[100-2.5TDI AAT] tuning mechaniczny, podnoszenie mocy, wtrys

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

[100-2.5TDI AAT] tuning mechaniczny, podnoszenie mocy, wtrys

Post autor: Casian »

A tak zapytam, bo ja nie w temacie ale czy są jakieś inne turbiny dedykowane do silników AAT ? Albo ogólnie co można zrobić aby podnieść moc, ale nie nadwyrężając ogólnie silnika.. Czy niestety jest to nie możliwe ?
Ostatnio zmieniony 2012-12-11, 17:37 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Casian, Załóż nowy temat o tym silniku (ten dotyczy S6 2,2T)a powiem Ci wszystko na temat twojego silnika. Powiem Ci tyle, z recji tego iż masz Audi 100 C4 to turbinę masz k16, a z tej turbiny atakujesz 180 KM i 4XX NM.
Ostatnio zmieniony 2012-12-08, 15:26 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

afro89, 4xx NM o to to! Mów :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Wtryski, program. Ale o tym już było ;)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Program wtryski i Ja bym jeszcze pompę wtryskową zrobił, tłoko-rozdzielacz 11mm
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

i to bez skracania życia samochodu który ma najechane 500kkm?
Obrazek
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

msk, To wszystko zależy jak go będziesz użytkował, jak na każdym kroku będziesz pałował nie ważne czy zimny czy ciepły, każde skrzyżowanie itp to nic nie wytrzyma nawet nowy silnik. Ja na chwilę obecną na nic nie narzekam
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Wydzielono do właściwego działu.
Awatar użytkownika
Maszto
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 270
Rejestracja: 2011-08-01, 08:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SCI

Post autor: Maszto »

afro89 pisze:Program wtryski i Ja bym jeszcze pompę wtryskową zrobił, tłoko-rozdzielacz 11mm
A czy jest sens robić program na ori wtryskach w ATT ?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Właśnie nie bardzo jest sens, minimum to wtryski z AEL'a a najlepiej do AAT to 216stki. Albo jak będziesz celował w jeszcze większą moc, to 230 stki i tłokorozdzielacz 11mm. Do tego program na wtryski 230 stki i turbo k16 i będzie tak jak napisał afro89, czyli 180 KM i 4XX NM.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Dobra.. A możecie tak coś łatwiej to opisać ? co to jest ten tłoko-rozdzielacz ? Rozumiem że to w pompie wtryskowej, tak? Czy wtedy trzeba pompę nową kupywać czy to jest modernizacja starej ? Czy końcówki wtrysków z AEL-a te 216 -ki kupywać nowe? Czy można szukać używek ? Program jak rozumiem fajnie by było podjechać do słynnego Pana TO_JA ? Te K16 to gdzie mogę o tym poczytać i skąd jest ta turbina ? Sorry za takie błahe pytania, ale zaczynam temat od podstaw :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Casian, Turbiny K16 szły seryjnie w Audi 100C4 AAT, zaś w Audi A6C4 siedzi turbina K14 o tym samym kodzie silnika AAT

Wtryski. W AEL-u seryjnie są 0.210 jeśli zaś chodzi o 0.216 to seryjnie szły w T4 (kod silnika AHY, AXG 150 KM) 0.216 produkuje zarówno Bosch, ale zamienniki też są. 0.230 są tylko zamienniki Frateli Bossio czy jakoś tak :-P

Tłokorozdzielacz znajduje się w pompie wtryskowej. Słuchy mnie doszły że w AAT siedzi 10mm a w AEL-u jest 11mm na 100% (osobiście sprawdzałem) Twoja pompa powinna bez problemu uciągnąć 0.216 a jak i w dobrym stenie to 0.230 da radę. Jak byś chciał wymieniać tłokorozdzielacz to i głowiczka musi być inna, także chyba najlepiej jakaś inna kompletna pompa lub kupić komplet tłokorozdzielacz z głoiczką.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

afro89, ile można dać za takie wtryski używane z T4 AHY? wiem wiem zależy od stanu itp ale dajmy na to że wszystko OK nie leją itp

[ Dodano: 2012-12-09, 09:51 ]
http://allegro.pl/wtryski-216-axg-ahy-1 ... 89328.html przykład...
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

afro89 pisze:Casian, Turbiny K16 szły seryjnie w Audi 100C4 AAT, zaś w Audi A6C4 siedzi turbina K14 o tym samym kodzie silnika AAT
Czyli jak mam rozumieć turba nie musze szukać ? Bo te moje seryjne jest GIT ??
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Czyli twoje seryjne jest większe niż seryjne w A6 AAT, więc tu ci odpada konieczność zmian. Myślę że jak chcesz się bawić, zapewne lajtowo, to wtryski i nowy soft na początek zupełnie ci wystarczą a różnicę mocno poczujesz.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”