[100-2.0 16V ACE] mechaniczny wtrysk
-
- Adept
- Posty: 2
- Rejestracja: 2012-11-25, 20:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: BIAŁYSTOK
[100-2.0 16V ACE] mechaniczny wtrysk
Witam kupiłem sobie audi 100 fajny samochód dobrze się nim jeździ,ale muszę go jeszcze dopieścić po poprzednim właścicielu który o łączeniu wszystkiego drutem wiązałko-wym i klejeniu na taśmę wiedział wszystko;) Mam z nim problem otóż nie działa mi on na benzynie, chcąc go na niej odpalić chodzi tylko na wysokich obrotach i to trzeba pedałem gazu machać. Na gazie zachowuje się powiedzmy przyzwoicie oprócz dużego spalania i falowania obrotów. Jeszcze dopowiem że zobaczyłem dzisiaj że jak włączę w nim bezyne to mi przecieka do filtra powietrza, myślałem ze wyreguluję chociaż klapkę ale nie reaguje ona jak się kręci imbusem nie podnosi się ani nie opuszcza. Z tego wszystkiego rodzi mi się pytanie czy da się naprawić taki rozdzielacz czy od razu szukać używki która jak patrzyłem jest dość kosztowna?
- eSPe
- Administrator
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
- Imię: Sławek
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 4.2 290KM (AEC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Podziękował: 1 raz
- Płeć:
- Kontakt:
Jak coś to chyba Butterbean ma taką.loczekce pisze: czy da się naprawić taki rozdzielacz czy od razu szukać używki która jak patrzyłem jest dość kosztowna?
Miałem NG też na mechanicznym i z tego co wiem to jak ktoś już grzebie imbusem i próbuje wyregulować przepływkę to niezbyt dobrze to wróży.
Poza tym LPG+mechaniczny wtrysk jaki jest w NG/AAR/F lub np w ACE to tylko nieszczęścia można się spodziewać. Albo jakieś strzały gazu i inne tego typu historie.
Ja w miarę jakoś opanowałem fale na obrotach itp poprzez wymianę całego rozdzielacza paliwa z przepływką (szukaj takiego który pochodzi z auta które nie pracowało na benzynie-mniejsze prawdopodobieństwo że był strzał w dolot).
Jeżeli masz krzywy talerz na przepływce to odpusć sobie - nie naprawisz tego - tam wystarczą mikrometry odchyłki w kształcie przepływki i już cuda się dzieją. Wymiana nic więcej.
Do takiego silnika jak masz czyli 2.016V (oznaczenie ACE) to słyszałem że ludzie wrzucają elektroniczny wtrysk DIGIFANTA. Podobno hula elegancko i nie ma z nim problemów.
A już na prawdę bardzo popularne jest przerzucenie silnika z ACE na AEB (1.8T 150KM). Zupełnie inna moc, praca, dźwięk i kultura pracy. Ale to już dla rzeźbiarzy robota.
Ostatnio zmieniony 2012-11-26, 09:28 przez eSPe, łącznie zmieniany 2 razy.
- eSPe
- Administrator
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-02-28, 21:47
- Imię: Sławek
- Moje Audi: Inne
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 4.2 290KM (AEC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Podziękował: 1 raz
- Płeć:
- Kontakt:
No no.
Pisałem o aucie na gazie a myślałem o aucie które pracowało TYLKO na benzie i wyszło odwrotnie.
Poprawię się i napiszę jeszcze raz co by nie było zamieszania:
(szukaj takiego który pochodzi z auta które nie pracowało na gazie - mniejsze prawdopodobieństwo że był strzał w dolot).
Pisałem o aucie na gazie a myślałem o aucie które pracowało TYLKO na benzie i wyszło odwrotnie.
Poprawię się i napiszę jeszcze raz co by nie było zamieszania:
(szukaj takiego który pochodzi z auta które nie pracowało na gazie - mniejsze prawdopodobieństwo że był strzał w dolot).
Ostatnio zmieniony 2012-11-26, 15:30 przez eSPe, łącznie zmieniany 2 razy.
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Skoro przecieka to membrana trafiona pewnie od strzału. Mechaniczny i gaz to złe połączenie, nawet jak nie strzeli to od samej jazdy na LPG zaciera sie rozdzielacz.
A jak jeszcze pokręciłeś śrubkami to już w ogóle lipa, bo mechaniczny to najlepiej ustawiać na stole dysponując narzędziami, źle ciśnienie ustawisz i chodzić nie będzie Ten wtrysk trzeba dobrze ogarniać, a mało kto to robi. W zeszła zime sprzedałem cały wtrysk z ACE poszedł do 80 compi w którym własciciel też ruszył srubki, i nie doszedł potem z tym do ładu.
Musisz szukac innego, on nie ma prawa przeciekać do filtra, już sie pewnie wytarł od pracy na sucho albo od strzłu rozsypało, a rozebrać to i złożyć potem też jest ciekawie, niegdyś wujo rozebrał z b3 jak mu sie te wszystkie spręzynki rozsypały to nie wiedział gdzie co upychac
A jak jeszcze pokręciłeś śrubkami to już w ogóle lipa, bo mechaniczny to najlepiej ustawiać na stole dysponując narzędziami, źle ciśnienie ustawisz i chodzić nie będzie Ten wtrysk trzeba dobrze ogarniać, a mało kto to robi. W zeszła zime sprzedałem cały wtrysk z ACE poszedł do 80 compi w którym własciciel też ruszył srubki, i nie doszedł potem z tym do ładu.
