[S4-2.2T AAN] Cewka zapłonowa adaptacja

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

[S4-2.2T AAN] Cewka zapłonowa adaptacja

Post autor: stefan87 »

Witam serdecznie,
chlopaki pomożecie?? czytałem że można zamontować w silniku 2.2 oznaczenie AAN cewki zapłonowe np z audi a4 s4 ,,, i innych modeli.. jak to sie ma w rzeczywistości?? ktos kiedys probował?? z góry dziękuje serdecznie:)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

stefan87, owszem można. Nie lepiej jednak spojrzeć w stronę cewek z 2.0 TFSI ?. Za cenę jednej ori cewki do AAN bez rabatów kupisz sobie komplet 5 ciu cewek od TFSI.
A co tam, podpucuję, user JAG ma motorownie po konwersji układu zapłonowego, zagadaj :roll:

W wolnej chwili przygotuj się teoretycznie ;) : http://www.s2forum.com/forum/showthread ... 053&page=3

Ludzie z apmotorsport też działali sporo z konwersją na nowsze cewki.
Ostatnio zmieniony 2012-12-29, 13:40 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: stefan87 »

http://www.iparts.pl/czesc/cewka-zaplon ... 45164.html

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O

czy cs np z tego da rade?? mam szukac po ilosci kucyków?? czy wystarczy tfsi?? w sumie musze wymienic jedna ale czytałem gdzieś ze najlepiej wymieniac wszystkie na raz. ??? jak t jest? dzieki :)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

stefan87, dowolne 2.0 TFSI, cewki są te same.
Jeżeli masz jedną do wymiany to wymieniasz jedną. Wymiana reszty to profilaktyka. Zamiast inwestować w zabytki zafunduj sobie komplet 5 szt od TFSI, kostki, trochę przewodu, złącza, piny, itd ... i zrób konwersję. Ja czekam aż mi się któraś cewka wyłoży, wtedy zero litości i przeskakuje na TFSI.
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: stefan87 »

No Ok :) tylko jedna srawa, możliwe ze nie zakumałem, moge po prostu kupic jedna cewke tfsi i wymienic?? i bedzie działac tak samo?? czy już własnie wszystkie??? na tfsi??? i rozumie ze tylko cewki czy kable też Dzieki :)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

stefan87, pojedynczo możesz ori cewki zmieniać. Nie ma technicznej możliwości aby ori cewki pracowały z TFSI na ori instalacji.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jeśli padła ci tylko jedna i reszty jesteś pewny, z POS'ami włącznie, możesz szukać oryginalnej z 2.2T, używki do niedawna były drogie jak cholera, teraz drogie już nie są i za stówę może mniej wyrwiesz. Na allegro jest na części 2.2T albo szukaj na forum.apmotorsport.pl w rozwijającym się dziale sprzedam.

Mam układ zapłonowy po konwersji na cewki z FSI/TFSI i nie ma z nimi problemów. Moje cewki okazały się ok ale już sprzedałem. Z konwersją nie jest tak, że wypinasz kostki i wpinasz nowe cewki, musowo pociąć instalację i lutować odpowiednie przewody w odpowiednie piny, jest z tym trochę zabawy. Musisz zdobyć też kostki/wtyczki najlepiej z dłuższym kawałkiem wiązki z jakiegoś nowszego auta z grupy VAG z takimi wtyczkami albo kupić je i przewody z pinami w ASO.

Używane można trafić za kilka zł, nowe w ASO ok 150zł. Z używanymi jest tak, że trzeba się naszukać i popytać, często nikt nie chce sprzedać samej wiązki od cewek a kpl wiązka silnika chodzi nawet za kilka stów albo mówi że cała instalkę na przemiał wywala i nie ma. Można po okolicznych szrotach polatać i wyciułać kawałek wiązki do cewek.
Szukać trzeba dwóch wiązek od 4cylindrowca albo jednej z jakiegoś VR5 albo V6, wtedy styknie na nasze 5cyl.
Jak coś cewka do FSI nosi oznaczenie Beru ZSE033.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: stefan87 »

