[100-2.6 ABC] Problem z filtrem oleju
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
[100-2.6 ABC] Problem z filtrem oleju
Siema. Dzisiaj miało być wymienianie oleju. A jak Olej to i filtr. W piątek były zakupy. Ale wyszło jedno ale. który rodzaj filtra ma być w tym silniku. Wyszło że ma to być filtr taki jak tutaj. http://img17.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2669833613 Ale dzisiaj zaglądam pod auto, a tu taki typ filtra jest http://img07.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2668758824
niestety od razu nie mogłem zobaczyć jaki to filtr, ponieważ byłem setą.
Moje pytanie. Czy do tego silnika podejdzie bez problemu filtr ten długi i chudy, czy też taki krótszy, ale grubszy.
Aktualnie w samochodzie na filtrze mam napisane:PP-4.6.3
a na tym kupionym jest takie coś:Wl7321
Fotki zapożyczone z alledrogo
Za odpowiedź dzięki
niestety od razu nie mogłem zobaczyć jaki to filtr, ponieważ byłem setą.
Moje pytanie. Czy do tego silnika podejdzie bez problemu filtr ten długi i chudy, czy też taki krótszy, ale grubszy.
Aktualnie w samochodzie na filtrze mam napisane:PP-4.6.3
a na tym kupionym jest takie coś:Wl7321
Fotki zapożyczone z alledrogo
Za odpowiedź dzięki
Ostatnio zmieniony 2012-09-29, 20:13 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Czestochowa
W silnikach ABC i AAH były montowane dwa rodzaje filtrów:
06A 115 561 B dla aut z Vin do 4A-S-026 713
078 115 561 J dla aut z Vin od 4A-S-026 714
W praktyce wygląda tak, że spokojnie możesz zakładać ten grubszy:) (ETKA to przewiduje, podaje tylko informacje, aby dolać 0,4l oleju więcej)
06A 115 561 B dla aut z Vin do 4A-S-026 713
078 115 561 J dla aut z Vin od 4A-S-026 714
W praktyce wygląda tak, że spokojnie możesz zakładać ten grubszy:) (ETKA to przewiduje, podaje tylko informacje, aby dolać 0,4l oleju więcej)
Ostatnio zmieniony 2012-09-29, 20:38 przez mietek69, łącznie zmieniany 1 raz.
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
Aha. to ten, czy ten to to samo. i podejdzie bez problemu. jak tak to dobrze
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Czestochowa
Podpieram się informacjami z ETKI, tam wyskakuje komunikat, że można tego chudego spokojnie zastąpić grubym - tak obrazowo:->
Ps.Te dwa filtry różnią się tylko gabarytem (i pewnie czymś w środku), gwint mają taki sam
Ps.Te dwa filtry różnią się tylko gabarytem (i pewnie czymś w środku), gwint mają taki sam
Ostatnio zmieniony 2012-09-29, 20:46 przez mietek69, łącznie zmieniany 2 razy.
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
Wielkie dzięki. Kliknąłem pomógłmietek69 pisze:Podpieram się informacjami z ETKI, tam wyskakuje komunikat, że można tego chudego spokojnie zastąpić grubym - tak obrazowo:->
Ps.Te dwa filtry różnią się tylko gabarytem (i pewnie czymś w środku), gwint mają taki sam
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
- garo
- Czeladnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 2011-06-17, 17:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: TBB
tylko że jeden jest do 2,5Bar a drugi chyba do 3Bar
Moja OOOO http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=99
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2011-06-25, 15:58
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Czestochowa
Zgadza się, wgryzłem się w temat i dla ciekawych dodam, że chodzi dokładnie o otwarcie zaworu obejściowego ("Zawór obejściowy (by-pass valve) zapewnia ciągłość przepływ oleju przez filtr podczas "zimnego startu" lub gdy wkład filtra jest bardzo silnie zabrudzony w przypadku gdy interwał wymiany fitra został drastycznie przekroczony.")
06A 115 561 B otwarcie przy 2,5 bara
078 115 561 J otwarcie przy 3,0 bara
06A 115 561 B otwarcie przy 2,5 bara
078 115 561 J otwarcie przy 3,0 bara
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Ktoś może rozwinąć temat tego zaworu w filtrze? Dobrze czaję - jak filtr zatkany to wtedy zawór puszcza olej jakimś obiegiem poza obszarem filtrowania wkładu? Ten zawór jakie ma znaczenie podczas normalnej eksploatacji?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
- misiek_lbn
- C4 Autorytet
- Posty: 254
- Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Pasuja oba sprawdzone u siebie miałem, po sprowadzeniu załozyli ten długi, a kiedys jak sam sie wiozłem za zmiane przy zamawianiu sprawdził mi typ po VIN i wszyło ze ten krótki być powinien i takie teraz zakładam
kasiarka, Jak bedziesz zmieniał to oblukaj chłodniczke oleju czy gdzies sie nie poci itd, bo malo kto tam uszczelke zmienia, u taty w ACE kiedys powiedziała dosc i olej wypadł w bardzo szybkim tempie na asfalt
kasiarka, Jak bedziesz zmieniał to oblukaj chłodniczke oleju czy gdzies sie nie poci itd, bo malo kto tam uszczelke zmienia, u taty w ACE kiedys powiedziała dosc i olej wypadł w bardzo szybkim tempie na asfalt
-
- Adept
- Posty: 21
- Rejestracja: 2012-02-03, 14:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zgorzelec