[100-2.5TDI AAT] dawka paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

[100-2.5TDI AAT] dawka paliwa

Post autor: gavotte »

mati_A6, mati_A6, czy zwiększyć dawkę mogę sam czy lepiej oddać w ręce specjalisty? Jeśli mogę sam to w jaki sposób bo w tym temacie jestem świerzak
Ostatnio zmieniony 2013-02-01, 20:28 przez gavotte, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

gavotte, Olej w IC będzie zawsze w śladowych ilościach. Z tego co widzę w profilu to masz Audi 100, więc w blokach pomiarowych masz tylko grupę 000, więc nie zmienisz dawki za pomocą VAG-a. Jedyny możliwy sposób zmiany dawki paliwa, to przesunięcie nastawnika w stronę głowiczki, lecz jeśli nie miałeś z tym nigdy do czynienia to może lepiej nie ruszaj tego, bo rozchodzi się tu o o setne części mm. No chyba że dobrze przestudiujesz internet i się wszystkiego dowiesz. :ok: :ok:
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

A powiem Ci szczerze, że nie wiem do końca jak to jest w 100. W A6 są dwie opcje albo nastawnikiem albo vaginą. U Ciebie przestawienie vagiem to chyba odpada dlatego będziesz musiał zrobić to zmieniając położenie nastawnika. Można zrobić to samemu.

afro89, wyprzedziłeś mnie :-P
Ostatnio zmieniony 2013-01-12, 15:00 przez mati_A6, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Czyli z ickiem nie ma co zawracać sobie głowy. Z ta dawka to całkiem możliwe. A czy po zwiększeniu dawki będzie bardziej dymil albo wzrośnie spalanie? Tak ogólnie jak mu się da w palnik to super idzie tylko przy delikatnej jeździe jest ospały
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

gavotte, teoretycznie może być więcej dymu ale to minimalnie tak samo ze spalaniem. Może nawet tego nie odczujesz :-)
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Czyli same plusy. Oddam samochód w ręce zaufanego specjaliścy i mam nadzieję że będzie zwijal asfalt:) mniej więcej ile wyniesie mnie taka operacja?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

gavotte, Nie wiem ile może się cenić Twój fachowiec za czas i umiejętności. Tak na oko to jest z 30-40 min roboty, uwzględniając już pełną diagnostykę VAG-iem.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Według was jakie jest najbardziej optymalne ustawienie dawki? Nie chce uzyskać efektu kilometrowej chmury dymu. Obecnie auto pali na mrozach od strzała z dymieniem jak to w 2.5 wydaje mi się że normalnie. Czy po zwiększeniu dawki mogą wystąpić jakieś efekty uboczne? No i czy po zwiększeniu obroty na jalowym wzrosną?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

afro89,
afro89 pisze:avotte, Olej w IC będzie zawsze w śladowych ilościach. Z tego co widzę w profilu to masz Audi 100, więc w blokach pomiarowych masz tylko grupę 000, więc nie zmienisz dawki za pomocą VAG-a.
głupoty opowiadasz przecież w 000 da sie zczytywać dawke , w starych tematach o tym jest

[ Dodano: 2013-01-12, 17:09 ]
http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=562
AEL INSIDE
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

gavotte, obroty nie wzrosną. Ustaw sobie dawkę na około 4mg/R. Jeśli będziesz chciał więcej to daj 3,5mg/R. Maksymalnie można dojechać na 2.2mg ale wtedy to już i dym i spalanie wzrośnie... Jeśli ustawisz w granicach rozsądku to żadnych efektów ubocznych nie będzie. Fabryczna dawka wynosi około 4,5mg.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

że się głupio zapytam, czemu się dawkę zmniejsza żeby mieć więcej kopa? :roll:
Obrazek
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Mniejsze wskazanie oznacza większą dawkę, przyjmij to na wiarę, ja kiedyś próbowałem dojść z czego wynika taka sprzeczność ale zdaje się, że tego nie wiedzą nawet najstarsi górale :)
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Fabryczna dawka wynosi 4.2 mg/R.. Ustaw na 3.0 mg/R to będzie w granicach rozsądku. Ja na starej pompie miałem 2.2 mg/R czyli największą dawkę, ładnie rwała przed siebie ;-) Spalanie podskoczyło, dym też ale bez przesady. Taki ładny bączek przy większych obrotach tylko.

[ Dodano: 2013-01-12, 22:18 ]
A poza tym.. Zbaczacie z tematu :evil:
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Dodek pisze:afro89,
afro89 pisze:avotte, Olej w IC będzie zawsze w śladowych ilościach. Z tego co widzę w profilu to masz Audi 100, więc w blokach pomiarowych masz tylko grupę 000, więc nie zmienisz dawki za pomocą VAG-a.
głupoty opowiadasz przecież w 000 da sie zczytywać dawke , w starych tematach o tym jest

[ Dodano: 2013-01-12, 17:09 ]
http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=562
Dodek, Czytaj ze zrozumieniem, nie napisałem że nie da się ODCZYTAĆ dawki paliwa w Audi 100 C4 AAT, tylko to że nie da się ZMIENIĆ dawki paliwa za pomocą VAG-a.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
gavotte
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2012-07-31, 21:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hrubieszów

Post autor: gavotte »

Przypomniałem sobie coś jeszcze. 2 razy zdarzyło mi się, że przy 4 tys obrotów samochód miał jak by odcięcie i dalej nie chciał jechać dopiero po wrzuceniu następnego biegu pociągnął. Czy taka obiawa to oznaka zbyt małej dawki?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”