[100-2.5TDI AAT] dawka paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
anton
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 85
Rejestracja: 2012-07-08, 08:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: włodawa

Post autor: anton »

Obrazek

nic nie zmieniaj dawke masz juz dużą ok 3.8 mg/skok
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Proszę o podpowiedz, byłem dzisiaj u fachowca w celu zmniejszenia dawki paliwa, po założeniu końcówek wtryskiwaczy 0.210, w grupie 000 dawka paliwa przy rozgrzanym silniku wynosiła ok 5 jednostek, ecu mam od a100 aat nastawnik na potencjometrze, fachowiec przesunął nastawnik w stronę grodzi i wartość podniosła się do 10/11 jednostek i koniec więcej nie pójdzie. Fachmen twierdzi, że w nastawniku siedzi fabryczna pompa i więcej nie zmniejszy dawka. Czy to prawda?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Fabryczna pompa w nastawniku ? :roll:

Musi się dać zejść niżej. Może masz taką plombę, która blokuje położenie. Trzeba ją wybić.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

various, przepraszam tak to jest jak się piszę na szybko chodziło o fabryczną plombę w nastawniku :-P co do zmniejszenia dawki to nie da się więcej przesunąć... Tak na marginesie jeśli jest ta plomba to pompa może być jeszcze ori do której nikt nie pchał łap? zastanawiam się bo ogólnie silnik jest w świetnej kondycji co jeszcze bardziej przekonuje mnie do tego, że przebieg jest autentyczny.
Ostatnio zmieniony 2015-08-27, 19:58 przez gavotte, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
vag_only
Mechanik
Mechanik
Posty: 209
Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: vag_only »

various pisze:Musi się dać zejść niżej. Może masz taką plombę, która blokuje położenie. Trzeba ją wybić.
a gdzie to się znajduję ? tak z ciekawości :mrgreen: :mrgreen:
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Obrazek

Co prawda na przykładzie pompy od 1Z ale tak to wygląda.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Tak, tego musisz się pozbyć i będzie można regulować. Zrób tylko znaki żeby potem trafić.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Witam. Z celu zmniejszenia dawki paliwa byłem u pompiarza ktory wyrzucił plastikowy trzpień który blokował nastawnik i uniemozliwial zmniejszenie dawki paliwa. Teraz sprawa ma się następująco. W grupie 000 na rozgrzanym silniku dawka waha się w granicy 18 jednostek i na cieplym jest super, nic nie dymi ale na zimnym jest masakra. Na wolnych obrotach po odpaleniu wali na niebiesko ale kawałek przejade i przestaje. Czym to może być spowodowane? Oleju nie bierze turbo suche świece zarowe tez git. Mam zrobiony przelotowy uklad wydechowy czy to ma jakies znaczenie?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Przejrzałem else odnośnie twojego silnika , ale nie ma nic nt. "Injection quantity" -czyli dawki paliwa - jednak pomiary w grupie 000 wychodzą inaczej - tam im wieksze wartości sie pokazuje na ekranie tym wieksze wartosci mamy na silniku . - wychodzi na to że 18 to że podlewa ci paliwem na maxa - wiem bo takie coś miałem kiedys ( ale winne było też nie roszczelnienie pompy wtryskowej - uszczelka pod tłokorodzielaczem - co powodowało tyle ze pompa nie trzymała cisnienie - komp chciał to wysterować i walił maxymalną dawką aby to zniwelować.
U ciebie pow. 25 pewnie silnik by ci chodził nie równo i falował - odpowiada to dawkom - grupy 001- gdzie poniżej 2.2mg/h w Aelu - np dawce (1.0 mg/h) - wtedy jest masakra.
U ciecie lepiej ustawic na te 11-12 i bedzie ok.
Wrzucam też bloki pomiarowe w PDF dot. AAT i AELA wyciagniete z elsy. to sobie oblukaj - są tam 3 rodzaje diagnostyki na zgaszonym silniku , na rozgrzanym do min. 80c i wersja z gazem w podłodze w czasie jazdy (tzw dynamiczny log)
http://docdro.id/qCk4lA6
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Co prawda nie znam się na tyle żeby się wypowiadać ale powiem z doświadczenia. Założyłem końcówki 0.210 i auto zaczęło niesamowicie rwać ale to co się działo za samochodem wolę nie mówić. Z czasem zasięgnąłem porady jak temu zaradzić. Dowiedziałem się, że w 100 aat jest dużo większe dawkowanie paliwa i po zespoleniu to z końcówkami 0.210 auto jest mocniejsze niż seryjny ael. Auto już przed zmianą końcówek miało podniesioną dawkę paliwa ale jeśli chodzi o zadymienie było to w normie. Postanowiłem zmniejszyć dawkę paliwa i początkowo w czwartej tabeli wartość wynosiła 5 jednostek gdzie 11 to jest maxymalna dawka. Silnik twardo pracował i czasami zauważalne było minimalne falowanie obrotów. Max do którego udało się zejść to 11 jednostek, niżej się nie dało gdyż nastawnik blokował plastikowy trzpień, coś w stylu takiego ustalacza który pomagał trafić w odpowiednią dawkę + -. Po zejściu do 11 jednostek dymienie delikatnie ustało ale wciąż było nieciekawie. Dopiero po zejściu do 18 jednostek jest w miarę ok. Tutaj stwierdzam iż większa cyfra tym dawka jest mniejsza.
Ostatnio zmieniony 2017-11-11, 20:54 przez gavotte, łącznie zmieniany 2 razy.
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

gavotte pisze:Tutaj stwierdzam iż większa cyfra tym dawka jest mniejsza.
Dokładnie ,kaze 005 to 1 mg dawki ,czyli 010 to 2 mg ,a 020 to 4mg .Dawka fabryczna to własnie ok.4mg .Oczywiscie te wartości mają sens i odzwierciedlenie w rzeczywistości przy ori wtryskach .W przypadku zmiany wtrysków ,wartosci dawki są przekłamane

