[S6-4.2 AEC] Znikający płyn chłodniczy

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
RacingFactory
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

[S6-4.2 AEC] Znikający płyn chłodniczy

Post autor: RacingFactory »

Mam problem z Eską z natury takich które myślałem, że występują tylko w bajkach, ewentualnie w głowach niezrównoważonych użytkowników...
Mianowicie znika mi płyn chłodniczy w ilościach co najmniej hurtowych, okolice litra na 100km może trochę więcej.
Wcześniej nieco się lało, jak się okazało ze zbiorniczka wyrównawczego, zbiorniczek wymieniłem, plam pod autem nie ma.
Głowice sprawdzone pod kątem wycieków, sprawdzona szczelność na CO2, oczywiście wszystko szczelne, wczoraj wykręciłem świece wszystkie równomiernie zużyte, żadna nie wypłukana od płynu, samochód jeździ normalnie, chodzi równo, nie dymi jak parowiec, ma moc.
Masła pod korkiem, ani osadów z płynu w oleju też nie ma, w środku sucho więc nagrzewnica odpada.
Auto ma LPG, reduktorów jeszcze nie odpinałem, ale w najbliższym czasie to ogarnę i zobaczę co będzie się działo.

Ktoś coś, jakiś pomysł, co dzieje się z tym płynem? Bo mi zostały chyba same absurdalne.
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Przychodzą mi do głowy same pierdoły (jak zwykle pod koniec dnia pracy):
1. czy ogrzewanie dobrze grzeje gdy poziom w zbiorniczku jest na odpowiednim poziomie? Czy korek od zbiorniczka jest ok? Ciekawe też dlaczego poprzedni zbiorniczek zaczął przeciekać? Może jakieś podcisnienie się robiło? Czy węże od układu chłodzenia są twarde?
2. czy sprawdzałeś czy nie ma wycieków w okolicy podszybia, pod plastikową osłoną podszybia? Jeśli by tam gdzieś kapało, to odpływałoby tymi samymi odpływami co np deszczówka.
3. skoro były wycieki ze zbiorniczka (przed wymianą), to pewnie w komorze silnikowej czuć płyn chłodniczy. Jeśli tak, można spróbować umyć komorę silnikową i spróbować zlokalizować/wywęszyć czy specyficzny zapach płynu chłodniczego się nie pojawia na nowo z jakiegoś konkretnego miejsca?
4. ewentualnie jeszcze może to wina instalacji LPG: membrany czy innego gazowego ustrojstwa, ale tutaj moja wiedza jest bliska zeru
Ostatnio zmieniony 2012-11-20, 16:20 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
wujek_maciej
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2012-03-06, 18:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: wujek_maciej »

jest jeszcze inna opcja jaka była u mnie.... też mi znikało sporo płynu i nigdzie NIC, wszystko ok, posprawdzane itp itd.. aż pewnego dnia podniosłem maskę i zauważyłem, że z jednego węża chłodniczego minimalnie kapnie na ciepły element silnika i dlatego też było wszędzie sucho (bo wyparowało) pod autem też... można poszukać biało-zielono-niebieskiego osadu gdzieś na silniku i jeszcze raz DOKŁADNIE przejrzeć WSZYSTKIE węźe od układu chłodzenia- wtedy podejrzewam, że nawet się ucieszysz, że znalazłeś usterkę :)
pozdr
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

RacingFactory pisze: zbiorniczek wymieniłem
A korek na zbiorniczku ?. Mi uciekało korkiem.
Awatar użytkownika
RacingFactory
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: RacingFactory »

Korek wydaje się szczelny, z wężami popatrzę jeszcze raz bo nie zdziwiłbym się gdybym za którymś razem coś w końcu znalazł. Generalnie wszystko jest ok jak być powinno poza tym, że płyn znika :mrgreen:
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

