[ ALL] [100 C3] Pare pytań co licznika z AC BC

Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

[ ALL] [100 C3] Pare pytań co licznika z AC BC

Post autor: kasiarka »

Siema. Ostatnio kupiłem u Butterbeana licznik od audi 200 do ryśwkowza. (Tzw 100 c3 2.5TDi) I teraz mam pare pytań.

Obrazek

Obrazek

1)Znalazłem linka w innym temacie o dokładaniu bc na naszym forum. I według tego wystarczy podłączyć niebieski kabelek tam w nogi pasażera, a ta kostkę (brązowo czerwona) pod manetkę od bc?

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=79069

2) Według naklejek na zegarze była to wersja USA z przełącznikiem Diesel benzyna z zakresem od 1 do 6 Teraz ustawione jest na 3.I teraz pytanie. Ruszać to, czy nie.
Obrazek

3) Czy można jakoś samemu dorobić przełącznik w manetce do bc, czy trzeba kupić manetkę z sterowaniem bc ?
Jedynie mam manetkę od tempomatu
z tych wymyslnych

Za podpowiedzi nawet małe dzięki.

Pozdrawiam ;)

EDIT: w tematach w działach technicznych stosujemy tagi - Mareek
Ostatnio zmieniony 2012-10-20, 19:51 przez kasiarka, łącznie zmieniany 5 razy.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

kasiuarka.
podlaczenie tego licznika nie rozni sie od c4 wiec ten temat jest wyczerpany na forum.co do maneltki to teoretycznie mozna dorobic ale jak nei amsz z czego czyli nie masz manetki z komputrem to nie urodzisz... i naprawde nie chce wiecej tematow o licznikach w c4
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Butterbean pisze:kasiuarka.
podlaczenie tego licznika nie rozni sie od c4 wiec ten temat jest wyczerpany na forum.co do maneltki to teoretycznie mozna dorobic ale jak nei amsz z czego czyli nie masz manetki z komputrem to nie urodzisz... i naprawde nie chce wiecej tematow o licznikach w c4
Ty lepiej powiedz o co biega z tymi zakresami benzyna/diesel :roll: bo to to pierwszy raz widzę w liczniku

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Odgrzewam swojego kotleta.
Po zatrudnieniu pana diagnosty :mrgreen: tzw zegarów z AC/BC do taty autka

zaczęły mi się palić takie 2 kontrolki o spalonych żarówkach:


Podłączone jak na razie mam 3 kostki( te oryginalne, co są w zwykłych zgarach)

Zostało podłączyć kostkę od AC/BC

Jeżeli chodzi o oświetlenie, to jedna żarówka mi się nie pali nad tablica rejestracyjną i czasami mi nie łączą światła tylne w jednej lampie(nawet jak się palą żaden komunikat nie znika)

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
vag_only
Mechanik
Mechanik
Posty: 209
Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: vag_only »

masz spalona jakaś zarówkę i któregoś światła stop nie masz :ok:
Audi C4 5 cylinder 2.5 TDI

http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=56
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Dokładałeś zegary z AC/BC, więc pewnie nie masz modułu kontroli żarówek. Trzeba po prostu zmasować 2 piny odpowiadające za to. Jeśli masz moduł kontroli żarówek, to po prostu wymień żarówki, które nie świecą. Jeśli zaś nie masz modułu to sprawa jest bardzo prosta. Czarna kostka od AC, pin 1 i 2 masujesz i tyle.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

GTR34 pisze:Dokładałeś zegary z AC/BC, więc pewnie nie masz modułu kontroli żarówek. Trzeba po prostu zmasować 2 piny odpowiadające za to. Jeśli masz moduł kontroli żarówek, to po prostu wymień żarówki, które nie świecą. Jeśli zaś nie masz modułu to sprawa jest bardzo prosta. Czarna kostka od AC, pin 1 i 2 masujesz i tyle.
jak sprawdzić ten moduł ? czy mam go, czy nie ?

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Sprawdź czy masz przekaźnik 301, w C4 jest on pod maską w tej czarnej puszce. Ale jak wcześniej miałeś zwykłe zegary, to na 98% nie masz owego modułu. Ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Jak na dzisiejszy dzień, to ten moduł chyba jest...
granaty się palą i 2 lampki się nie palą.. Stop i kierunek działa, a reszta nie.
Z tego co patrzę, to te 100 c3 ma instalację z 100 c4 lub z a6 c4. Kostki te co są to są polutowane. Ale wszystko wygląda ok.

Nawet kostkę od termometru mam. W c3 tego wypasu chyba nie było :roll:

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Dzisiaj zachciało mi się podłączyć BC w secie, ale w nogach pasażera nie mam kostek takich jak w a6 c4, jest tylko komputer. I teraz pytanie z którego komputera mam ten sygnał spalania wziąć i który pin ?

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

kasiarka pisze:I teraz pytanie z którego komputera mam ten sygnał spalania wziąć i który pin ?
A ile Ty masz komputerów w tym samochodzie ? :mrgreen: Skoro nie masz tych kostek w nogach pasażera tylko sam ECU, to jestem prawie pewien, że sygnał spalania to będzie 10 pin w kostce od ecu. Tylko najlepiej zaopatrz się w najzwyklejszy miernik uniwersalny i na 10 pinie sprawdź na wolnych obrotach jakie daje napięcie. Jeśli jest to około 0,2 - 0,3 volt to jest to sygnał spalania i śmiało podłączaj to do kostki w zegarach.
Ostatnio zmieniony 2012-11-03, 22:43 przez GTR34, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Znaczy mam tez ten komputer pod tylną kanapą. A ta kostkę to mam wypiąć i na wypiętej sprawdzać ?

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Pod tylną kanapą to pewnie sterownik od ABS. Najlepiej to zrób tak, odłącz klemę z aku, wypnij kostkę z ecu i w pin 10 w kostce wsadź sobie kawałek kabelka. Podłącz z powrotem kostkę od ecu, nasadź klemę. Odpalasz auto i niech sobie pyrka na biegu jałowym, weź miernik w łapę i plusową sondę miernika przyłóż do tego kabelka co wypuściłeś z ECU a drugą sondę minusową do masy. I będziesz wiedział jakie daje napięcie, jeśli koło 0,3V to jest to właśnie sygnał spalania i podłącz ten kabelek do zegarów..
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

GTR34 pisze:Pod tylną kanapą to pewnie sterownik od ABS. Najlepiej to zrób tak, odłącz klemę z aku, wypnij kostkę z ecu i w pin 10 w kostce wsadź sobie kawałek kabelka. Podłącz z powrotem kostkę od ecu, nasadź klemę. Odpalasz auto i niech sobie pyrka na biegu jałowym, weź miernik w łapę i plusową sondę miernika przyłóż do tego kabelka co wypuściłeś z ECU a drugą sondę minusową do masy. I będziesz wiedział jakie daje napięcie, jeśli koło 0,3V to jest to właśnie sygnał spalania i podłącz ten kabelek do zegarów..
Ok dzięki. Zrobię tak jak mówisz. a jak zadziała to będę szczęśliwy

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Adam
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 79
Rejestracja: 2015-12-27, 11:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

Post autor: Adam »

Wtrące się do tematu, o co chodzi dalej z tymi przełącznikami diesel benzin 123456?? bo mam taką samą zagwostkę
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”