Musisz szukac innego, on nie ma prawa przeciekać do filtra, już sie pewnie wytarł od pracy na sucho albo od strzłu rozsypało, a rozebrać to i złożyć potem też jest ciekawie, niegdyś wujo rozebrał z b3 jak mu sie te wszystkie spręzynki rozsypały to nie wiedział gdzie co upychac
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
Jak kolega jeszcze zainteresowany to służe pomocą, mam ACE prawie 6 lat zrobiłem 200kkm na LPG, bez żadnego wystrzału, ostatnio walczyłem z zapalaniem po postoju i winne okazały się nie trzymające już wtryski, komplet z 2.3 kupiłem za 80zł i dalej jest malina.
Pierwsza sprawa, że położenia klapy spiętrzającej nie ustawia się imbusem tylko śrubką pod klapką. Śruba na imbus jest od składu mieszanki. Jeden obrót w jedna albo w drugą i po sprawie a podstawą żeby cokoliwek ruszać z CO jest idealnie pracująca sonda lambda bez niej nic nie zrobisz.
Wycieki z rozdzielacza to nic specjalnegoi się zdarzają, fabrycznie nawet jest na to przygotowany pojemniczek w obudowie filtra powietrza do którego kapie paliwo i z tego zbiorniczka idzie ten cienki wężyk do przepustnicy i silnik wciąga sobie to paliwo
Jak ktoś jest z okolic Gniezna, Inowrocławia to chętnie pomogę w sprawach ACE nie tylko teoretycznie w ramach pomocy klubowej, mam trochę gratów na podmianke+swoje sprawne
Pierwsza sprawa, że położenia klapy spiętrzającej nie ustawia się imbusem tylko śrubką pod klapką. Śruba na imbus jest od składu mieszanki. Jeden obrót w jedna albo w drugą i po sprawie a podstawą żeby cokoliwek ruszać z CO jest idealnie pracująca sonda lambda bez niej nic nie zrobisz.
Wycieki z rozdzielacza to nic specjalnegoi się zdarzają, fabrycznie nawet jest na to przygotowany pojemniczek w obudowie filtra powietrza do którego kapie paliwo i z tego zbiorniczka idzie ten cienki wężyk do przepustnicy i silnik wciąga sobie to paliwo
Jak ktoś jest z okolic Gniezna, Inowrocławia to chętnie pomogę w sprawach ACE nie tylko teoretycznie w ramach pomocy klubowej, mam trochę gratów na podmianke+swoje sprawne
Ostatnio zmieniony 2012-12-07, 16:58 przez hubos21, łącznie zmieniany 4 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Adept
- Posty: 2
- Rejestracja: 2013-12-05, 19:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oświęcim
Posiadam podobny problem tylko różnica taka że mi po odpaleniu na gazie i przełączeniu na bryne kręci się normalnie lecz jak puszcze obroty poniżej 2tyś to gaśnie naraz jakby go zalało. Na benzynie nie odpala a jak odłączę pompę paliwa to chociaż coś pierdnie. Macie jakieś pomysły? Może wiecie jak się talerz ustawia bo mi się wydaje że on tu będzie wadliwie ustawiony.
Dodam że odpinając kable z rozdzielacza samochód nic sobie z tego nie robi "pyrka" tak samo jak opisałem.
Dodam że odpinając kable z rozdzielacza samochód nic sobie z tego nie robi "pyrka" tak samo jak opisałem.
Bęenyna we krwi czasem w oczach...
-
- Adept
- Posty: 2
- Rejestracja: 2013-12-05, 19:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oświęcim
pod lupę to znaczy? narazie doszedłem do ładu wymieniając krokowiec że po odpaleniu ma wolne obroty (powiedzmy wolne) poniżej 1.5 tyś. gaśnie no ale wystarczy jednak bez odłączenia pompy z prądu nie pyrknie. Ma ktoś jakiś pomysł bo ja już dostałem depresji i chyba zrobie wyłączanik na pompe
Bęenyna we krwi czasem w oczach...
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsk Podlaski
Gaz starej generacji to zabojstwo dla mechanicznego wtrysku sporo juz przerobilem takich kombinacji kumpel wymienial ze 3 razy caly wtrysk i malo nie palcil za niego, a konczylo sie tak samo jedyna rada to przejsc na BLOS-a lub EFI jak ktos ma dosc mechanicznego wtrysku
Ostatnio zmieniony 2013-12-10, 17:54 przez antyp11, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
gaz nie niszczy tych silników tylko brak benzyny, trzeba odpalać i zrobić parę km dziennie na PB, mam ACE 7 rok, 250k km przejechane, wtrysk mechaniczny na II generacji LPG a tak sobie chodzi i odpala
Ostatnio zmieniony 2013-12-10, 18:59 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsk Podlaski
Nie chodzilo mi ze niszczy silniki tylko zle zalozony gaz rozwala przez strzaly wtrysk a to ze trzeba pojezdzic na benzynie to prawda bez benzyny wtrysk sie zatrze, ale niektorzy tna koszta palac i jezdzac na gazie 24hi pozniej wieksze koszta. Taki mankament mechanicznego wtrysku bo sam w sobie jest bardzo dobry jak chodzi na benzynie albo ma dobrze dopracowana instalacje LPG (co rzadko sie zdaza)
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt