[ALL] Heble z A8
- Eminencja
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stalowa Wola
Dystans stosuje się wtedy gdy rozwiercasz otwory w zwrotnicy i przykręcasz zaciśk od strony zewnętrznej wtedy potrzebny jest dystans pod tarcze aby ją ustawic pośrodku zacisku. W momencie kiedy robisz to inna metoda i przkręcasz zacisk od strony wewnętrznej zwrotnicy nie trzeba stosowac żadnego dustansu, ewentualnie stoczyć jarzmo zacisku jeżeli tarcza nie będzie w nim leżeć ideanie pośrodku.
Jest 2.2, jest zabawa
-
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-08-17, 08:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warmia
Przerobiłem w mojej V8 osobiście od A do Z hamulce z UFO na 323x30 z A8 fl.
Hamulce z A8 nie będą pasować do zwykłej C4, bo ma mniejszy rozstaw otworów mocujących jarzmo zacisku. Do hamulców z A8 potrzebne będą kolumny od Audi V8, chyba że auto miało oryginalnie UFO.
Wszystko opisałem tutaj:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 6694&hilit
Jest to wersja z dystansem pod tarczę. Uważam to za najrozsądniejsze rozwiązanie. Kupujesz w sklepie tarcze i klocki od A8 i składasz praktycznie p&p. Nie trzeba stosować żadnych tulei brązowych, frezować zacisków czy kolumn.
Wszelkie inne pomysły z frezowanymi zaciskami i gwintowanymi dystansami uważam za niebezpieczne.
Jeżeli przednie koła rozejdą się na zewnątrz. Wystarczy dać z tyłu dystanse o odpowiedniej grubości.
Jest wyraźna poprawa przy hamowaniu.
Proponuję od razu zregenerować tylne hamulce, bo wymiana przodu za wiele nie pomoże, jak tył będzie niesprawny.
Przewody można zastosować od innego auta. Ja mam z Laguny II.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany przeróbką na hamulce od A8 fl, mogę co nieco podpowiedzieć.
Hamulce z A8 nie będą pasować do zwykłej C4, bo ma mniejszy rozstaw otworów mocujących jarzmo zacisku. Do hamulców z A8 potrzebne będą kolumny od Audi V8, chyba że auto miało oryginalnie UFO.
Wszystko opisałem tutaj:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 6694&hilit
Jest to wersja z dystansem pod tarczę. Uważam to za najrozsądniejsze rozwiązanie. Kupujesz w sklepie tarcze i klocki od A8 i składasz praktycznie p&p. Nie trzeba stosować żadnych tulei brązowych, frezować zacisków czy kolumn.
Wszelkie inne pomysły z frezowanymi zaciskami i gwintowanymi dystansami uważam za niebezpieczne.
Jeżeli przednie koła rozejdą się na zewnątrz. Wystarczy dać z tyłu dystanse o odpowiedniej grubości.
Jest wyraźna poprawa przy hamowaniu.
Proponuję od razu zregenerować tylne hamulce, bo wymiana przodu za wiele nie pomoże, jak tył będzie niesprawny.
Przewody można zastosować od innego auta. Ja mam z Laguny II.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany przeróbką na hamulce od A8 fl, mogę co nieco podpowiedzieć.
Ostatnio zmieniony 2013-08-20, 23:17 przez MarianV8, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Czeladnik
- Posty: 65
- Rejestracja: 2011-11-06, 00:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łowicz
a jakiej długości te przewody kolego?
[ Dodano: 2013-08-21, 00:07 ]
[ Dodano: 2013-08-21, 00:07 ]
może i nie ale za to rozwiercać dziury w zwrotnicy... to też chyba zdrowe nie jest...MarianV8 pisze:Przerobiłem w mojej V8 osobiście od A do Z hamulce z UFO na 323x30 z A8 fl.
