[ALL ] Rezanie ABS-EDS do przedniej osi
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
Siemanko przy okazji dłubania w 100-tce zachciało mi sie założyć EDS'a .
i Panowie nasuwa się problem, mianowicie Ogólny brak schematów do 100 ABS/EDS.
a jeżeli już jest to są różnice w kolorach kabli i tak mi sie wydaje miejsc w schemacie gdzie ma być wpięty dany przewód.
ale zaczynając od poczatku:
po zakupie pompy ABS/EDS porównałem wtyczki przy pompie
tak wygląda moja pompa ABS:
tak wygląda wtyczka od pompy ABS/EDS
ułożenie przewodów w kostce i kolor przewodów jest identyczny w obu instalacjach, w pompie EDS jest dodatkowa wtyczka na trzy przewody:
Dzięki Casianowi i KazikowiMigalskiemu porównałem numery części i części instalacji.
KazikM. podesłał mi również zdjęcia wtyczki sterownika, idąc moim tokiem myślenia szukałem tych trzech od pompy przy sterowniku,
znalazłem je w pinach 33, 3 i 13.
ale zostały według instalacji KazikaM. jeszcze dwa przewody które nie wiem za co odpowiadają i gdzie je wpiąć :
Pin 30 - niebiesko/żółty lub żółto niebieski ze zdjęcia ciążko wyczuć
pin 16 - czerwony
ja u siebie wstawiłem na razie konektory z różnymi kolorami przewodów i mam je opisane
Ma ktoś wiedze lub mógł by sprawdzić czy schemat który mam jest dobry?
i Panowie nasuwa się problem, mianowicie Ogólny brak schematów do 100 ABS/EDS.
a jeżeli już jest to są różnice w kolorach kabli i tak mi sie wydaje miejsc w schemacie gdzie ma być wpięty dany przewód.
ale zaczynając od poczatku:
po zakupie pompy ABS/EDS porównałem wtyczki przy pompie
tak wygląda moja pompa ABS:
tak wygląda wtyczka od pompy ABS/EDS
ułożenie przewodów w kostce i kolor przewodów jest identyczny w obu instalacjach, w pompie EDS jest dodatkowa wtyczka na trzy przewody:
Dzięki Casianowi i KazikowiMigalskiemu porównałem numery części i części instalacji.
KazikM. podesłał mi również zdjęcia wtyczki sterownika, idąc moim tokiem myślenia szukałem tych trzech od pompy przy sterowniku,
znalazłem je w pinach 33, 3 i 13.
ale zostały według instalacji KazikaM. jeszcze dwa przewody które nie wiem za co odpowiadają i gdzie je wpiąć :
Pin 30 - niebiesko/żółty lub żółto niebieski ze zdjęcia ciążko wyczuć
pin 16 - czerwony
ja u siebie wstawiłem na razie konektory z różnymi kolorami przewodów i mam je opisane
Ma ktoś wiedze lub mógł by sprawdzić czy schemat który mam jest dobry?
Ostatnio zmieniony 2017-12-06, 20:49 przez Binas Tuchola, łącznie zmieniany 1 raz.
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
- lukaszz2369
- C4 Autorytet
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
- Imię: Łukasz
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Konin
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
- Płeć:
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
więc tak Panowie po dosc długim czasie
temat założenia EDS-U ogarnięty, są dwa sposoby :
Sposób pierwszy:
potrzeba Nam Kpl. ABS-EDS czyli pompa, sterownik, wiązka.
sposób drugi: < ja korzystałem z tego>
potrzeba:
- pompy ABS-EDS nr. 4A0 614 111 C
- sterownik ABS-EDS nr. 4A0 907 379 E
- przekaźnik nr 351 4A0 907 513 A
- pare metrów kabli
- lutownica, taśma , koszulki termo.
wiązka ABS i EDS-u jest prawie taka sama do swojej wiązki trzeba dołożyć kilka przewodów
do kostki sterownika :
pin nr 30 przewód żółto/niebieski wpinamy go w kostke pomarańczową w nogach kierowcy w któryś z pustych pinów, lub zostawiamy go nie podłączonego.
Pin nr. 3 kabel biały idzie do pompy do małej kostki 3 pinowej.