RacingFactory pisze:jest ok jak być powinno poza tym, że płyn znika
I tu właściciela wuj strzela. Wymieniłem korek i zbiorniczek, całość za 47zł z wysyłką i skończyła mi eska wcinać płyn.
Tak naprawdę to co nakreślili koledzy to czubek góry lodowej. W silniku V masz wszystkiego dwa razy więcej do oblukania.
Awatar użytkownika
RacingFactory
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: RacingFactory »

kk84 pisze:
RacingFactory pisze:jest ok jak być powinno poza tym, że płyn znika
I tu właściciela wuj strzela. Wymieniłem korek i zbiorniczek, całość za 47zł z wysyłką i skończyła mi eska wcinać płyn.
Tak naprawdę to co nakreślili koledzy to czubek góry lodowej. W silniku V masz wszystkiego dwa razy więcej do oblukania.
Z całym szacunkiem, ale wysiliłeś się żeby chociaż przeczytać pierwszy post?
Zrobić zrobiłem troszkę więcej niż wymiana zbiorniczka jak to nazwałeś "za 47zł z wysyłką"...

Wóz stal dwa dni u mechanika gdzie umyli silnik, jeździli, szukali, macali i też nic nie znaleźli, a Esek kręcili więcej niż większość z nas widziała na oczy, więc raczej wiedzą gdzie i czego szukać, gdybym nie wyczerpał wszystkich ogólno przyjętych i znanych metod walki z takimi przypadłościami nie zakładałbym tematu na forum.

Przypomniała mi się jeszcze jedna kwestia w zeszłym roku zimą Audik też gdzieś gubił płyn, zanim zacząłem się doszukiwać gdzie, przyszła wiosna i o ile dobrze pamiętam, polał mi się olej z czujnika ciśnienia oleju, samochód trafił na serwis, wtedy wycieków płynu też żadnych nie znaleziono, natomiast przez kolejne 3-4 miesiące nie dolałem nawet kropli płynu, w sumie to może potwierdzać teorię Wujka, być może walcząc z czujnikiem, połową zawieszenia, ktoś ruszył jakiś delikatnie uszkodzony przewód i wyciek chwilowo ustąpił. Teraz temperatury spadły i znowu dzieją się cyrki, w sumie pod wpływem temperatury guma znacząco zmienia swoje właściwości.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

RacingFactory pisze: Z całym szacunkiem, ale wysiliłeś się żeby chociaż przeczytać pierwszy post?
Tak.
RacingFactory pisze:Zrobić zrobiłem
RacingFactory pisze:Wóz stal dwa dni u mechanika
To w końcu Ty, czy mechanik ?.
RacingFactory pisze: umyli silnik, jeździli, szukali, macali i też nic nie znaleźli
W takim razie cienki ten mechanik co tyle Esek naobracał, z całym dla niego szacunkiem. Wyobrażasz sobie np. pacjenta ze zdiagnozowaną dolegliwością wychodzącego od lekarza bez niczego ?.
RacingFactory pisze:ktoś ruszył jakiś delikatnie uszkodzony przewód i wyciek chwilowo ustąpił
To kieruj się dalej tym tropem. Zakładając, że masz gumy w obwodzie chłodzenia od fabryki czyli tyle co ja - 17lat to nie zdziwię się jak któraś będzie sparciała i na tyle wredna żeby np. na zimno nie gubić płynu a na ciepło jak nieco się rozszerzy rozszczelni się. Często cybanty potrafią przetrzeć przewód w miejscu zaciśnięcia.
Piszesz o reduktorach, ich nie sprawdzałeś jeszcze. Reduktory wpięte w chłodzenie, dodatkowe łączenia czyli potencjalne miejsca wycieku.
Niech mechanik weźmie pompkę i nabije do układu powiedzmy 1Bar, wtedy nie ma możliwości żeby wyciek nie ujawnił się.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

No i co to za reduktor :) U mnie było tak, że auto jak postało do ostygnięcia to dopiero było widać krople na kartonie pod autem. Podociągąłem opaski przy trójniku LPG/nagrzewnica i jest chyba ok. Tyle, że u mnie to nie takie ilości uciekały....

