[ ALL] EDS / EDL - wszystko o tym systemie

Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

Muszę sprawdzić jak moja pompa ABS wygląda :)
No właśnie mi się wydaje że do Q nie wsadzali bo i po co w sumie.
Jak masz problem z wyjazdem to zapinasz most i jedziesz.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

eSPe, setki owszem ale a6 z Q już ma eds w seri raczej i jest zupełnie inna pompa i tylko po kompie ABS EDS można się dowiedzieć że się ma bo pisze wielki literkami :)
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

eSPe, Chciałbym właśnie tak zapinać most jak w Setce albo w A80
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
eSPe
Administrator
Administrator
Posty: 70
Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
Imię: Sławek
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1994
Silnik: 4.2 290KM (AEC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Podziękował: 1 raz
Płeć:
Kontakt:

Post autor: eSPe »

Thorny pisze:eSPe, Chciałbym właśnie tak zapinać most jak w Setce albo w A80
A no jo.
Zapomniał że 100 po lifcie nie ma tego magicznego guziczka w tunelu.
Więc pewnie dlatego szło w serii z Q EDS.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Thorny, możesz zmienić dyfer i dodać cała instalke do DiFF i będziesz miał tylko ciekawe czy by można zrobić ze diff i EDS by razem działało bo w setkach po włączeniu blokady dyfra ABS się wyłacza
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Kazikboy, Ciekawa koncepcja , połączenie obu systemów bo przecież EDS nic nie mąci w samym dyfrze tylko bawi się prędkością obrotową kół poprzez czujniki ABS'u. Ciekawe... być może kiedyś będzie trzeba wrzucić inny dyfer to się pomyśli :)

A takie zejścia temperatur jak w piątkowy wieczór sprzyjają testom :)

Obrazek
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Bez sensu, wywalać dyfer żeby mieć manualną blokadę DIFF skoro jest EDS...
Lepiej już zrobisz kupując dyfer z Audi V8, tam masz TORSEN'a
eSPe pisze:Zapomniał że 100 po lifcie nie ma tego magicznego guziczka w tunelu.
Więc pewnie dlatego szło w serii z Q EDS.
Dokładnie, w A6 C4 z napędem Q było zawsze EDS.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Tak się zastanawiam.. Ciekawe czy dałoby radę założyć EDS w ośce ? Bo tutaj to na prawdę by się przydało..
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

dziwne bo ja mam ośkę i mam właśnie taka pompę z EDS i ABS, widoczne napisy na opakowaniu, niestety od 2 lat ABS mam unieruchomiony poprzez brak czujnika.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

GTR34, da rade tylko weż znajdz pompe i sterownik taki :-P
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Na next zimę będę myślał :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W Sharanach ponoć częściej były te pompy i sterowniki ABS z EDS dla ośki.
Kiedyś na elektrodzie bodajże czytałem cały temat, człowiek z powodzeniem wstawił sobie drugą pompę ABS i sterownik ale nie obyło się bez niespodzianek, przewody metalowe czy jakieś inne pierdołki.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

J.A.G, Tak też to czytałem, nawet sobie zrezał kontrolkę, że kiedy EDS działa to kontrolka mrugała. Też bym to chciał mieć w ośce :mrgreen: U nas jest fajnie, bo wsadziłbym oprawkę z żaróweczką do kontrolki ASR i byłoby zacnie. Ciekawe czy wiązkę pompa---> sterownik też trzeba mieniać czy tylko mieniamy pompę i sterownik i wszystko, czy trzeba coś jeszcze rezać z wiązką.
Awatar użytkownika
KazikMigdalski
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2014-08-10, 22:30
Imię: Kazik
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa
Płeć:

Post autor: KazikMigdalski »

Casian pisze:dziwne bo ja mam ośkę i mam właśnie taka pompę z EDS i ABS, widoczne napisy na opakowaniu, niestety od 2 lat ABS mam unieruchomiony poprzez brak czujnika.
Ja również mam ośkę, i na pompie poza ABS mam tez literki EDS. Zastanawia mnie czy to poprawnie działa (?), ponieważ często kiedy parkuje słyszę charakterystyczne 'truuuu' i jak wcisnę hamulec to kopie ABS. I martwi mnie ewentualna awaria jakaś, bo widzę ze bez quattro to rzadkość więc może być kłopot z częściami
100C4 Avant 2.6Q 1992 ✓
100C4 Avant 2.8Q 1994 ✓
100C4 Sedan 2.8Q 1994 ✓
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Nie taka rzadkość, Ja miałem w swoim AAT ośka też EDS i nawet czasem działał :-P tzn jak czujniki ABS były ok to działało, na sniegu szedł jak głupi ;-)
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”