślę zmieniać żarówki.
Od razu chciałbym obalić mit na temat ich żywotności - wielu użytkowników narzeka, że te żarówki padają po pół roku, lub mniej.
We wcześniejszym audiku wytrzymały ponad rok (jak go sprzedawałem to były sprawne), a w C4 świecą już prawie drugi rok (!) i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Ja z pewnością nikomu nie polecę Philips'ów, jakichkolwiek
Nie dość, że komplet drogi, to jeszcze starcza na pół roku, bo zaraz padają.
Na tę chwilę mam Tungsram'y i jak na razie jest ok, ale jeżdżę już prawie rok, więc będzie wymiana, także temat się przydał
Nie dość, że komplet drogi, to jeszcze starcza na pół roku, bo zaraz padają.
Na tę chwilę mam Tungsram'y i jak na razie jest ok, ale jeżdżę już prawie rok, więc będzie wymiana, także temat się przydał
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- baaartez
- C4 Autorytet
- Posty: 470
- Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ustka
Zgadzam się Tak jak wyżej pisałem miałem NB h4 i też żadna z nich do wymiany lamp nie padła.hexman pisze:Koniec końców zatrzymałem się na Osramach NightBraker PLUS i od tego czasu ani myślę zmieniać żarówki.
Od razu chciałbym obalić mit na temat ich żywotności - wielu użytkowników narzeka, że te żarówki padają po pół roku, lub mniej.
We wcześniejszym audiku wytrzymały ponad rok (jak go sprzedawałem to były sprawne), a w C4 świecą już prawie drugi rok (!) i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
Z tym akurat się nie zgodzę ponieważ akurat te Bosmy, które teraz mam mają niebieską bańkę i naprawdę całkiem dobrze świecą. Sam jestem zaskoczony, ale pozytywnie.hexman pisze:Tak samo odradzam żarówki "xenon efekt", "super xenon" i inne pochodne - mają one barwioną na niebiesko bańkę, która przy okazji "wybielania" światła osłabia ich zdolność oświetlania.
[ Dodano: 2013-02-06, 23:24 ]
Do tej pory śmigałem na Tungsramach i też było fajnie, ale świeciły zbyt "pospolicie"lucas3512 pisze:Na tę chwilę mam Tungsram'y i jak na razie jest ok, ale jeżdżę już prawie rok, więc będzie wymiana, także temat się przydał
Fajnie, że temat może się przydać O to mi chodziło.
[ Dodano: 2013-02-06, 23:27 ]
a jeszcze wrzucę swoje pięć groszy czy aby NB nie mają również zabarwionej na niebiesko bańki bo jakoś mi się kojarzy, że w moich h4 takie właśnie były.hexman pisze:mają one barwioną na niebiesko bańkę
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Ja słyszałem że Philips X-Treme Vison na prawdę świeci dobrze, na biało i dużo mocniej niż inne ale faktycznie dość krótko, więc cenna 70zł/kpl nie bardzo przemawia... Tungsramy ma teraz, niby 50%+ ale świecą tak samo jak Philips standard H1, może deko lepiej, może.
Wydaję mi się, że jedynym logicznym i sensownym wyjściem jest przerobienie naszych reflektorów na D2S, kupienie palników ori Philipsa i przetwornic z jakiegoś użytaka czy nowych. Kombinacja maksymalna i spore koszta ale to jeden ze sposobów na lepsze światło.
Wydaję mi się, że jedynym logicznym i sensownym wyjściem jest przerobienie naszych reflektorów na D2S, kupienie palników ori Philipsa i przetwornic z jakiegoś użytaka czy nowych. Kombinacja maksymalna i spore koszta ale to jeden ze sposobów na lepsze światło.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
Może źle się wyraziłem. W NB są lekko błękitne bańki (a raczej ich część), natomiast w tych marketowych był niebieski filtr (na czole bańki) i to sporo ograniczało jej właściwości świetlne.baaartez pisze:w moich h4 takie właśnie były
- baaartez
- C4 Autorytet
- Posty: 470
- Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ustka
hexman, hehe spoko, bo aż poleciałem do garażu wyciągnąć moje stare NB z lampy
[ Dodano: 2013-02-06, 23:50 ]
[ Dodano: 2013-02-06, 23:55 ]
J.A.G, Również o takie sugestie mi w tym temacie chodziło Przedstawmy wszystko co warte włożenia do naszych lamp
[ Dodano: 2013-02-06, 23:50 ]
ale w bosma extreme white również bańka jest niebieska i uwierz widoczność jest spoko.hexman pisze:w tych marketowych był niebieski filtr (na czole bańki) i to sporo ograniczało jej właściwości świetlne.
