[100-2.6 ABC] Problem z filtrem oleju

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

[100-2.6 ABC] Problem z filtrem oleju

Post autor: kasiarka »

Siema. Dzisiaj miało być wymienianie oleju. A jak Olej to i filtr. W piątek były zakupy. Ale wyszło jedno ale. który rodzaj filtra ma być w tym silniku. Wyszło że ma to być filtr taki jak tutaj. http://img17.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2669833613 Ale dzisiaj zaglądam pod auto, a tu taki typ filtra jest http://img07.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2668758824

niestety od razu nie mogłem zobaczyć jaki to filtr, ponieważ byłem setą.

Moje pytanie. Czy do tego silnika podejdzie bez problemu filtr ten długi i chudy, czy też taki krótszy, ale grubszy.

Aktualnie w samochodzie na filtrze mam napisane:PP-4.6.3
a na tym kupionym jest takie coś:Wl7321

Fotki zapożyczone z alledrogo
Za odpowiedź dzięki ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-09-29, 20:13 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

W silnikach ABC i AAH były montowane dwa rodzaje filtrów:

06A 115 561 B dla aut z Vin do 4A-S-026 713

078 115 561 J dla aut z Vin od 4A-S-026 714

W praktyce wygląda tak, że spokojnie możesz zakładać ten grubszy:) (ETKA to przewiduje, podaje tylko informacje, aby dolać 0,4l oleju więcej)
Ostatnio zmieniony 2012-09-29, 20:38 przez mietek69, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Aha. to ten, czy ten to to samo. i podejdzie bez problemu. jak tak to dobrze

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Podpieram się informacjami z ETKI, tam wyskakuje komunikat, że można tego chudego spokojnie zastąpić grubym - tak obrazowo:->

Ps.Te dwa filtry różnią się tylko gabarytem (i pewnie czymś w środku), gwint mają taki sam :ok:
Ostatnio zmieniony 2012-09-29, 20:46 przez mietek69, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

mietek69 pisze:Podpieram się informacjami z ETKI, tam wyskakuje komunikat, że można tego chudego spokojnie zastąpić grubym - tak obrazowo:->

Ps.Te dwa filtry różnią się tylko gabarytem (i pewnie czymś w środku), gwint mają taki sam :ok:
Wielkie dzięki. Kliknąłem pomógł :ok:

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
garo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2011-06-17, 17:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: TBB

Post autor: garo »

tylko że jeden jest do 2,5Bar a drugi chyba do 3Bar ;-)
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Zgadza się, wgryzłem się w temat i dla ciekawych dodam, że chodzi dokładnie o otwarcie zaworu obejściowego ("Zawór obejściowy (by-pass valve) zapewnia ciągłość przepływ oleju przez filtr podczas "zimnego startu" lub gdy wkład filtra jest bardzo silnie zabrudzony w przypadku gdy interwał wymiany fitra został drastycznie przekroczony.")

06A 115 561 B otwarcie przy 2,5 bara

078 115 561 J otwarcie przy 3,0 bara
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Ja też ostatnio kupowałem Filterek i sprzedawca przedstawił mi właśnie te dwa filtry mówie że oba pasują itp Wziąłem cieńszy i dłuższy przyjechałem do chaty i widzę że mam gruby i krótki . Zastanowiłem się chwilkę i pojechałem po "grubaska" dopłaciłem 11zł ale... :D
Quattro illa amat hiberno!
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ktoś może rozwinąć temat tego zaworu w filtrze? Dobrze czaję - jak filtr zatkany to wtedy zawór puszcza olej jakimś obiegiem poza obszarem filtrowania wkładu? Ten zawór jakie ma znaczenie podczas normalnej eksploatacji?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
mietek69
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Czestochowa

Post autor: mietek69 »

Z opisu wynika, że puszcza obiegiem w dwóch sytuacjach tylko: albo gdy olej za zimny (gęsty) albo gdy filtr jest mega brudny (przytkany). Producent wybrał wyjście "lepiej puścić w ostateczności olej nieprzefiltrowany niż zatrzeć silnik" :ok:

My w żadne sposób tego nie odczujemy w normalnym użytkowaniu.
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

kasiarka, ja mialem raz jeden raz drugi (manna i knechta jesli mnie pamiec nie myli) oba pasuja do ACK wiec do AAH tez beda.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Ja mam u siebie w ACK ten gruby i krótki.
Taki tez był założony przy ostatnim serwisie w DE w 2009 roku.
Jak to mówią "duży może więcej" :-P
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Pasuja oba sprawdzone u siebie miałem, po sprowadzeniu załozyli ten długi, a kiedys jak sam sie wiozłem za zmiane przy zamawianiu sprawdził mi typ po VIN i wszyło ze ten krótki być powinien i takie teraz zakładam :-P
kasiarka, Jak bedziesz zmieniał to oblukaj chłodniczke oleju czy gdzies sie nie poci itd, bo malo kto tam uszczelke zmienia, u taty w ACE kiedys powiedziała dosc i olej wypadł w bardzo szybkim tempie na asfalt :lol:
Daniello85
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2012-02-03, 14:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zgorzelec

Post autor: Daniello85 »

u siebie w ABC tez mam zamontowany filtr krotki i gróby ale tez raz przez pomylke kupiłem ten drugi teraz lezy w garazu na połce, jak ktos potrzeboje filtr oleju cieni i długi to odsprzedam :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”