Hamulce z A8 nie będą pasować do zwykłej C4, bo ma mniejszy rozstaw otworów mocujących jarzmo zacisku. Do hamulców z A8 potrzebne będą kolumny od Audi V8, chyba że auto miało oryginalnie UFO.
Wszystko opisałem tutaj:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 6694&hilit
Jest to wersja z dystansem pod tarczę. Uważam to za najrozsądniejsze rozwiązanie. Kupujesz w sklepie tarcze i klocki od A8 i składasz praktycznie p&p. Nie trzeba stosować żadnych tulei brązowych, frezować zacisków czy kolumn.
Wszelkie inne pomysły z frezowanymi zaciskami i gwintowanymi dystansami uważam za niebezpieczne.
Jeżeli przednie koła rozejdą się na zewnątrz. Wystarczy dać z tyłu dystanse o odpowiedniej grubości.
Jest wyraźna poprawa przy hamowaniu.
Proponuję od razu zregenerować tylne hamulce, bo wymiana przodu za wiele nie pomoże, jak tył będzie niesprawny.
Przewody można zastosować od innego auta. Ja mam z Laguny II.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany przeróbką na hamulce od A8 fl, mogę co nieco podpowiedzieć.
-
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-08-17, 08:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warmia
Długości przewodów nie znam. Wziąłem stare, pojechałem do sklepu i dobrałem jakieś dłuższe "na oko" .
Zacisk od A8 fl jest przykręcany na śruby M14x1.5. Rozwiercasz otwór w kolumnie ze średnicy fi 13,5 na fi 14,5 i dajesz śrubę M14x1.5x30 10.9 - nie ma tu żadnego niebezpieczeństwa.
Jeżeli upierasz się przy tulejkach, to te z linka nie nadają się pod gwint M12x1.5, bo mają za dużą średnicę wewnętrzną. Dla gwintu M12x1,5 otwór ma być ~10,5.
Zacisk UFO siedział na trzech śrubach M12x1,5. Po obcięciu jednego ucha i zastosowaniu tulei brązowych, zacisk A8 będzie wisiał tylko na dwóch śrubach M12x1.5.
No codzień pracuję przy obróbce metalu, wiem co piszę
Robiłem obie wersje przeróbki hamulców. Ta z dystansem, czyli zacisk mocowany od zewnątrz to jedyne rozsądne rozwiązanie, jeżeli chcesz zastosować tarczę 323x30.
Bez dystansu (z zaciskiem od wewnątrz kolumny) prawdopodobnie nie przykręcisz zacisku, bo śruba będzie kolidować z tarczą hamulcową. Z resztą będę dalsze kłopoty w wycentrowaniem tarczy względem zacisku. Podfrezowałem zacisk, kolumnę i złożyłem, ale uznałem to za rzeźbę i odpuściłem.
Moje rozwiązanie jest sprawdzone i działa. Mogłem sobie poeksperymentować, bo mam własne tokarki, frezarki, itd. Nie ma co odkrywać na nowo ameryki.
Pozdrawiam
Zacisk od A8 fl jest przykręcany na śruby M14x1.5. Rozwiercasz otwór w kolumnie ze średnicy fi 13,5 na fi 14,5 i dajesz śrubę M14x1.5x30 10.9 - nie ma tu żadnego niebezpieczeństwa.
Jeżeli upierasz się przy tulejkach, to te z linka nie nadają się pod gwint M12x1.5, bo mają za dużą średnicę wewnętrzną. Dla gwintu M12x1,5 otwór ma być ~10,5.
Zacisk UFO siedział na trzech śrubach M12x1,5. Po obcięciu jednego ucha i zastosowaniu tulei brązowych, zacisk A8 będzie wisiał tylko na dwóch śrubach M12x1.5.
No codzień pracuję przy obróbce metalu, wiem co piszę
Robiłem obie wersje przeróbki hamulców. Ta z dystansem, czyli zacisk mocowany od zewnątrz to jedyne rozsądne rozwiązanie, jeżeli chcesz zastosować tarczę 323x30.
