[S4-2.2T AAN] Cewka zapłonowa adaptacja

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie powinno być takiego problemu. Kiedyś testowałem te fajki. Wydawały się jakby deko za krótkie ale łączyły ok i nie było żadnych cyrków.
Cewka z BMW ma opornik 1kOhm, oryginalna z Audi 5kOhm. Masz wszystkie 5 z BMW czy może kilka?
Odezwałbyś się wcześniej, przed zmianą :-P - mam 4 w b.dobrym stanie fajki, ori Beru, 3 są 2letnie a 1 jest 3letnia, od prawie roku leżą w szufladzie, oddałbym za grosze, dokupiłbyś sobie jedną nową i po kłopocie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

stefan87, http://audi-c4.pl/viewtopic.php?p=50106 ... baff#50106 po co dublujesz :-P ?. Wystarczy w jednym miejscu raz napisać :roll:
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: stefan87 »

to tutaj będę brnął dalej z tematem.. no więc normalnie silnik odpala żadnego dymienia wariowania przy obrotach. itp.. auto odpala silnik pracuje normalnie przez ok 1 min po czym przestaje i gaśnie. J.A.G wszystkie sa z bmw takie same ten sam numer nowiutkie. hmm a jeżeli nie da rady to pomyśle nad twoimi tylko w tym momencie pójdzie 100 w błoto ;/ dla tego jutro załączę filmik przed wymianą i po wymianie. Jak pisałem .. że po założeniu tych starych auto normalnie pracuje. i będę walczył.
Ostatnio zmieniony 2013-02-07, 18:53 przez stefan87, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Może świece masz stare a w połączeniu z fajką o mniejszym oporze dają tyłka, iskra jest mocniejsza na tych fajkach i po czasie może dostają przebicia, z tym że nie wszystkie na raz, bo gdyby na jednej czy dwóch a nawet trzech świecach nagle wypał zapłon to silnika i tak nie zadusi.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

a vagowałeś?
wujek_maciej
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2012-03-06, 18:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: wujek_maciej »

a co w górnym zakresie obrotów?
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

stefan87, a wrzuć te fajki od Banditen MotorWagen z nowymi świecami ....
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: stefan87 »

Nie mam u kogo zvagowac.;( swiece maja niespelna 16 miesiecy z Boscha. O ile mnie pamiec nie myli. Ale jak mechanik wymienial to mowil wlasnie że sa oryginalne za ok 100 zl do tego silnika. Ale on znalazl jakies zamienniki i koszty zeszly do chyba 30 z l za jedna. Wiec moze faktycznie... Jutro zrobie zdjecia swiec i ten filmik. Teraz koncze przerwe w pracy i dzisiaj już wiecej nie zdzialam. Dzięki chlopaki!!!!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

stefan87 pisze:swiece maja niespelna 16 miesiecy z Boscha
stefan87 pisze:znalazl jakies zamienniki i koszty zeszly do chyba 30 z za jedna.
To w końcu jak z tym jest, świece są Boscha czy coś innego? Za 30zł to nawet NGK nie chodzi a więcej zamienników nie ma, chyba że Denso jakieś irydowe ale nie wiem czy one katalogowo są w ogóle przypisane do 2.2T
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

wlazłem w autodate i jest parę rodzai świec do 2.2. NGK PFR&B, BERU UXF56 , Champion C6BYC, BOSCH F5DPOR więc problemów z doborem ceny do jakości raczej nie powinno być problemów. Problemem są sprzedający i tu szukałbym problemu
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: stefan87 »

OK :) już wszystko chodzi jak należy :) sorki za brak aktualizacji. ale trafiły sie nad godziny i człowiek potem zmęczony lata i załatwia wszystko. ;/ Więc stare świece były z NGK BCP5E . dzisiaj po zamontowaniu nowych świec i fajek auto odpaliło i nie zgasło !!!:) nowe świece to Bosch F5DPOR powinny być w porządku :) jutro już na pewno daje foty :) i na razie czekam bo funduszy brak :(:( Dzięki Wielkie za wsparcie!!!
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

stefan87, to jak działa i chłopaki pomogli to teraz jeszcze wciśnij pomógł w postach które pomogły w największym stopniu :-)
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: stefan87 »

Mareek pisze:stefan87, to jak działa i chłopaki pomogli to teraz jeszcze wciśnij pomógł w postach które pomogły w największym stopniu :-)
Zrobione :)
mario13983
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2017-05-16, 21:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: mario13983 »

Witam wszystkich jestem tu nowy mam problem z moją eską która do tej pory chodziła bez zarzutu jest to 2.2 turbo 230KM aan silnik męczę się już z nią 4 dni a chodzi o to że jechałem sobie kilka dni temu nagle zgasła i lipa kontrolki się palą zapłon jest a nie chce zapalić posprawdzałem bezpieczniki czy pompka paliwa chodzi gaz ok a nie pali postałem 15 min jak by nigdy nic odpala na strzała na drugi dzień ta sama sytuacja się powtarza 15 min i pali pod koniec dnia nagle coś szarpie nie ma mocy postawiłem i od tamtej pory cyrki chodzi na 3 pierwsze gary na 4 i5 nie pracuje podłączałem pod vag pokazało czujnik wałowy wymieniłem zero błędu to samo dalej wszystko po kolei sprawdzone świece, cewki,wtryski,. napięcie, ciśnienia, sprężanie wszystko dochodzi a nie pali na 4.5 cylinder co jeszcze mogłem za pomieć sprawdzić i jaka przyczyna tego wszystkiego jest ?
Mario
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

mario13983, Mariuszu, tak więc G28 zupełnie niepotrzebnie wymieniłeś, ponieważ w Motronic'u M2.3.2 na zgaszonym silniku ECU jak nie widzi impulsów z G28 to wywala jego błąd. Znajdziesz to opisane na forum wzdłuż i wszerz. Druga sprawa, jak nie pali na 4-ym i 5-ym cylindrze to obstawiam, że padł moduł sterowania cewek na grodzi pożarowej. Po przewodach od cewek dotrzesz który to ancymon. Dodam, że zamiennie pasuje moduł z V6'ki czy to ABC czy AAH. Nówka kosztuje majątek tak samo jak cewka. Stąd m.in. praktycznie wszyscy przechodzą na cewki z silników nowszej generacji.

Pamiętaj, że to auto ma ćwierć wieku i zależnie od jego pierwotnego stanu takie rzeczy mają prawo się dziać.

Więc na początek : podmień na inny sterownik cewek cylindrów 4 i 5. Powinno pomóc. Jeżeli nie - myślimy dalej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”