[ Dodano: 2013-02-06, 23:55 ]
J.A.G, Również o takie sugestie mi w tym temacie chodziło Przedstawmy wszystko co warte włożenia do naszych lamp
Ostatnio zmieniony 2013-02-06, 23:47 przez baaartez, łącznie zmieniany 1 raz.
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
- lucas3512
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2012-01-22, 12:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: lubelskie
Montaż do lamp A6 C4 bixenonu z soczewkami bodajże od merca, to koszt około 800PLN. Kolega na innym forum przerabiał te lampy w kilku C4-kachJ.A.G pisze:Wydaję mi się, że jedynym logicznym i sensownym wyjściem jest przerobienie naszych reflektorów na D2S, kupienie palników ori Philipsa i przetwornic z jakiegoś użytaka czy nowych. Kombinacja maksymalna i spore koszta ale to jeden ze sposobów na lepsze światło.
Koszt, jak piszesz, spory, ale zapominamy o słabym oświetleniu drogi
Jeśli masz pięć cylindrów, nie potrzebujesz stereo
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Tak jak gdzies juz pisalem, widocznosc sie poprawila, kolor nie meczy oczu (szczegolnie w zimie na sniegu, czy w deszczu) tak jak np phillipsy ktore mialem przez moment, a i ladnie wyglada z zewnatrz Ja jestem zadowolony. Warto umyc reflektory od srodka, nawet na zwyklych zarowkach poprawi sie znacznie
-
- Adept
- Posty: 32
- Rejestracja: 2012-11-26, 19:46
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Lampy mam czyste . Miałem nb+ które padły po 6 mies. zastąpiłem je philipsami które padły po miesiącu. Zrobiłem dla porównania hybryde z jedej strony nb+ który mi został a z drugiej polecany przez gościa ze sklepu tungsram 120% . Tungsram sporo słabszy jest względem nb+. Teraz albo wrzuce te bosmy dla testu ale wstawie xenon vertexa nie ma co się meczyc nocą
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
baaaaaaaartez, dzisiaj stanąłem przed trudnym wyborem, jakie żarówki wybrać, a Twój temat troszkę mi pomógł;)
W efekcie jako, że nie było na miejscu Osram Night Breaker PLUS to zamówiłem je na necie i dodatkowo dobrałem Osram Cool Blue INTENSE w celu przetestowania, a skusiło mnie to, że świecą czysto białym światłem i nie ma jakiejś dyrastycznej różnicy pomiędzy nimi, a NB+ (chociaż zniechęcił mnie opis na stronie producenta: "najbardziej niebieskie z legalnych").
Mimo wszystko wiele nie trację, bo te Cool Blue Intense pomijając fakt, że nie należą do bardzo drogich żarówek, więc nawet jak nie wytrzymają długo, to NB+ będą na zapasie.
PS.: Byłem zszokowany, gdy po 2 latach i 3 miesiącach żarówka się przepaliła
W efekcie jako, że nie było na miejscu Osram Night Breaker PLUS to zamówiłem je na necie i dodatkowo dobrałem Osram Cool Blue INTENSE w celu przetestowania, a skusiło mnie to, że świecą czysto białym światłem i nie ma jakiejś dyrastycznej różnicy pomiędzy nimi, a NB+ (chociaż zniechęcił mnie opis na stronie producenta: "najbardziej niebieskie z legalnych").
Mimo wszystko wiele nie trację, bo te Cool Blue Intense pomijając fakt, że nie należą do bardzo drogich żarówek, więc nawet jak nie wytrzymają długo, to NB+ będą na zapasie.
PS.: Byłem zszokowany, gdy po 2 latach i 3 miesiącach żarówka się przepaliła