Pin nr. 33 kabel biało/żółty do pompy do małej kostki 3 pinowej
Pin nr. 13 kabel zielony do przekaźnika potem do pompy do małej kostki 3 pinowej
Pin nr 16 kabel cienki czerwony podłączamy go do plusa wiązki w nogach kierowcy
Pin nr. 20 masa do przekaźnika 351
Podłączenie przekaźnika 351:
Pin nr. 31 jest to masa która idzie do sterownika pin 20
Pin nr. 86 jest to przewód ktory idzie od Sterownika nr 32 kolor szaro/żółty do pompy ABS-EDS do dużej kostki 14 pinowej trzeba go przeciąć i wpiąć się w przekaźnik
Pin nr. 15 jest to przewód czarno/zielony lub czarno /niebieski pin 1 wtyku sterownika również trzeba go przeciąć i wpiąć w przekaźnik
Pin nr. Ta przewód niebiesko/biały jest to sygnał prędkości i go wpinamy w niebieską kostke w nogach kierowcy
Pin nr. 87 to przewód zielony który idzie do pompy kostka trzy pinowa i do sterownika pin 13
niżej zdjęcia :
zdjęcia wtyczki sterownika zwykłego ABS
to tak w mega skrócie,
temat założenia EDS-U ogarnięty, są dwa sposoby :
Sposób pierwszy:
potrzeba Nam Kpl. ABS-EDS czyli pompa, sterownik, wiązka.
sposób drugi: < ja korzystałem z tego>
potrzeba:
- pompy ABS-EDS nr. 4A0 614 111 C
- sterownik ABS-EDS nr. 4A0 907 379 E
- przekaźnik nr 351 4A0 907 513 A
- pare metrów kabli
- lutownica, taśma , koszulki termo.
wiązka ABS i EDS-u jest prawie taka sama do swojej wiązki trzeba dołożyć kilka przewodów
do kostki sterownika :
pin nr 30 przewód żółto/niebieski wpinamy go w kostke pomarańczową w nogach kierowcy w któryś z pustych pinów, lub zostawiamy go nie podłączonego.
Pin nr. 3 kabel biały idzie do pompy do małej kostki 3 pinowej.
Pin nr. 33 kabel biało/żółty do pompy do małej kostki 3 pinowej
Pin nr. 13 kabel zielony do przekaźnika potem do pompy do małej kostki 3 pinowej
Pin nr 16 kabel cienki czerwony podłączamy go do plusa wiązki w nogach kierowcy
Pin nr. 20 masa do przekaźnika 351
Podłączenie przekaźnika 351:
Pin nr. 31 jest to masa która idzie do sterownika pin 20
Pin nr. 86 jest to przewód ktory idzie od Sterownika nr 32 kolor szaro/żółty do pompy ABS-EDS do dużej kostki 14 pinowej trzeba go przeciąć i wpiąć się w przekaźnik
Pin nr. 15 jest to przewód czarno/zielony lub czarno /niebieski pin 1 wtyku sterownika również trzeba go przeciąć i wpiąć w przekaźnik
Pin nr. Ta przewód niebiesko/biały jest to sygnał prędkości i go wpinamy w niebieską kostke w nogach kierowcy
Pin nr. 87 to przewód zielony który idzie do pompy kostka trzy pinowa i do sterownika pin 13
niżej zdjęcia :
zdjęcia wtyczki sterownika zwykłego ABS
to tak w mega skrócie,
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
- MARO
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2016-03-30, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wałcz
- Podziękował: 1 raz
Ile wyszło Ci to całe przedsięwzięcie? Psuje mi się pompa abs i to byłby dobry czas na małe Rezanko wraz z serwemBinas Tuchola pisze:więc tak Panowie po dosc długim czasie
temat założenia EDS-U ogarnięty, są dwa sposoby :
Sposób pierwszy:
potrzeba Nam Kpl. ABS-EDS czyli pompa, sterownik, wiązka.
sposób drugi: < ja korzystałem z tego>
potrzeba:
- pompy ABS-EDS nr. 4A0 614 111 C
- sterownik ABS-EDS nr. 4A0 907 379 E
- przekaźnik nr 351 4A0 907 513 A
- pare metrów kabli
- lutownica, taśma , koszulki termo.
wiązka ABS i EDS-u jest prawie taka sama do swojej wiązki trzeba dołożyć kilka przewodów
do kostki sterownika :
pin nr 30 przewód żółto/niebieski wpinamy go w kostke pomarańczową w nogach kierowcy w któryś z pustych pinów, lub zostawiamy go nie podłączonego.
Pin nr. 3 kabel biały idzie do pompy do małej kostki 3 pinowej.
