[100-2.5TDI AAT] tuning mechaniczny, podnoszenie mocy, wtrys

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
WojtekC4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 56
Rejestracja: 2012-12-10, 18:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z Nienacka

Post autor: WojtekC4 »

afro89, A czym sie różni sterownik Z 100 AAT od a6 AAT? Pytam bo stoi taka na szrocie niedaleko mnie i bym sobie kupił taki sterwonnik gdy by sie cos modziło dalej.
Awatar użytkownika
plazma24
Mechanik
Mechanik
Posty: 101
Rejestracja: 2011-11-27, 22:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

Post autor: plazma24 »

Od siebie dodam, że w moim ECU A6 AAT z 1994r też mam lutowane kości :/
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Przede wszystkim nastawnik w Audi 100 jest potencjometryczny a w A6 jest indukcyjny, i to jest główna przyczyna. Potem jeszcze jest kilka innych szczegółów.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

afro89 pisze:panowie napisałem e-mail do najlepszego specjalisty w tym kraju od naszych silników z zapytaniem o tuning waszych AAT. Co myśli o wtryskach 210 i 216 i to jest jego odp:

Bardzo nie lubię tych 100 AAT, bo mają kości wlutowane (muszę zlecać
elektronikowi wstawienie podstawek i wyjęcie kości bez uszkodzenia softu).
Soft bardzo stary nie da się poszaleć jakieś 165-170Ps realne, ale w
większości stara pompa na potencjometrze co utrudnia właściwy dobór mapy
pompy do wtrysków 210/216.

Na wtryskach 216 można troszkę większy moment uzyskać i mniejsze drgania
występują na dwumasie którego w AAT nie ma.

Ostatnio robiłem komuś z Bochni na forum AKP.

Miał duże wtryski co spowodowało spore dymienia i trzeba było to opanować.

Pozdrawiam!
Z tego co czytamy, chłop nie bardzo chce sie podjąć rezania 100 ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

No ale mi zrobił po namowach ;)
Soft musimy dograć jak trochę pojeżdże a to już niedługo...
ECU w a6 ma dużą diagnostyke, w setce to nawet podnieść temperatury grzania świec się nie udało.
Obecnie mam sporo do poprawy w sofcie ale autko nagina miło ;)
To_Ja! wgrał mi mape od pompy z AELa i to chyba nie jest najlepszy pomysł ale zobaczymy co da się zrobić ;)
Najważniejsze że auto lepiej jedzie i nie pali więcej niż wcześniej a i tak mniej niż ori AAT :-D
160+PS
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

nie wiem czy jest dużo modyfikacji przy zmianie ECU.

Na pewno nastawnik.
Immobilizer. zegary z A6 :)
przeplywki te same
N18 troszkę inny ale sterowanie takie samo (prawdopodobnie)
brak czujnika temp oleju w 100.
100 ma inną turbinkę.

Tyle pamiętam ;P
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Ale ppitolicie:P

Prostą metodą w AAt osiągnąłem blisko 160PS i 350Nm. Jeździ się bardzo przyjemnie - szczególnie na trasie. 5 bieg zrobił się bardzo elastyczny. I nie trzeba wstawiać 0.230 czy większych sprężarek:P
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Kurcze Panowie.. zgłupiałem... byłem przekonany że sterownik, czy komputer jak to zwał w 100 C4 znajduje się pod osłoną w nogach pasażera, jako że kablem tam przeciągałem pod elektrykę chciałem spisać sobie nr ECU. A tu zonk nic tam nie znalazłem, nie wiem czy źle szukałem czy może komp jest pod wykładziną ale na grodzi i z boku go nie ma :( Pomoóżcie czy ja ślepy jestem czy źle szukam...
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

w nogach pasażera jes taka czarna skrzynka/obudowa i w niej jest komputer, musi tam być
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

W A6 C4 jest pod nogami pasażera, pod tapicerką a nie w żadnej skrzynce, w a A100 zapewne tak samo.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

dokładnie, pod stopami pasażera pod taka plastikowa dużą płytą.. Trzeba dywan dośc mocno odchylić, ja ślepy był po prostu.. :oops:
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

pawel, ECU jest pod plastikową pokrywą, a plastikowa pokrywa przysłania czarną skrzynkę/obudowę i znajduje się to pod dywanem nóg pasażera, chyba masz coś nie teges w tej twojej A6 :-/ albo nie czepiaj się słówek.
Ostatnio zmieniony 2013-07-02, 22:58 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Casian szukał zapewne w skrzynce po prawej stronie tam gdzie są jakieś bezpieczniki czy przekaźniki.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

pawel pisze:Casian szukał zapewne w skrzynce po prawej stronie tam gdzie są jakieś bezpieczniki czy przekaźniki.
Tak, tam szukałem ale jak odkryłem dywan to widac plastikową pokrywę a pod nia kompa...
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

ponowie więc tak.

Pompy we wszystkich 2.5TDI R5 w audi są 11mm, nawet w starych pompach na potencjometrze,
zmiana ecu na A6 wymaga, zmiany nastawnika, ECU, i przepinowania paru kabli we wtyczce, sam jestem po swapie ECU z A6 C4 do 100 C4
z tym że ja miałem już wcześniej nastawnik indukcyjny, auta z 1994 roku już miały nastawniki HDK zamiast MES, oczywiśćie nie wszystkie.

ori wtryski AAT o otworkach 0,185mm bez dotykania czegokolwiek pod maską ( oczywiście po za zapewnieniem prawidłowych nastaw) wystarczająna okolice 155KM i 320-340Nm jak zmienimy turbo na K24-7001 to okolice 160-`165KM i 380Nm.na wtryskiwaczach 210-tkach i 216-tkach uzyskacie bardzo podobne parametry bo obydwa mają otworki o średnicy ,0,210mm różnica to z zasługa ustawionych ciśnień, od AEL'a każdy ustawia 190/300 a od AXG lub AHY na 220/300bar.


zamiast turbo K16, małym nakładem prac i rzeźby w samym aucie można zaadoptować turbo K24-7001 a ono wystarcza przy wtryskiwaczach 230-tkach na około 230KM i 450Nm i w takie wartości narazie będę celował, bo narazie zbieram na wtryskiwacze.
jak już będzie, mało to następny etap to zmiana korbowodów na takie z AWX, ASZ które sąmocniejsze i gróbsze, wytrzymają spokojnie okolice 600Nm, przy dmuchaniu większych ciśnień dobrze by było nieco odprężyć silnik aby korbowody miały lżejsze życie.

jeśli za rok będę miał to auto nadal będę chciał atakować okolice 300KM i 600Nm, a następny etap i chyba max co z tego silnika bez dodatkowych gazów i cieczy( planuję wtrysk pary wodnej lub nawet samej wody dla zabicia EGT i zmianę wałka).
na taki z silników 2.0D lub 2.4D( to ten sam wałek)
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”