[100-2.5TDI AAT] tuning mechaniczny, podnoszenie mocy, wtrys

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

GTR34, Zgadzam się nie trzeba FMIC.

Casian, Nie panikuj. Silnik sprawdzić heh, co tam chcesz sprawdzić, jeśli będzie potrzeba to sobie w własnym zakresie zrobisz logi dynamiczne aby określić czy przepływka jest OK zaworek N75 działa prawidłowo czy tam EGR. Do części mechanicznych tak naprawdę nie wejdziesz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Spoko mnie chodziło o to żeby czegos nie pominąć i zrobić to z głową. I przy okazji być pewnym że czegos nie pominąłem Czyli zakupy , zakupy , zakupy

[ Dodano: 2012-12-27, 21:16 ]
Z góry sorry za link do innego forum.. Ale sprawa po przeczytaniu wątku stała się dośc zagadkowa i wątpliwa.. O co chodzi,

http://www.audiklub.org/f...103740&start=80

Jest to link gdzie widnieje wypowiedź Pana o nicku To_JA_!, który w kręgu zainteresowanych ma bardzo dobra opinie na temat robienia softów. I jakie było moje zaskoczenie po przeczytaniu jego wypowiedzi na tym forum o wtryskach 0,216. Informuje on że nie ma sensu wkładać 0,216 i lepiej pozostać na 0,210..
To jak to w końcu jest ? Bo już totalnie zgłupiałem..
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

no nie ma, bo z k14 lub k16 i na 0.210 do 180kM dobijesz a na więcej to powietrza braknie z tych turbin a nie ropy (chyba, ze lubisz dym za samochodem oglądać).
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak czy siak, to wtryski musisz wymienić, bo 0.210 to jest średnica otworków AEL'a. Bo AAT nawet nie wiem jaki ma, chyba 0.205 albo i mniejsze. Więc Casian, kupuj wtryski z AEL'a i na soft do Pana Tomka z BB i wszystko w temacie.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Casian, wydaję mi się że koleś wie co pisze, dla tych ~30km więcej nie musisz ich ruszać, przecież jakiś zapas mają, tym bardziej że pompę masz wydajną. Co innego gdybyś szedł grubo pod 180-200KM.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

przy 210 masz większe pole manewru w tanich zamiennikach (od biedy możesz się pokusić o wymianę samodzielnie samych końcówek - koszt 280zł za najtańsze), łatwiej też jakiegoś gotowca może uda ci się od kogoś skopiować jeżeli chodzi o soft.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

210 też wystarczą tak jak piszą przedmówcy do tych 180 KM, ale to już zależy od użytkownika co chce, a różnicy w cenie chyba dużej nie ma między 210 a 216. Nie jestem pewien ale w AAT są chyba 185 czy coś koło tego.
Ostatnio zmieniony 2012-12-27, 22:50 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Jest spora, prawdziwe 216 to tylko fratelli a one drogie, 210 kupisz już za 55zł / szt.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Zgadzam się, z 210 tkami jest większe pole do popisu w tanich zamiennikach. Ja kupiłem WZM'y za 410zł z wysyłką, następnego dnia dałem do pompiarza aby wrzucił końcówki i ustawił obydwa ciśnienia otwarcia wtrysku, tutaj zapłaciłem stówkę.
pawel pisze:możesz się pokusić o wymianę samodzielnie samych końcówek
Samemu końcówki wtrysków wymienisz, ale ciśnień nie ustawisz.. A bez prawidłowych ciśnień otwarcia wtrysku będzie to samo, co lejący wtrysk, będą cyrki..
afro89 pisze: Nie jestem pewien ale w AAT są chyba 185 czy coś koło tego.
Tak, masz rację. 205tki to ma chyba 1.9 AFN.. Sorki, powaliło mi się.

[ Dodano: 2012-12-27, 22:56 ]
pawel pisze:210 kupisz już za 55zł / szt.
Chyba tylko Firds'y, czyli nic innego jak Włoskie podróby Firad'a.. Coś lepszego to tak koło stówy/szt chodzi.. Za WZM'y dałem po 80zł/szt.
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

Ja jeżdżę na firdsach wymienionych samodzielnie bez regulacji, w zasadzie jeździłem bo teraz stoję. Na drugim biegu potrafi zrywać trakcję, co nie znaczy że polecam wymianę bez regulacji. Firdsy to "polski" produkt f-my z Raciborza. Podróby jak to podróby - wszystkie one to podróby Boscha :)
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Spoko.. Ja nie celuje pod 180-200.. chciałem tylko aby wozidełko dostało lekkiego kopa , bez uszczerbku na żywotności silnika (to jest mój główny cel - żywotność). Tylko myślałem że trzeba obligatoryjnie kupować 0,216, że 0.210 są jednak za małe. U nas w AAT siedzą 0.185 więc i tak muszę zmienić na coś większego.
Ostatnio zmieniony 2012-12-28, 06:44 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

panowie napisałem e-mail do najlepszego specjalisty w tym kraju od naszych silników z zapytaniem o tuning waszych AAT. Co myśli o wtryskach 210 i 216 i to jest jego odp:

Bardzo nie lubię tych 100 AAT, bo mają kości wlutowane (muszę zlecać
elektronikowi wstawienie podstawek i wyjęcie kości bez uszkodzenia softu).
Soft bardzo stary nie da się poszaleć jakieś 165-170Ps realne, ale w
większości stara pompa na potencjometrze co utrudnia właściwy dobór mapy
pompy do wtrysków 210/216.

Na wtryskach 216 można troszkę większy moment uzyskać i mniejsze drgania
występują na dwumasie którego w AAT nie ma.

Ostatnio robiłem komuś z Bochni na forum AKP.

Miał duże wtryski co spowodowało spore dymienia i trzeba było to opanować.

Pozdrawiam!
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

afro89, A podmianka ECU na AAT z A6 to ma sens?
Obrazek
pawel
Mechanik
Mechanik
Posty: 142
Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Śląsk

Post autor: pawel »

afro89, to chyba chodziło o audi 100 AAT, bo A6 AAT mają kości w podstawkach a nie wlutowane i mają dwumasy z tego co wiem, co do A100 to się nie wypowiadam bo nie wiem.

msk
W A6 AAT wystarczy podmiana ECU na taki z AEL-a + końcówki z ori 0,180 na 0.210 i masz osiągi AEL-a, ja tak zrobiłem + później jeszcze chip dla AEL-a.
Czy to ECU pasuje do AAT A100 nie wiem, mam tu wątpliwości - inny nastawnik pompy i przepływka też chyba nie jest taka sama.
Ostatnio zmieniony 2012-12-29, 10:21 przez pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
AAT@17xKM/380Nm
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

pawel, Nowości nie napisałeś jest wyraźnie napisane że do AUDI 100 AAT, No i Casian, jak i msk, mają 100 C4 co widać w profilu, więc tu chodzi tylko i wyłącznie o Audi 100 o Audi 100 nie wiem ile razy to jeszcze napisać.

msk, Sterownik nie podchodzi z A6 do 100 nawet jeśli jest z AAT.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”