Pin nr. 33 kabel biało/żółty do pompy do małej kostki 3 pinowej
Pin nr. 13 kabel zielony do przekaźnika potem do pompy do małej kostki 3 pinowej
Pin nr 16 kabel cienki czerwony podłączamy go do plusa wiązki w nogach kierowcy
Pin nr. 20 masa do przekaźnika 351
Podłączenie przekaźnika 351:
Pin nr. 31 jest to masa która idzie do sterownika pin 20
Pin nr. 86 jest to przewód ktory idzie od Sterownika nr 32 kolor szaro/żółty do pompy ABS-EDS do dużej kostki 14 pinowej trzeba go przeciąć i wpiąć się w przekaźnik
Pin nr. 15 jest to przewód czarno/zielony lub czarno /niebieski pin 1 wtyku sterownika również trzeba go przeciąć i wpiąć w przekaźnik
Pin nr. Ta przewód niebiesko/biały jest to sygnał prędkości i go wpinamy w niebieską kostke w nogach kierowcy
Pin nr. 87 to przewód zielony który idzie do pompy kostka trzy pinowa i do sterownika pin 13
[url=https://images82.fotosik.pl/982/f77d16e444b9a47dm.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images82.fotosik.pl/982/ab0802772d8d8012m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images81.fotosik.pl/981/9d333e454d99b591m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images83.fotosik.pl/979/d3344739a1debbccm.jpg]Obrazek[/URL]
niżej zdjęcia :
[url=https://images81.fotosik.pl/981/5199832ba038445dm.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images84.fotosik.pl/980/838929d4e028b0d2m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images81.fotosik.pl/981/8147c046b9a5c755m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images84.fotosik.pl/980/665cd54c3c75a408m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images83.fotosik.pl/979/8275047fe5d9943em.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images82.fotosik.pl/982/57be7560b5870cc3m.jpg]Obrazek[/URL]
zdjęcia wtyczki sterownika zwykłego ABS
[url=https://images84.fotosik.pl/980/f27aaa816a8ed1b0m.jpg]Obrazek[/URL]
[url=https://images83.fotosik.pl/979/c06c0e8bea69363fm.jpg]Obrazek[/URL]
to tak w mega skrócie,
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
szczerze to czasu od groma w poszukiwaniu informacji na temat instalacji szukania schematów itp.
za cały zestaw wiązka pompa sterownik ludzie krzyczą od 250 w góre plus przesyłka,
mnie kosztowało mniej jeśli chodzi o podzespoły,
pompa: 100
sterownik : 50
przekaźnik: 15
kable i gniazdo przekaźnika miałem u siebie
za cały zestaw wiązka pompa sterownik ludzie krzyczą od 250 w góre plus przesyłka,
mnie kosztowało mniej jeśli chodzi o podzespoły,
pompa: 100
sterownik : 50
przekaźnik: 15
kable i gniazdo przekaźnika miałem u siebie
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
-
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2017-09-29, 11:15
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Ostrołęka
Szkoda bo stoji na szrocie 100 z eds. Znajomy ma sprowadzić a6 diesla na części może w niej będzie. A jak nie to powoli będę kompletował.
[ Dodano: |1 Lut 2018|, o 10:41 ]
czy te cześci będą pasować do montaże eds w mojej a6 c4?
http://allegro.pl/pompa-abs-audi-a6-c4- ... 60655.html
http://allegro.pl/sterownik-abs-eds-aud ... 09527.html
Pompa i sterownik jest od jednego sprzedającego więc powinno pasować.
Mam problem z przekaźnikiem nie wiem jaki nr powinien być. Mógł by ktoś sprawdzić to jaki nr?
[ Dodano: |1 Lut 2018|, o 10:41 ]
czy te cześci będą pasować do montaże eds w mojej a6 c4?
http://allegro.pl/pompa-abs-audi-a6-c4- ... 60655.html
http://allegro.pl/sterownik-abs-eds-aud ... 09527.html
Pompa i sterownik jest od jednego sprzedającego więc powinno pasować.
Mam problem z przekaźnikiem nie wiem jaki nr powinien być. Mógł by ktoś sprawdzić to jaki nr?
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
pompe musisz mieć z EDS od Quattro powinna być chyba. gdzieś na necie był opis jaka pompa z jakim sterownikiem hula.
mój Opis nic Ci nie da do montażu w A6 ponieważ instalacja jest zupełnie inna.
we wiązce EDS od a6 nie ma osobnych przekaźników są one podobno wbudowane w pompe.
Wiem Że Kasiarka ma komplet EDS do A6 możesz go wypytać dokładnie o nr. części które potrzeba.
musisz zwrócić uwage na części które potrzebujesz bo jak wyżej koledzy pisali różni się wiązka automatu i manualnej skrzyni
mój Opis nic Ci nie da do montażu w A6 ponieważ instalacja jest zupełnie inna.
we wiązce EDS od a6 nie ma osobnych przekaźników są one podobno wbudowane w pompe.
Wiem Że Kasiarka ma komplet EDS do A6 możesz go wypytać dokładnie o nr. części które potrzeba.
musisz zwrócić uwage na części które potrzebujesz bo jak wyżej koledzy pisali różni się wiązka automatu i manualnej skrzyni
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"