[ALL ] Rezanie ABS-EDS do przedniej osi

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

W Audi 80 B4 w osce (ja osobiscie widziałem 1.9TDI na pierburgu i 2.6 ABC oba w avancie) tez byl EDS ;-) wychodzily takie z fabryki takze podejrzewam ze C4 w osce tez mialy EDS (na przyciskach na srodkowej konsoli napisali ASR nie wiem czemu :-P ). Ktoś coś ruszył w tym temacie? Wiadomo już ilu kabli brakuje w wiazce ? Jeśli kwestia powiedzmy 5 kabli można dorzucic smienic sterownik pompe i do przodu ;-)
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Osobiście jeszcze nie zgłębiałem tematu, wiem tylko tyle, że wiązka jest na pewno inna, a ile kabli w niej brakuje to nie mam pojęcia. Trzeba by przewalić schematy. Jak będę zmieniał hamulce na większe to dopiero wrzucę pompę ABS-EDS i będę myślał nad wiązką, bo sterownik to pikuś.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

jeśli chodzi o wiązki to pompa w A100 ma 11 kabli a ABS EDS ma 18 albo 19scie kabli i nie koniecznie musi to być tak ze wizke łatwo będzie znaleść ze sterownikiem i pompa tylko pozostaje kwestia czy nie ma map innych dla Quattro i dla ośki bo jak by nie patrzeć tylnie koła nie będa napędzane ;)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Kazikboy pisze: pozostaje kwestia czy nie ma map innych dla Quattro i dla ośki bo jak by nie patrzeć tylnie koła nie będa napędzane ;)
Tutaj właśnie może być "muka". A jak wszyscy dobrze wiemy, to sterownik ABS-EDS z ośki będzie dostać tak ciężko, jak wygrać szóstkę w totka :-|
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

co maja do tego tylne kola?nie sa napedzane wiec nie maja poslizgu..wiec nie ma powodu aby eds dla nich dzialal..sterownik zczytuje sobie z czujnikow abs czy kola sa w poslizgu czy nie..jesli kolo prawe na osi wpadnie w poslizg to jest przychamowywane i kolo lewe poprzez mechanizm roznicowy dostaje moc ...
kola tylne nienapedzane wiec w nich roznica obrotow czyli poslizg nie bedzie wystepowal przy starcie czy ruszaniu samochodem..a przeciez chyba wtedy ma dzialac asr czy tez eds...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Arturo997
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2012-11-14, 10:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ostrzeszów /wlkp.

Post autor: Arturo997 »

Jesli to tyle kabli to warto chyba przerzucic cala wiazke.. tymbardziej ze przy pompie jest kostka (w B4 niestety wchodzi w pompe i trzeba odcinac chyba ze ktos wyciagnie razem z wiazka..). Mozna jeszcze sprawdzic czy faktycznie C4 w osce mialo ASR/EDS i jesli mialo to czy takie same sterowniki byly dla oski i quattro. Mapami bym sie nie przejmował bo tak jak napisał Butterbean, ASR/EDS ma zapobiegac uslizgowi kol ktore stracily przyczepnosci - tak z ciekawosci zastanawiam sie jak ASR/EDS zachowa sie podczas zakretu na ktorym wpadniemy w poslizg (kola straca przyczepnosc)?
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

Arturo997, oba tylne beda w poslizgu wiec jesli eds dziala osiowo to nic..a jesli juz to przychamuje przod.chociaz jesli bedzie to z q to chyba jednak nic nie zrobi bo ew uslizgi przod -tyl eliminuje torsen w skrzyni....

[ Dodano: 2013-12-26, 13:41 ]
cytat z wiki
. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Butterbean pisze:System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h.
W A100, A6 tak. W S6C4 do 80km/h, na obie osie ofkors 8-)
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Koledzy, czy ktokolwiek już zrobił coś w tej sprawie ? Bo mój problem polega na tym, że zapiekł się korektor siły hamowania. Chciał bym wrzucić nową pompę ABS która sama realizuje tą funkcję. W A6 nie było już korektorów prawda ? Tylko czy bawić się w ASR/EDS ? Czy będzie problem z pompą i sterownikiem ?

Pzdr
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

various, chcesz byc pierwszy???:)
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Ja posiadam Pompę, sterownik i wiązkę od automata. W lato były przymiarki do wstawienia edsa do manuala, ale wiązka automat, a manual różni się i trochę ciężko się połapać w tych kablach. A w dodatku nie posiadam modułu od manualnej skrzyni. Kiedyś chyba cyzio pisał, że wsadził moduł od automata do manualnej lub na odwrót. skrzyni biegów i chyba wyświetliła się kontrolka od absu i wgl to nie działało

Ale fajnie by było tego edsa zrezać. Gorzej jak by nie trybiło :-/

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

wiązka jest ta sama dla obu skrzyń tylko różnica w sterowniku gdyż eds współpracuje z automatem jeśli jest taka skrzynia w manualu pomarańczowa kostka pozostaje niepodłączona :)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

various, jeśli masz ABS bez możliwości wyłącznia można w ostateczności pominąć korektor siły hamowania, ale jeśli masz wyłączalny ABS, to w żadnym wypadku, inaczej kiedy masz wyłączony ABS to w przypadku mocnego hamowania tył może ożyć własnym życiem.
przy działającym ABS jedynie da się odczuć delikatne myszkowanie tyłu przy hamowaniu z max siłą.
w A6C4 nie było korektorów.


co do przewijających się mitów, to zarówno ABS jak i EDS były w 100 C4
sam w domu mam 100 C4 z 94' z automatem i mam ABS+EDS a na oku mam też setkę w manualu i tam jest ABS z ASR.
auto od czasu do czasu robiłem obecnemu właścicielowi, który obecnie znów przebąkuje coś o sprzedaży...
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

nie wiem jak z asr ale eds potwierdzam.tez opiekuje sie autem kuzyna.2.6 abc rumun z 1993 roku ale ma eds :)
zaprawde ci co widzieli i uwierzyli itd itp...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

mam tylko nadzieję że gość się zdecyduje na sprzedaż :happy:

co prawda ośka i tylko 115KM w TDI ale nie długo by zostało 115KM :)
klima, szyber elektryczny, szyby również , komputer pokładowy, nastawnik już HDK, skrzynka 6B, zawieszenie z samopoziomowaniem, elektrycznie przestawiane fotele, i jako ciekawostka, automatycznie sterowane sprzęgło,, czyli mamy dwa pedały, ale skrzynka ręczna, grzane fotele, tempomat, czyli full wypas :P
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”