Bez dystansu (z zaciskiem od wewnątrz kolumny) prawdopodobnie nie przykręcisz zacisku, bo śruba będzie kolidować z tarczą hamulcową. Z resztą będę dalsze kłopoty w wycentrowaniem tarczy względem zacisku. Podfrezowałem zacisk, kolumnę i złożyłem, ale uznałem to za rzeźbę i odpuściłem.
Moje rozwiązanie jest sprawdzone i działa. Mogłem sobie poeksperymentować, bo mam własne tokarki, frezarki, itd. Nie ma co odkrywać na nowo ameryki.
Pozdrawiam
- marcino8
- Mechanik
- Posty: 117
- Rejestracja: 2012-03-08, 18:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lubelskie..LKS
Podpisuję sie pod tym co pisze Mariano...pozdro
Tu nie ma miejszca ne experymenty i druciarstwo..tulejki i inne tego typu..
Tak przerobione hamulce działają o niebo lepiej niz fabryczne ufo
A kolumny prezentowane na fotkach zamontował u siebie nasz koleżka Kornik..
może potwierdzić...tylko w tarczy ma różnice bo wsadziłem tam 332mm z s8
Tu nie ma miejszca ne experymenty i druciarstwo..tulejki i inne tego typu..
Tak przerobione hamulce działają o niebo lepiej niz fabryczne ufo
A kolumny prezentowane na fotkach zamontował u siebie nasz koleżka Kornik..
może potwierdzić...tylko w tarczy ma różnice bo wsadziłem tam 332mm z s8
aah A6 manual ragussa green avant...
- Eminencja
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stalowa Wola
Ja się sugerowałem tym menualem http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=49445 z tego co przepatrzyłem zagramaniczne fora bardzo często własnie stosują patent z frezowaniem jarzma zacisku.
Jest 2.2, jest zabawa
-
- Adept
- Posty: 16
- Rejestracja: 2013-08-17, 08:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warmia
Nie rozumiesz Zacisk siedzi od strony piasty. Otwory w kolumnie rozwierca się żeby przeszła śruba, którą wkręca się w jarzmo zacisku. Tak wyglądają rozwiercone otwory w kolumnach Audi V8:
Nie ma tu żadnego niebezpieczeństwa. Tak czy siak trzeba wiercić otwory.
Śruba M14x1,5x30 klasa 10.9 od zacisku jest utwardzana powierzchniowo. Ten gość z linka nie ma podstawowego pojęcia z zakresu mechaniki. Przetoczył śrubę i naciął gwint M12x1,5 w miejscu gdzie śruba ma zmniejszoną twardość Równie dobrze mógł założyć śrubę z JASAMu w kl. 5.8. Później puszcza takie bzdury w neta i się tym chwali.
Z resztą, róbcie jak chcecie. Ja podałem na tacy najprostsze i sprawdzone rozwiązanie. Wiem, że jest bezpieczne i nie muszę nikomu nic udowadniać Z takimi hamulcami jeździ kilka V8-ek i jest dobrze.
Pzdr
Nie ma tu żadnego niebezpieczeństwa. Tak czy siak trzeba wiercić otwory.
Śruba M14x1,5x30 klasa 10.9 od zacisku jest utwardzana powierzchniowo. Ten gość z linka nie ma podstawowego pojęcia z zakresu mechaniki. Przetoczył śrubę i naciął gwint M12x1,5 w miejscu gdzie śruba ma zmniejszoną twardość Równie dobrze mógł założyć śrubę z JASAMu w kl. 5.8. Później puszcza takie bzdury w neta i się tym chwali.
Z resztą, róbcie jak chcecie. Ja podałem na tacy najprostsze i sprawdzone rozwiązanie. Wiem, że jest bezpieczne i nie muszę nikomu nic udowadniać Z takimi hamulcami jeździ kilka V8-ek i jest dobrze.
Pzdr