Mechanik stwierdził, że tylko jedna. S4 już mi brakuje, wiec na razie skupie się na tej jednej używanej a z czasem będę myślał nad tymi z tfsi, skoro trzeba by było trochę podłubać
musowo pociąć instalację i lutować odpowiednie przewody w odpowiednie piny, jest z tym trochę zabawy. Musisz zdobyć też kostki/wtyczki najlepiej z dłuższym kawałkiem wiązki z jakiegoś nowszego auta z grupy VAG z takimi wtyczkami albo kupić je i przewody z pinami w ASO.
a ja się na dłubaniu nie znam, wiec ( lutowanie ) i czasowo i finansowo nie za bardzo mi to teraz pasuje ale patrze na to przyszłościowo. Mam jeszcze pytanie, bo eska stoi rozebrana, na co mogę zwrócić uwagę?? Wielkie dzięki wszystkim odpisującym :)
Ostatnio zmieniony 2012-12-30, 17:16 przez stefan87, łącznie zmieniany 1 raz.
wujek_maciej
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2012-03-06, 18:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: wujek_maciej »

Na wszystko :) jak w każdym innym normalnym silniku :mrgreen:
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

stefan87 pisze:na co mogę zwrócić uwagę??
Raczej na co musisz zwrócić uwagę :). W.Maciek napisał, dopiszę - olej w płynie, płyn w oleju, ciśnienie doładowania, dolot, czystość silnika, dymienie czy występuje, stan gum, stan kolektora wydechowego - pęknięty czy nie.
Ktoś to pięknie opisał, V8 to kowal co i połową narzędzi zrobi robotę do końca a 2.2T to fochata baletnica która wypi....i się o rozwiązaną baletkę :mrgreen: .
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: stefan87 »

Mi ta fochowa baletnica odpowiada ;) mimo spalania, kosztów, wysokiego ubezpieczenia, wiem że odpłaci mi się najlepszym co ma ;) :)
Co do tych cewek z tfsi, jak poproszę kolegę elektryka poradzi sobie z tym lutowaniem???


Trzymaj się tematu, jeśli masz inne wątpliwości użyj http://audi-c4.pl/search.php są dwa obszerne tematy o olejach, tam ew zadaj pytanie. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2013-01-02, 15:06 przez stefan87, łącznie zmieniany 1 raz.
marcin treder
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-09-03, 21:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kartuzy

Post autor: marcin treder »

ja zamontowałem z 1,8 po lifcie maja wbudowane moduły tak jak te z tfsi na forum ap motorsport chłoapi maja wszytko wypisane jak to zamontowac a orginalne moduły juz nie beda ci potrzebne musisz kupic najlepiej kawałem instalacji 5 kostek i polutowac a i najwazniejsze aby kable były wysoko teperaturowe i lepiej nie zakładaj dekla a jak bys potrzebował orginalne cewki z 2,2 t to mam jeszcze 4 szt jedna kupiona w zeszłym roku jak cos to dzwon 696036774 albo zobacz tematy na ap
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: stefan87 »

Hej Cewki Ori trzymaj:) nigdy nic nie wiadomo... jak na razie mam Ori . ale zaczynam odkladać na przeróbkę. Dzieki:) Autko lata jak ta lala;)
Awatar użytkownika
stefan87
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2012-12-29, 10:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bytom

Post autor: stefan87 »

i dalszy problem... Fajki dla cewek .. zakupiłem te polecane z bmw.
i jak odpalam auto to max pochodzi 1 min i gaśnie... ;/ ktoś coś może poradzić??? po powrocie na stare brak problemow. >???? dzieki. :)


Obrazek
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie powinno być takiego problemu. Kiedyś testowałem te fajki. Wydawały się jakby deko za krótkie ale łączyły ok i nie było żadnych cyrków.
Cewka z BMW ma opornik 1kOhm, oryginalna z Audi 5kOhm. Masz wszystkie 5 z BMW czy może kilka?
Odezwałbyś się wcześniej, przed zmianą :-P - mam 4 w b.dobrym stanie fajki, ori Beru, 3 są 2letnie a 1 jest 3letnia, od prawie roku leżą w szufladzie, oddałbym za grosze, dokupiłbyś sobie jedną nową i po kłopocie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”