ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[ ALL] WYŁĄCZNIK ABS A6 C4 / 100 C4
Autor Wiadomość
silnor3ki 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: ADR
Pojemność silnika: 1,8 20V + LPG
Trakcja: Ośka
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 102
Skąd: Małopolska
Wysłany: |7 Sty 2013|, o 23:05   [ ALL] WYŁĄCZNIK ABS A6 C4 / 100 C4

Witam,
Panowie rezał ktoś taki wyłącznik ABS'u u siebie może ?
Wiem, że były podobno ori też montowane, jest taki temat w sieci ale do AUDI 80. Proste do zrobienia, zastanawia mnie tylko to czy jak takim wyłącznikiem dezaktywujemy ABS to czy wywala kontrolkę na desce, że ABS nie działa ?
Bo jeżeli tak to to trochę drażniące dla oczu musi być :/ Mnie by denerwowała świecąca się ikona na budzikach. Według mnie to powinien się tylko świecić przycisk wyłączania na desce (tak jak np. awaryjne czy ogrzewanie szyby)
Co Wy na to ?

Pzdr.
 
     
Key100l 
Audi Mastah
Pozytywny Wariat




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Karol
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 643
Skąd: Stara Ruda ;)
Wysłany: |7 Sty 2013|, o 23:20   

silnor3ki, O ile dobrze kojarzę to wyjęcie bezpiecznika ABS'u to pali się kontrolka i jeśli masz AC to wywala komunikat o uszkodzeniu układu hamulcowego. Nie wiem szczerze na jakiej podstawie działa ten wyłącznik ale jeśli działa tak jak w 100 to tak właśnie będzie :ok:
_________________

 
 
     
Butterbean 
Adam Horch




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abc
Pojemność silnika: 2.6
Imię: tomasz
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: :)
Pomógł: 105 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 3617
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |7 Sty 2013|, o 23:22   

silnor3ki, było.
swieci sie kontrolka.
włącznik jest tak jakby bezpieczenstwem ze po zgaszeniu silnika wroci sam do pozycji aabs wlaczony.
prostsze jest wyjecie bezpiecznika.
do zalozenia tego przelaczniak oprocz przelacznika potrzebny jest specjalny przekaznik.dlugi z bezpiecznikiem na sobie...
_________________
sprzedaż częsci używanych-
telefon : 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX

stan posiadania:
rolada w dieslu
c4 po łysym w odbudowie.


(I will always remember ....) to juz 6 lat. :(

albo grubo albo wcale...
 
 
     
Key100l 
Audi Mastah
Pozytywny Wariat




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Karol
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 643
Skąd: Stara Ruda ;)
Wysłany: |7 Sty 2013|, o 23:36   

A do czego potrzebujesz kolego tego wyłącznika :?: do zabaw i pisku gum czy w jakimś konkretnym celu :?: Pytam z ciekawości :idea: Jeśli masz odrobinę fantazji to możesz zrobić taki układ do wyłączania z paru elementów ogólnodostępnych
_________________

 
 
     
silnor3ki 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: ADR
Pojemność silnika: 1,8 20V + LPG
Trakcja: Ośka
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 102
Skąd: Małopolska
Wysłany: |8 Sty 2013|, o 07:25   

Heja,
Wiem co jest potrzebne do zrobienia. Czytałem cały opis. Przekaźnik 40 zł, włącznik 15 zł. Wiem, że po to jest właśnie przekaźnik, że po wyłączeniu silnika i załączeniu ponownie ABS działa znowu (tak samo jak np. ogrzewanie szyby tył).
Ale jak ma mi wywalać ikonę na desce to się nie bawię w to. Myślałem zrobić jako dodatkowy bajer, a i czasami się przydaje bo mnie wkurza jak wiem, że wyhamuje a ABS mi wydłuża drogę hamowania, ostatnio bym przydzwonił w pług na drodze :)
Podłączenie polega na odcięciu zasilania od kompa ABS o ile dobrze zrozumiałem tutoriala.


Pzdr.
 