No i fakt - najlepiej to dać ciśnienie w układ na zimnym silniku - jak gdzieś przepuszcza to będzie widać bo nie odparuje.

Z wężami to u mnie są dosyć twarde, ale wczoraj zacząłem ściskać wąż ten gruby od chłodnicy i jak nie pierdyknęło spod korka zbiorniczka :) Znaczy się węże mają być dosyć twarde.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
RacingFactory
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: RacingFactory »

Paździocha oglądałem ja, mechanik i jeszcze dobre kilka/naście osób które mają spore pojęcie o mechanice ;-)

Reduktory są dwa, sprawdzę jakie bo szczerze mówiąc nie pamiętam.

Wrzucę dziś po raz kolejny Audi na kanał bo akurat mam dostęp, może coś uda się zlokalizować, co wcześniej przeoczyliśmy.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

RacingFactory, jakie masz reduktory?moze tłokowe magic?
mialy wade taka ze puszczaly gaz do ukladu chlodzenia.i uwierz mi ze auto stalo 5-10 minut i dopiero pluuuum i wywalalo plyn...
druga opcja to taka jak pisze przemo.trójniki.
w moim przypadku sa one wlasnie za glowica lewa czyli kierowcy.rowniez nie widze plam a mimo to ubywało płynu.c9ezko dojsc tam z latarka bez zwalania w moim przypadku ukladu dolotu.
o ile sie nie myle to te trojniki byly tez plastikowe wsadzane.byc moze masz nawet pekniecie gdzies na samym trojniku...po upuszczeniu cisnienia szczelina pekniecia sie zasklepia i nie widac skad...
osobista uwaga.nie obruszja sie racing jesli ktos probuje pomoc nawet jesli bledna stroen idzie ta pomoc.z reguly wszelkie sprawy z awariami wygladaja tak ze w przypadku stwierdzenia awarii userzy pytaja na forum o przyczyny a pozniej dopiero jada do aso..ty zrobiles odwrotnie czyli juz po mechanikach szukasz pomocy.co dobrze swiadczy akurat o forum.

teraz mis ie przypomnialo jeszcze odnosnie korka.
zapewne wiesz ze ten bialy plastik na zbiorniczku słuzy do ew odprowadzania nadmiaru plynu pod auto.moze jednak to korek...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

RacingFactory pisze:znika mi płyn chłodniczy w ilościach co najmniej hurtowych, okolice litra na 100km może trochę więcej.
Sporo, nie bata, jeśli cieknie z króćców, przewodów gumowych czy zaworu nagrzewnicy, by nie było widać skąd i kałuży pod autem przy takiej ilości. Jedynie tłumaczyć to może to o czym pisze Butter, owy reduktor puszczający bąki do płynu, w pewnych momentach po przejechaniu jakiegoś odcinka, sobie rzygnie korkiem i potem już nie cieknie jak postawisz, dopiero odpalenie i wzrost ciśnienia z bąkiem gazowym prowadzi do wywalania płynu.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
RacingFactory
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: RacingFactory »

Wczoraj zdechła mi przypuszczalnie pompa sprzęgła, więc auto jedzie ponownie na service, niech szukają aż nie znajdą co jest z tym samochodem, bo powoli zaczynam mieć go dosyć, zaczęła Eska strzelać fochy jak usłyszała o sprzedaży :lol:
Reduktory to Zavoli Zeta, jeśli nic ciekawego się nie znajdzie to odłączy się przy okazji, poganiam tydzień-dwa na benzynie i zobaczymy efekty.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Fura żyje?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
loveaudi86
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2017-09-18, 15:47
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: ustrzyki dolne

Post autor: loveaudi86 »

RacingFactory, jak sie skonczyla ta historia z plynem??
loveaudi86
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”