[ALL] Brak wspomagania na wolnych obrotach...

Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

[ALL] Brak wspomagania na wolnych obrotach...

Post autor: tomasz84 »

Jakiś rok temu mocno leciało z pompy wspomagania i kupiłem pompę wspomagania ori ale ma albo 100-110 bar
Wiem że nie ma na pewno 120bar jak być powinno.
Przy wykręcaniu klimy wykręciłem też ori napinacz i założyłem. bo był założony jakiś krzywy zamiennik i ciął pasek. teraz napinacz jest równiutko jak być powinno. rolka napinacza jest nowa ruville.
Podczas parkowania jak nie dodam trochę gazu to wspomaganie nie działa...
pompę zaczyna być słychać...jest sucha nie poci się. czy to oznacza że pompa się kończyć? w sumie od założenia tej pompy wspomaganie nie chodzi tak lekko na wolnych ale teraz jest coraz gorzej.
płyn zielony mineralny febi jak być powinno...
magiel nowy założony...
Ostatnio zmieniony 2012-11-06, 10:22 przez tomasz84, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Wow - to da się sprawdzić ciśnienie pompy wspomagania? Jak się to robi i czym?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

przemoprzem pisze:Wow - to da się sprawdzić ciśnienie pompy wspomagania? Jak się to robi i czym?
na każdej pompie masz tabliczke na której to jest napisane ;)
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

No ale zaraz - mnie bardziej interesuje pomiar faktycznego ciśnienia, a nie to co powinno być wg fabryki. Manometr się wpina szeregowo w obieg czy co?
Ostatnio zmieniony 2012-11-06, 12:23 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

przemoprzem, Są dostępne dedykowane narzędzia do tego typu pomiarów : http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=A81A79#x
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Dzięki za linka - pierwszy raz widzę takie urządzenie.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

nie gryżć sie koty... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

przemoprzem, BTW. Pomiar ciśnienia to jedno, jest jeszcze pomiar wydatku pompy co też jest ważne przy "jakości" wspomagania.
Ostatnio zmieniony 2012-11-06, 14:57 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jeśli pompa wyje to masz odpowiedź ale pisałeś że magiel też zmieniałeś, pewny jesteś że syfu żadnego w nim nie było i że był sprawny? Syf w rozdzielaczu przekładni też może powodować przywieszanie wspomagania, słabe jego działanie lub tylko w jedną ze stron.
Nieszczelności/przecieki wewnętrzne przekładni też będą tak się objawiać, bo wymuszą na pompie pracę ze zwiększonym wydatkiem.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
czarny
Mechanik
Mechanik
Posty: 147
Rejestracja: 2011-08-06, 19:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sint-truiden

Post autor: czarny »

jesli juz poruszony ten temat to mam male pytanie u mnie w audi podczas jazdy wspomaganie chodzi lekko lecz na postoju ciezko a jak dodam gazu i wtedy skrece to wszystko w normie czego to moze byc wina?
Awatar użytkownika
tomasz84
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 267
Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: 3miasto

Post autor: tomasz84 »

J.A.G, magiel kupiłem nowy był zalany płynem i miał zaślepki także to nie jego wina. Co do pompy to zaczyna wycie może nie głośne ale już ją słychać...
A jest to możliwe, że pompa która ma mniej niż 120 bar nawet nowa może nie dawać w pełni rady?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Może już być podjechano pompa od wspamagania, nie ma już takiej wydajności jaką powinna posiadać.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
bobasspr
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-04-21, 17:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Siemianowice

Post autor: bobasspr »

U mnie podobnie, po zagrzaniu auta brak całkiem wspomagania. Wina tego stanu rzeczy była dwojaka. Na pierwszy ogień poszła poma (uzywka z alle) efekt: wspomaganie trochę się polepszylo ale dalej lipa, kombinowalem z plynami, febi mineral, syntetyk, mobil atf, stp ps, i dalej to. Samo. Winny był zakuwany waz wysokiego ciśnienia. Został wymieniony na oryginalny (uzywka) a ten zakuty kosz. Po kilku tygodniach zamówiłem także nową pompę za 189 zł i teraz wspomaganie chodzi super. Pompę wymieniłem tak po prostu, żeby było. W wezu jest zawór dlawikowy, który ogranicza swobodny przepływ przez niego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”