     
Butterbean 
Adam Horch




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abc
Pojemność silnika: 2.6
Imię: tomasz
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: :)
Pomógł: 105 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 3617
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |8 Sty 2013|, o 08:17   

bardzo dobrze zrozumiales tutka.
dodam jeszcze ze mozna za pomoca mini przekznikow obejsc wlaczanie kontrolki.
_________________
sprzedaż częsci używanych-
telefon : 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX

stan posiadania:
rolada w dieslu
c4 po łysym w odbudowie.


(I will always remember ....) to juz 6 lat. :(

albo grubo albo wcale...
 
 
     
Key100l 
Audi Mastah
Pozytywny Wariat




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAH
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Karol
Trakcja: Quattro
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 643
Skąd: Stara Ruda ;)
Wysłany: |8 Sty 2013|, o 10:22   

Butterbean, dobrze mówi bo jeśli sterownik nie ma zasilania to daje sygnał na kontrolkę że coś się dzieje z ABS-em i ten sygnał po prostu można wyłączyć za pomocą dodatkowych przekaźników
_________________

 
 
     
GTR34 
Zasłużony klubowicz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Konrad
Trakcja: Ośka
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 1512
Skąd: Chełm
Wysłany: |8 Sty 2013|, o 12:50   

Key100l napisał/a:
A do czego potrzebujesz kolego tego wyłącznika :?:

Raczej po to, żeby wyłączać ABS :-P
Key100l napisał/a:
do zabaw i pisku gum czy w jakimś konkretnym celu :?:

Ja również będę to robił i to w konkretnym celu, nie dla żadnej zabawy czy pisku gum bo to nie o to chodzi. Chodzi o to, że ABS w zimie zamiast skracać to znacznie wydłuża drogę hamowania, ABS jest dla tych co nie potrafią zachować zimnej krwi, czyli pedał w podłogę i co ma być to będzie.. ABS doskonale się sprawdza na mokrej i suchej nawierzchni, na lodzie i śniegu już nie bardzo.. Ja tam sobie to zrobię inaczej, wezmę przycisk od przeciwmgielnych i założę na ten przycisk przód, z przycisku od ABS, wtedy będę sobie na stałe włączał lub wyłączał, nie będzie mi się ABS uruchamiał po ponownym uruchomieniu silnika.
 
 
     
gjom 
C4 Autorytet




Moje Audi: inne
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 2007
Oznaczenie silnika: CDTI
Pojemność silnika: 1,9 CDTI
Imię: Michał
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: 1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 30
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 411
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: |8 Sty 2013|, o 15:24   

Znalazłem to na forum Audi C5:

Cytat:
Wyłącznik ABSu nie jest tylko zwykłym przyciskiem i nie można od tak sobie go wsadzić z 100 C4 do A6 C4. Jeśli dobrze kojarzę to w 100 C4 był korektor siły hamowania, a w A6 C4 już nie ma.



Ktoś coś wie na ten temat??
 
 
     
GTR34 
Zasłużony klubowicz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Konrad
Trakcja: Ośka
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 1512
Skąd: Chełm
Wysłany: |8 Sty 2013|, o 15:31   

Akurat to jest prawda, ojciec miał kiedyś 100 C4 w Q, i był korektor siły hamowania, w mojej A6 nie ma, u ojca w A6 quattro chyba też nie ma.
 
 
     
silnor3ki 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: ADR
Pojemność silnika: 1,8 20V + LPG
Trakcja: Ośka
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 102
Skąd: Małopolska
Wysłany: |8 Sty 2013|, o 20:45   

to można założyć to do auta z korektorem czy do auta bez korektora bo już się pogubiłem ?
Chyba gdzieś czytałem, że do auta z korektorem nie można dołożyć tego wyłącznika ABS ale może jestem w błędzie - chyba czegoś tutaj nie rozumiem :)

Butterbean - co masz na myśli piszac o tych mini przekaźnikach i na jakiej zasadzie to ma działać ?
Odcięcie prądu na żarówkę przy wyłączeniu ABS'u ?