[ Dodano: |12 Lis 2017|, o 13:43 ]
gavotte pisze: w 100 aat jest dużo większe dawkowanie paliwa i po zespoleniu to z końcówkami 0.210 auto jest mocniejsze niż seryjny ael.
Mocno naciągana teoria ;-)
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

munior pisze:010 to 2 mg
właśnie taką dawkę paliwa ustawiłem wczoraj, puki co obserwuję co się dzieje. Dzisiaj nie odpalałem jeszcze ale wczoraj zauważyłem, że na ciepłym ma idealne spalanie, spaliny są przezroczyste a dynamicznie nic się nie zmieniło. Zobaczymy jutro na zimnym. Postaram się nagrać filmik z pracą na zimnym i ciepłym.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

gavotte pisze:Co prawda nie znam się na tyle żeby się wypowiadać ale powiem z doświadczenia. Założyłem końcówki 0.210 i auto zaczęło niesamowicie rwać ale to co się działo za samochodem wolę nie mówić. Z czasem zasięgnąłem porady jak temu zaradzić. Dowiedziałem się, że w 100 aat jest dużo większe dawkowanie paliwa i po zespoleniu to z końcówkami 0.210 auto jest mocniejsze niż seryjny ael. Auto już przed zmianą końcówek miało podniesioną dawkę paliwa ale jeśli chodzi o zadymienie było to w normie. Postanowiłem zmniejszyć dawkę paliwa i początkowo w czwartej tabeli wartość wynosiła 5 jednostek gdzie 11 to jest maxymalna dawka. Silnik twardo pracował i czasami zauważalne było minimalne falowanie obrotów. Max do którego udało się zejść to 11 jednostek, niżej się nie dało gdyż nastawnik blokował plastikowy trzpień, coś w stylu takiego ustalacza który pomagał trafić w odpowiednią dawkę + -. Po zejściu do 11 jednostek dymienie delikatnie ustało ale wciąż było nieciekawie. Dopiero po zejściu do 18 jednostek jest w miarę ok. Tutaj stwierdzam iż większa cyfra tym dawka jest mniejsza.
Czyli wychodzi na to że jednak wskazania kolumny 4 w grupie 000 idą na odwrót - tak jak w 001

wg elsy do aat Injection quantity: 2.0 ... 10.0 mg/S OK - jest to opis dawki paliwa grupy 001 w AAT- 3 wersja sterownika silnka - btw tak do setki c4 z aat były 3 wersje sterowników silnika.
teraz jak porównamy to z wartościami grupy 000- gdzie piszą że
Injection quantity: 5 ... 25 OK

wychodzi ze 5 odpowiada 2mg/S, a 25 odpowiada 10mg/S
zatem 1 jednostka w gr 000 to ok 0,4mg/s

wiec wskazanie 5 wychodzi na dawke 2mg/s (5x 0.4)
a wskazanie 10 wychodzi na dawke 4mg/s (10x0.4)
a wskazenie 18 wychodzi na dawke 7,2 mg/s (18x 0.4)
a wskazanie 25 wychodzi na dawke 10mg/s ( 25x0.4)



Dowiedziałem się, że w 100 aat jest dużo większe dawkowanie paliwa i po zespoleniu to z końcówkami 0.210 auto jest mocniejsze niż seryjny ael.
z tego co pisali chłopacy na forum mapy paliwa sa całkiem inne
a wg elsy :
Injection quantity (full throttle quantity) (dawka paliwa przy pełnym bucie:
▪ AAT: 115 ... 125 OK
▪ AEL: 135 ... 150 OK
▪ 80: Emergency injection quantity - control unit has detected system fault

i to ma sens bo jak roszczelniła mi sie pompa wtryskowa - silnik nawet przy maxymalnym bucie niechciał puscic dyma - komp ucinał dawke.
Wydaje mi sie ze możesz mieć coś nie tak z wtryskami - takie sa wartości nowych i zuzytych

ABP
New injectors 190 ...195 bar
Wear limit 165 bar

AAT, AEL
New injectors 190 ...200 bar
Wear limit 170 bar
Btw raz czytałem na forum dragracing jak koleś zmieniał koncówki ale nie były do konca dobrze ustawione - tj ustawione na gębę - auto swirowało i mega dymiło- oczywiscie koleś nie dostał wydruku z ustawionymi ciśnieniemi z urządzenia EPS 200 .
Potem 2 raz pojechał do pompiarza posiadającego takie urządzenie i wyszło że wtryski były ustawione na 170bar - czyli minimum......

PS osobiscie przy moich niedawnych remontach ukł wtryskowego zauważyłem 1 rzecz- przy zmianie kąta wtrysku dawka paliwa sie również zmienia.
Ostatnio zmieniony 2017-11-12, 21:07 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Już od 2 dni po zmianie dawki na ok 22 i kąt wtrysku na 67 jestem bardzo zadowolony z efektu. Dynamicznie nie odczułem żadnych strat mocy, ładnie odpala, silnik pracuje mięciutko i bardzo stabilnie, spaliny bardzo mało wyczuwalne, dymienie na zimnym ustało na ciepłym całkowity brak nawet przy pełnym bucie. Dzięki wielkie za objaśnienie wartości w grupie 000 tego brakowało na forum. ;) postaram się o jakiś filmik z pracą silnika
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”