Powiedzcie co z błędami w ECU po takim włączaniu i wyłączaniu ABS - normalnie się pewnie nabijają tak jakby ABS był uszkodzony ?
 
     
GTR34 
Zasłużony klubowicz




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL+
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Konrad
Trakcja: Ośka
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 1512
Skąd: Chełm
Wysłany: |8 Sty 2013|, o 20:52   

silnor3ki, Do auta z korektorem można dodać wyłącznik ABS, dlatego m.in w setkach i A80 były te wyłączniki w oryginale, setki miały inne pompy ABS niż w A6, w A6 dlatego nie ma korektora siły hamowania, że pompa ABS jest od tego. Oraz w A6 właśnie nie było w oryginale tego wyłącznika i nie powinno się go dawać, to tyle z teorii ale jak jest w praktyce to nie wiem, dopiero bym chciał to zrezać. Wiem, że parę osób to ma i nie narzeka.
silnor3ki napisał/a:
Powiedzcie co z błędami w ECU po takim włączaniu i wyłączaniu ABS - normalnie się pewnie nabijają tak jakby ABS był uszkodzony ?

Po włączeniu ABS błąd zniknie, kontrolka zgaśnie i ABS będzie działał poprawnie.
 
 
     
Butterbean 
Adam Horch




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abc
Pojemność silnika: 2.6
Imię: tomasz
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: :)
Pomógł: 105 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 3617
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |8 Sty 2013|, o 20:56   

silnor3ki, no wlasnie się nie nabijają bo wyłącza zasilanie dla kompa abs prawda?wiec dla niego jest bez znaczenia czy jedno kolo urwiesz czy nie heheh..
co do patentu z mini przekaźnikiem to po prostu pradem ktorym wyłączasz przekaźnik ABS wysterowywujesz inny przekaźnik który podaje z kolei plus lub minus do licznika na linii ABS.
kontrolka zapala się w momencie gdy zanika lub pojawia się tam plus lub minus.o ile pamiętam to masa zanika.mniejsza o to.
po prostu w momencie wylaczenia ABS guzikiem idzie sygnał do licznika ze zostało wyłączone.ty ten sygnał neutralizuje przekaźnikiem dolozonym .jeśli brakuje masy to podasz mu przekaźnikiem masę.jeśli będzie szla mas to odetniesz ja przekaźnikiem.
chodzi po prostu o to ze wlacznik poda sygnał na dodatkowy przekazniczek który zrobi określona rzecz..
wiem ze zagmatwałem ale ja widzę to w glowie a wyslowic sie nijak...
_________________
sprzedaż częsci używanych-
telefon : 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX

stan posiadania:
rolada w dieslu
c4 po łysym w odbudowie.


(I will always remember ....) to juz 6 lat. :(

albo grubo albo wcale...
 
 
     
silnor3ki 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: ADR
Pojemność silnika: 1,8 20V + LPG
Trakcja: Ośka
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 102
Skąd: Małopolska
Wysłany: |8 Sty 2013|, o 21:28   

no rozumiem :) czyli tak jak napisałem, sygnał na żarówkę żeby nie świeciła.
Tylko nie spiepszy się tym licznika przy okazji ? gdzie w licznik wpinać ten przewód od przekaźnika ? I czy przypadkiem AC nie wywala czerwonego "!" przy niedziałającym ABS + właśnie żółtą kontrolkę "ABS" ?
 
     
Butterbean 
Adam Horch




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: abc
Pojemność silnika: 2.6
Imię: tomasz
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: :)
Pomógł: 105 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Mar 2011
Posty: 3617
Skąd: Olsztyn
Wysłany: |8 Sty 2013|, o 21:33   

ale jesli podasz sygnal do bc z informacja oszukujaca ze nie wylaczyles abs to nie zaswieci nic.nie podajesz bezposrednio na zarowke a podajesz na bc sygnal..
_________________
sprzedaż częsci używanych-
telefon : 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX

stan posiadania:
rolada w dieslu
c4 po łysym w odbudowie.


(I will always remember ....) to juz 6 lat. :(

albo grubo albo wcale...
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13